מהם הטיפולים להעלמת צלקות אקנה?. צילום: fotolia

מהם הטיפולים להעלמת צלקות אקנה?

רבים מאיתנו סוחבים צלקות וחטטים מתקופת האקנה. זוהי מזכרת מכעיסה וכואבת לימים שהיו לא פשוטים, ולמאבק שניהלנו כדי להיפטר מכל פצעון ופצעון. הצלקות הן אולי הדבר הכי מתסכל בסיפור שנקרא אקנה, מפני שהנטייה היא לחשוב שהן שם כדי להישאר. בימים האלה כמו לכל דבר, יש פתרונות חדשניים. בואו נראה מה הם

פרסומת

 

צלקות אקנה – כיצד הן נוצרות?

 

בתקופות של אקנה, קיים אצלנו צורך אימפולסיבי להעלים כאן ועכשיו את הפצעון, כדי שלא אצא לרחוב והבליטות האדומות הכואבות והחלביות האלו ייראו לעיני כל. הצורך הזה, שמתבטא במסיכות פנים, בניסיון לפוצץ את החצ'קונים בצורה לא נכונה, ועוד – בעצם הופך למלחמה באקנה. כמו בכל מלחמה, כשאנו נלחמים בגוף שלנו הוא משיב בכל הכוח. צלקות האקנה נוצרות כשאנו לא נותנים לדברים זמן, ובוחרים להילחם במקום לתת לגוף את מה שהוא צריך. נכון, זה קשה להתאפק, וקשה להתמודד עם ההשלכות של האקנה, אבל כדי שלא ייגרם נזק לטווח כל כך ארוך מוטב תמיד ללכת עם הגוף ולא נגדו. 

 

אבל זו חוכמה גדולה בדיעבד, אז מה עושים עכשיו?

 

לאחרונה פותחו שיטות רבות לטיפול בצלקות אקנה ולהחזיר לעור מראה ותחושה חלקים. קבלו הצצה לכמה מהשיטות:

 

1) החדרת קולגן לעור באמצעות לייזר – הקולגן הוא רכיב פלאי מן החי שמאפשר חידוש תאים בצורה אופטימלית (לכן ניתן לראות אותו בהרבה ממוצרי אנטי אייג'ינג). בתהליך זה הקולגן מוחדר מתחת לדרמיס ועוזר לעור להתחדש. 

 

2) מכשיר לייזר אשר ישייף את העור – בצורה כזו העור נאלץ להתחדש ולחזור באופן דומה יותר לצורתו הראשונית (לפני שהגיעו הצלקות).

 

3) באמצעות כוויות מבוקרות – ישנם מכונים שמטפלים בצלקות בצורה זו. המכשיר יוצר כוויה מבוקרת בנקודה בה נמצאת הצלקת, וכך העור מגיב לפצע ומתאחה. יש שיגידו שזוהי גם שיטה טובה לטיפול באקנה בחזה ובאזורים נוספים בגוף.  

 

חשוב לציין שהטיפולים שצויינו כאן הם לא טיפולים ביתיים ויש לעשות זאת אצל איש מקצוע. 

 

לרוב, טיפולים מסוג זה יימשכו על פני תקופה. על רובם יש לחזור פעם בחודש ועל פני מספר חודשים – תלוי במצב העור ובתגובה שלו לטיפול. 

© shutterstock

 

מה קורה בתום הטיפול?

 

לא תמיד נצליח להעלים א הצלקות כלא היו, לפעמים הטיפולים רק יטשטשו אותם. חשוב לזכור, וזה הכי חשוב, שעם או בלי צלקות, מטושטשות או לא – יש עוד דרכים להיות בהן יפה. 

 

אנחנו יפות בזכות הדברים שעברנו, הראייה שלנו את עצמנו, הלגיטימציה שאנחנו נותנות לעצמנו (פשוט להיות) – בזכות התכשיטים שאנחנו בוחרות לענוד והבגדים שאנחנו בוחרות ללבוש, בזכות הדרך בה אנחנו מטפחות את עצמנו. מותר להשקיע כדי להיראות יפה, ומותר שיראו שהשקענו. ומותר גם לא. 

 

תמיד טוב לעשות דברים שיחזקו את התחושה הזו אצלנו, ולכן מומלץ ללכת לטיפול אם הצלקות מפריעות לך, אבל חשוב לזכור שאפשר לאהוב אותנו גם כשהגוף מספר שעברנו משהו.