חשיבותה של היגיינה נשית במהלך השירות הצבאי. adobestock

חשיבותה של היגיינה נשית במהלך השירות הצבאי

לא משנה אם רק התגייסת או שאת כבר עושה מילואים, אם את משרתת בבסיס עירוני או באוהל במדבר, כנראה שאת יודעת שצה"ל הוא לא בדיוק מלון חמישה כוכבים. המדים, הזיעה, הזמנים הצפופים... כל אלו יכולים לגרום לתופעות פיזיות לא נעימות בלשון המעטה. הכנסת הרגלי ניקיון והיגיינה לשגרה היא חשובה בין היתר בזכות תרומתם למניעת מחלות וזיהומים.

שגרת היגיינה מקבלת חשיבות מיוחדת בתקופת השירות הצבאי, במהלכה חיילים וחיילות פגיעים יותר לגורמי זיהום ומחלות, הקשורים בין השאר לשינויים בתזונה, בתנאי המחייה ולשינויים במצב הנפשי והפיזי. אז נכון שהכתבה הזו לא תהפוך את הבסיס שלך לספא, אבל היא כן תגלה לך כמה סודות שיעזרו לך לשמור על היגיינה טובה יותר, גם בתנאי שטח, ואיך הטבע יכול להתגייס למטרה.

זה תפוס? התנהלות במקלחות ושירותים ציבוריים

זה כבר נכתב בכל מקום, וזה גם ייכתב גם פה, פשוט כי אין דרך להמעיט בחשיבת שטיפת ידיים לפני ואחרי ביקור בשירותים. הדבר נכון בכל מקום, ומקבל חשיבות יתרה במקום בו אין לך שליטה על רמת הניקיון. כמו כן, רצוי שלא לשבת ישירות על האסלה. שימוש באסלה בכריעה באוויר או תחת כמה שכבות נייר טואלט יכול להוות פשרה (תלוי כמה זמן עומד לרשותך). בעת שימושך במקלחת וכל הדרך אליה, הקפידי לנעול כפכפים כדי להפחית סיכויים להידבק בפטרת הרגליים, והקפידי  להתקלח כל יום. דרכים נוספות למנוע פטריות ברגליים כוללות השרייה של הרגליים בגיגית מים חמימים עם כף חומץ, או לפזר מעט סודה לשתייה או טלק בתוך הגרביים, לשמירת היובש בתוך נעליים סגורות.

כמה שמן! כללי בסיס לתזונה נכונה

נגיד את זה ככה- אף אחת לא חוזרת לבסיס בשביל האוכל, ובכל זאת- אוכל מלווה את השגרה שלנו לפחות שלוש פעמים ביום. תזונה משפיעה בין היתר על מצב הרוח, על רמת הריכוז, הסבלנות והערנות, ועל המשקל כמובן. הסיבות העיקריות שבגינן חיילות וחיילים משמינים בצבא הן מנות חדר אוכל, אשר בדרך כלל יוגשו מצופות בשכבת שמן נדיבה, וסיבה נוספת היא הנשנושים המפתים בשקם. כדי לשמור על תזונה בריאה, הקפידי לאכול הרבה ירקות, לצרוך פירות בשפע ולשתות כמות מרובה של מים. אם את סובלת מבעיות בעיכול מומלץ לצרוך קפסולות פרוביוטיקה לאיזון החיידקים בקיבה שיסייעו בעיכול קל וסדיר.

"עניינים נשיים": איך לשמור על ההיגיינה האינטימית שלך?

הזעה מוגברת באיזור המפשעה, יחד עם רמת היגיינה נמוכה, עלולות לגרום להיווצרות זיהומים וגינליים, אשר יגררו תופעות כמו תחושת גרד וצריבה בפות, הפרשות בעלות אופי שונה וריח חריף. תופעות אלו עלולות להיות סימנים לזיהום חיידקי כמו פטריה בנרתיק. במקרה כזה כדאי להיוועץ עם רופא, וכדי לחזק את ריכוז החיידקים הטובים באיזור זה, מומלץ לצרוך כמוסות פרוביוטיות שיאזנו את הרכב החיידקים בנרתיק ויטפלו בתחושת הגרד והצריבה. כדי למנוע תופעות כמו דלקת בשתן, מומלץ לשתות כמות מרובה של מים ולהטיל שתן לעיתים קרובות. במקרים של דלקת פעילה, מומלץ לצרוך כמוסות חמוציות אשר נמצאו במחקרים רבים כיעילות בטיפול ומניעה של דלקות בדרכי השתן. 

© adobestock

שפשפות

בעיה המאפיינת בעיקר את הקיץ, אך שכיחה בכל עונות השנה. חיכוך של שני קפלי עור זה בזה, בדרך כלל באיזור המפשעה, אשר בשילוב עם תנאי חום ולחום, יוצר גירויים הגורמים לצריבה חריפה וכאב. הדרך הפשוטה והיעילה להתמודדות עם שפשפות הוא כמובן למנוע אותן. לבישת טייץ מתחת המדים, מקלחת יומית ומדים המאפשרים אוורור יחסי יסייעו בשמירת האזור יבש ונקי כך שלחיידקים פשוט לא יהיה איפה להתיישב. במקרים של שפשפת פעילה, ניתן למרוח שמן זית על האזור המגורה. השמן מרגיע את העור ומחזיר חיוניות לתאים הפגועים.