מאיה קיי: "אם בנות לוקחות ממני השראה, סימן שאני עושה משהו נכון". לי אגמון

מאיה קיי: "אם בנות לוקחות ממני השראה, סימן שאני עושה משהו נכון"

הדוגמנית המצליחה משיקהאת קולקציית האיפור שלה ומתייצבת לראיון מיוחד על החיים בצל התיעוד המתמיד ברשתות החברתיות: "לא מכירה משהו אחר", על ההתבגרות באור הזרקורים: "הדברים פשוט קרו", וגם - לא שוכחת את מה שחשוב באמת: "לא מפקירים את אחינו ואחיותינו"

מאיה קיי היא ללא ספק אחת הסופרמודלס הגדולות בישראל כיום, כזו שהפכה לסטייל אייקון של ממש. וכמו סטייל אייקון אמיתית, היא לוקחת את התשוקה לביוטי צעד קדימה ולראשונה בקריירה שלה משיקה קולקציית מוצרי איפור בעיצובה בשיתוף מותג הקוסמטיקה קרליין.

חלפה שנה מאז כבשת את המסך ב"הישרדות". אם עד אז היית שם שרק מביני עניין מכירים, היום את כבר שם שמוכר בכל בית בישראל. במבט לאחור, איך את מסכמת את השנה הזו?

"אסכם בכך שאני מרוצה מההישגים שלי ותמיד שואפת להרחיב את הידע והעשייה. כשהחלטתי להשתתף בתכנית, הפרסום לא היה הדבר הראשון שהוביל אותי אלא האתגר. אני בחורה של אתגרים ועבודה קשה. הלכתי לתכנית מתוך אמביציה למתוח של הגבולות של עצמי".

בתור מי שנמצאת באור הזרקורים מגיל צעיר, המקום שאת נמצאת בו כרגע זה חלק מהמסלול שתכננת לעצמך?

"ניתן לומר שהקריירה שלי נבנתה בתהליך הדרגתי ללא תכנון מוקדם כי בגיל 11 את לא בדיוק יודעת ״מה תעשי כשתהיי גדולה״ הדברים פשוט קרו והתגלגלו מעצמם. אני עדיין בונה את המסלול שלי ושואפת לעוד הרבה הישגים ולאו דוקא בדוגמנות".

© לי אגמון

אפשר להגיד שאת כבר מעבר לדוגמנית, אלא ממש אייקון אופנה וביוטי. בהתנהלות שלך היום-יומית, עד כמה עד מקדישה מחשבה למה תלבשי או תתאפרי, כשאת יודעת שיש עוקבים וקהל רב שעוקב אחרי כל לוק שלך ומקבל ממנו השראה?

"אופנה וביוטי אלו מושגים שזורמים לי בדם ובמוח. אני כנראה חושבת על זה בכל רגע נתון מבלי לשים לב. אני חושבת שפשוט נולדתי עם הזיקה הזו לאופנה וביוטי. היצירתיות שלי באה לידי ביטוי דרך הבגדים והאיפור. דור ה-Z גדל לתוך עולם של השראות. כולנו גוללים ברשתות ומקבלים השראות. אם בנות לוקחות ממני השראה, זו מחמאה גדולה וסימן שאני עושה משהו נכון".

בניגוד לדוגמנות בעבר, דוגמנות, וכוכבות בכלל, בעידן הנוכחי דורשת נוכחות מתמדת ברשתות החברתיות. הצורך התמידי בלחשוף את עצמך ברשתות מהווה עול לפעמים?

"החשיפה ברשתות היא לא עול עבורי. גדלתי לתוך זה ואני לא מכירה משהו אחר. לפעמים יש שובע מסוים אז מניחים את הטלפון בצד ועושים דברים אחרים. לשמחתי יש סנכרון מאוד טוב בין העיסוק שלי לבין הרשתות כך שהדברים נעשים בטבעיות ובכיף".

כעת את משתפת פעולה עם מותג הטיפוח קרליין בקולקציית איפור, בה גם לקחת חלק בפיתוח והעיצוב שלה. איך היה תהליך העבודה על הקולקציה?

"התהליך עם קרליין מדהים, מרתק ומספק. מתחילת הדרך התייחסו אלי מאוד ברצינות על אף גילי הצעיר. היו פגישות עם כל המנהלים הבכירים בחברה והתקדמנו שלב שלב. כל ההחלטות והבחירות, אם זה בהחלטה על סוג המוצר, הפורמולות, האריזות והכל. זה נעשה בשיתוף פעולה מלא איתי ואני מאוד מעריכה אותם על כך שסמכו על האינטואיציה והטעם שלי. כל מוצר שהוצאנו ונוציא בעתיד הוא לגמרי מוצר שמתחיל מאפס ולכן לוקח הרבה זמן. זה לא מוצר שאנחנו מביאים מסין ושמים עליו אריזה. יש תהליך ארוך של רקיחת הפורמולה, אישורי משרד הבריאות, עיצוב המוצר והאריזה. זה תהליך ארוך מאוד שיש בו הרבה סיפוק, כמו להביא ילד לעולם".

© לי אגמון

מה הבאת מהניסיון והידע שלך כדוגמנית אל קולקציית האיפור?

"אין ספק שתחום העיסוק שלי נתן לי כלים. מלבד הנסיון שלי כדוגמנית שמאפרים אותה, ישנה גם התשוקה והאהבה לתחום. כבר אמרתי שאני אוהבת אתגרים, והאתגר היה לייצר מוצר שהוא בול לטעמי ומאפיין אותי, יחד עם קרליין המושלמים שנותנים לי להתבטא במאה אחוז, נולדה לה הקולקציה הזו, שחשוב לציין שזהו רק הדרופ הראשון ויגיעו עוד בהמשך".

מפרוץ המלחמה, לקחת חלק פעיל בהסברה ברשתות החברתיות באופן רציף. עד כמה זה משמעותי עבורך?

"ה-7 באוקטובר נפל עלינו כרעם ביום בהיר. סערת רגשות, פאניקה, הלם, לחץ, דאגה. המון אנשים שאני מכירה אישית היו במסיבה. אנשים קרובים אלי התגייסו למילואים כבר באותו יום. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי מרוב לחץ. כולם רצו להרתם ולתת מה שהם יכולים וגם אני הרגשתי מחויבות להרתם. זה היה ועדיין מאוד משמעותי עבורי. אני אוהבת את המדינה שלי ובתקופה הקשה הזו אני מבינה כמה שהעם שלנו מיוחד במינו".

לדעתך ההסברה ברשת אכן מצליחה להשפיע על גולשים מרחבי העולם?

"אני מאמינה שהסרטונים שהופצו ברשת כן מגיעים לרחבי העולם. האם קיבלנו תמיכה? אני לא יודעת להגיד. כמו לכולם, יש לי הרבה תגובות נאצה, בעיקר של בוטים. היתה גם ירידה משמעותית במספר העוקבים, אבל אנחנו חזקים ונמשיך להפיץ את צדקתנו".

אנחנו חוזרים לאט לאט לשגרה לצד המלחמה. איך התחושת עבורך לחזור לעשייה בתקופה כל כך מורכבת?

"בהחלט תקופה מורכבת. זה לא פשוט לשדר עסקים כרגיל כשחיילים נהרגים יום יום והחטופים עדיין נמצאים בשבי. החיים נמשכים לצד הכאב והשכול. כן חזרתי לעבוד ולתפקד כי המשק צריך לנוע וגם הנפש, זה לא אומר שאני לרגע שוכחת את מה שקורה. אסור לנו לשקוע. לצערי אני כבר לא זוכרת איך זה מרגיש בלי העננה השחורה הזו. אני בעצב מתמשך ומחכה ליום שכולם יחזרו הביתה".

© מתוך האינסטגרם של מאיה

מה מחזק אותך בימים האלו?

"מה שמחזק אותי ויותר נכון מעסיק אותי הוא העבודה שלי ולהיות בקרבת האנשים שאני אוהבת. שגרה היא בדרך כלל הדבר הכי נכון לנפש בכדי להרגיש איזון ולכן חזרתי לשגרה. יחזק אותי מאוד לראות את החטופים חזרה בבית, אני חושבת שזה הדבר הכי חשוב היום על הפרק. ההרגשה שיש לנו על מי לסמוך ולא מפקירים את אחינו ואחיותינו. מתפללת לשובם".

תגיות
תגובות