20 המאכלים עם ערך הקלורי הכי גבוה . צילום: GIPHY

20 המאכלים עם ערך הקלורי הכי גבוה

אנחנו אוהבים אותם, הם מגיעים בגדלים שונים ומשמינים בטירוף. מי המאכלים היומים בעלי הערך הקלורי הגבוה ביותר? הרשימה המלאה

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

זיוה

בצק בצורת שבלול הממולא בגבינה אך גם בהרבה שמן. אם מכינים בבית את הזיוה ניתן להפחית את כמות השמן ובכך להפחית את כמות הקלוריות.

מספר הקלוריות: 300

© ירון ברנר

המבורגר

וול דן או מדיום רייר, לא משנה איך יכינו אותו הוא עדיין יהיה טעים ומשמין.

מספר הקלוריות: 500

© טמבלר

פיצה

עם אקסטרה גבינה, זיתים או אפילו פטריות הפיצה היא מאכל טעים, ממכר ומשמין. ניתן להכין פיצה ביתית בעזרת מוצרים עם אחוזי שומן נמוך ובכך להפחית את כמות הקלוריות.

מספר הקלוריות: 500 למשולש רגיל

© giphy

מלאווח

עם ביצה או רסק, חתיכת הבצק עתירת השמן עדיין תהיה משמינה. אך ניתן לטגן את המלאווח בעזרת חתיכת חמאה קטנה או עם ספריי שמן ולרסס מעט שמן ובכך להפחית את כמות השמן.

מספר הקלוריות: 325

© אדוארד גוייכמן

קוראסונים ורוגעלך

מספר הקלוריות: 400 לקוראסון חמאה, 300 לרוגעלך

© טמבלר

טוסט

המאכל המושלם למקרה שבא לנו להכין משהו לאכול אבל אין לנו כוח להתאמץ. 2 דקות והטוסט מוכן. לצערינו, הטוסט משמין אך ניתן להפחית את כמות הקלוריות בו בעזרת הכנה עם לחם מלא ומוצרים בעלי אחוזי שומן נמוך.

מספר הקלוריות: 386

© טמבלר

גבינות

גבינה זה מוצר טעים ללא ספק ומוסיפים אותה להמון מאכלים נהדרים אך גם אפשר לאכול אותה סתם ככה. על מנת להפחית את כמות הקלוריות, חפשו גבינות שאחוזי השומן בהן נמוכים.

מספר הקלוריות: 332 לפרמזן, 386 לגבינה צהובה.

© giphy

לחמים

בין אם זה בלחם לבן או בפסטות למיניהן, פחמימות משמינות בכל צורותיהן. על מנת להפחית את כמות הקלוריות בפחמימות שאתם צורכים, חפשו לחם מקמח מלא, או פסטות מקמח מלא וכו..

מספק הקלוריות: 240 ללחם, 348 לפתיתים

© טמבלר

שמנת ומוצריה

שמנת היא מוצר טעים וכך גם הקצפת אך הן נורא משמינות ולא בריאות. מוצרים אלו עשירים בשומן לא רצוי ולכן מומלץ להפחית באכילתם.

מספר הקלוריות: 360 לשמנת מתוקה, 316 לקצפת

© טמבלר

מרגרינה

את המרגרינה מוסיפים בהכנת קוראסונים ומוצרים דומים והיא עתירת שומן וקלוריות ואינה בריאה בכלל לגופינו. מומלץ להפחית באכילתה.

מספר הקלוריות: 721

© טמבלר

צ'יפס

אנו אוכלים אותו במזללות ג'אנק פוד, במסעדות, בבתי קפה או סתם בבית והוא נורא טעים עם קטשופ אך הוא גם נורא משמין. על מנת להפחית את כמות הקלוריות ניתן להכין בבית צ'יפס בתנור ולהפחית בכמות המלח.

מספר הקלוריות: 557

© אינסטגרם

פופקורן

תוספת מעולה בסרטים וסתם לישיבה עם חברים. הפופקורן נורא משמין במיוחד כשהוא בא בתוספת חמאה. על מנת להפחית את כמות הקלוריות ניתן לקנות בסופר גרעיני תירס, ולהכניס לסיר את הגרעינים כאשר האש דולקת. תוך זמן קצר, הגרעינים יתחממו ויהפכו לאותו הפופקורן שכולנו מכירים. בנוסף, קיימות גם מכונות להכנת פופקורן טבעי.

מספר הקלוריות: 521 לפופקורן עם חמאה, 429 לפופקורן דל שומן

© אינסטגרם

לזניה

עם גבינה, ירקות, בשר וכל טוב, הלזניה היא מאכל טעים ומזין אך היא מאוד משמינה ולכן רצוי לא לאכול הרבה ממנה.

מספר הקלוריות: 400 לפרוסה

© ירון ברנר

ג'חנון

מי לא אוהב לטבול את הג'חנון ברסק עגבניות ולאכול אותו עם חתיכה של ביצה? המנעו מאכילה מופרזת מהג'חנון מפני שהוא משמין מאוד.

מספר הקלוריות: 303

© ירון ברנר

לחם מטוגן

אולי הוא מוכר לכם יותר כ"פרנץ' טוסט" אך הוא ללא ספק מאכל משמין, במיוחד עם תוספות כמו קצפת, פירות, סירופים וכדומה. על מנת להפחית את כמות הקלוריות בלחם המטוגן ניתן להפחית את כמות השמן. כמו כן, ניתן להפחית את כמות הסוכר (עדיף לא לשים בכלל)

מספר הקלוריות: 403 ל–3 פרוסות

© אינסטגרם

אבקת סוכר

אנו מפזרים אותה על שלל מוצרים והיא ממתיקה ומעשירה אותם. אך היא גם משמינה במידה רבה ואף לפעמים היא משמשת כתחליף לסוכר. על מנת להפחית את כמות הקלוריות מומלץ להפחית בשימוש האבקה.

מספר הקלוריות: 389

© דודו אזואלי

בוטנים

כמו כל האגוזים, גם הבוטנים משמינים. אך שומנם הוא בריא (אם לא נגזים באכילתם).

מספר הקלוריות: 567

© טמבלר

פלאפל

המאכל הלאומי של ארץ ישראל, הפלאפל. מנה מזינה, טעימה ומשביעה אך היא עתירת קלוריות. על מנת להפחית את כמות הקלוריות נסו להכין פלאפל ביתי עם פחות כמות שמן ממה שמכינים בחוץ.

מספר הקלוריות: 650

© ירון ברנר
 
תגובות