אוהבים עוגות? 10 טיפים שיעזרו לאופה הצעיר והמתחיל. צילום: shutterstock

אוהבים עוגות? 10 טיפים שיעזרו לאופה הצעיר והמתחיל

כולנו רוצים לדעת לאפות כמו מקצועניים, כדי שנוכל להראות לכולם וכדי לאכול, כמובן. אספנו בשבילכם טיפים שיעזרו לכם בדרך להפוך לאופים מקצועיים

1. חוקי זהירות במטבח

זהו הטיפ הכי חשוב. זכרו שהמטבח יכול להיות מקום מסוכן, יש בו אש וסכינים חדים. תשתדלו להיזהר כדי לא לפגוע בעצמכם. 

2. קריאת המתכון

כשאתם בוחרים מתכון, חשוב לקרוא אותו מתחילתו ועד סופו. לפעמים אין לכם הרבה זמן ויכול להיות שתתחילו לעבוד על המתכון ותגלו, לצערכם, שהבצק שהכנתם זקוק ללילה שלם של התפחה. לכן חשוב לקרוא את כל המתכון כדי שלא יהיו לכם הפתעות בלתי צפויות.

© צילום מסך מהטמבלר

3. מדידת החומרים

במתכון שבחרתם כתוב לשים כוס קמח? ואתם לא יודעים איזה כוס זאת, כי יש כל כך הרבה כוסות בכל כך הרבה גדלים. בשביל אפייה קיימות כוסות מיוחדות שהן בדיוק במידה הנכונה. אותן רוכשים בחנויות האפייה. לפעמיים כתובים החומרים במשקל. במידה שזהו המקרה, אתם יכולים להמיר את המשקל לכוסות המדידה אלא אם כן יש לכם בבית משקל.

4. השימוש במשקל

במידה ויש לכם משקל בבית, אתם צריכים לדעת איך להשתמש בו כמו שצריך. לוקחים קודם כל את הקערה, ושמים רק אותה על המשקל, בלי החומר בפנים. אחרי ששקלתם אותה לחצו על כפתור האיפוס. הכניסו את החומר לקערה רק אחרי ששקלתם אותה, כך המשקל ישקול רק את החומר בלי המשקל של הקערה.

© צילום מסך מהטמבלר

5. התנור

במתכונים לפעמים לא כתוב החום המדויק שצריך להיות. כשכתוב חום נמוך הכוונה היא ל- 135 מעלות, חום בינוני- 180 מעלות וחום גבוה: 230 מעלות.

6. אפיית לחם

כשאתם רוצים להכין לחם, חשוב שתמצאו מתכון שמתאים במיוחד למה שאתם מגישים בנוסף ללחם. לדוגמא- אם אתם מכינים שקשוקה ובנוסף לה אתם רוצים להכין לחם, אתם זקוקים ללחם קשה מבחוץ ורך מבפנים. לעומת זאת אם אתם מכינים לחם כדי לעשות ממנו כריכים, אתם זקוקים למתכון לכיכר לחם.

7. ביצים

באפייה משתמשים כמעט כל הזמן בביצים. התפקיד של הביצים הוא להוסיף אווריריות בדרך כלל. ביצים לא נשארות טובות למשך זמן רב. כך שאם שברתם אותן כדאי להשתמש בהן באותו הרגע ולא אחרי שלוש שעות כדי שלא יתקלקלו.

8. חלמון וחלבון

איך יודעים מהו החלמון ומהו החלבון? החלמון הוא הצהוב והחלבון הוא הלבן. איך תזכרו? חלמון מזכיר לימון, שהוא גם צהוב. וחלבון מזכיר חלב, שהוא גם לבן. כשמשתמשים רק בחלבון זה בדרך כלל כדי להכין קצפת לבנה וגבוהה לעוגות.

© צילום מסך מהטמבלר

9. קצפת

אם אתם רוצים להכין קצפת טעימה ומרשימה שתעמוד בכל הציפיות שלכם, יש כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה. בשביל להכין קצפת בעיקרון כל מה שאתם צריכים זה שמנת מתוקה להקצפה. ברגע שאתם מקציפים אותה בעזרת המיקסר היא תהפוך לקצפת. הטיפ שלנו הוא להוסיף לקצפת פודינג. הפודינג יכול להיות בכל טעם שתבחרו והוא עוזר לקצפת להפוך ליותר יציבה. כדי לדעת אם הקצפת מספיק יציבה, הטו את הקערה. אם הקצפת עוד נוזלית תקציפו אותה עוד. אם הקצפת יציבה ולא זזה בכלל היא מוכנה. בנוסף אם אתם רוצים אפשר לערבב את הקצפת עם צבע מאכל כדי להפוך אותה לצבעונית.

10. זילוף קאפקייקס

אם הכנתם קאפקייקס ואתם רוצים להפוך אותם ליפים ומרשימים בסרטון הבא תלמדו איך לעשות את זה באופן מושלם. 

 

 

תגובות