חדש?! עשר פעולות למתאמן המתחיל. shutterstock

חדש?! עשר פעולות למתאמן המתחיל

גיליתם את עולם הספורט והחלטתם להתחיל להתאמן. רגע לפני קראו 10 פעולות שמומלצות למתאמן המתחיל על מנת להתאהב בספורט ולהגיע לתוצאות טובות ונכונות

1.מאמן כושר

לפני שאתם מתחילים להתאמן בחדר הכושר או בחוג מסויים חשוב שתקבלו דעה מקצועית ולוח אימונים קבוע. לכן, עליכם לפנות למאמן ולספר לו את ההיסטוריה שלכם בעולם הספורט, איך אתם מבחינה בריאותית ועל המטרה שאליה אתם רוצים להגיע בתהליך האימון. כך, השיחה הזאת תוכל להוביל אתכם לתוצאות גבוהות ולהתמדה בעולם הספורט. 

© צילום מסך מטמבלר

2.חימום

כמו בכל אימון ספורט, כל אחד זקוק לחימום על מנת שהגוף יוכל לתפקד במהלך האימון ועד לסופו. החימום זה חלק מאוד חשוב בתהליך הספורט, הוא מחמם את העצמות והשרירים ומכין אותם לפעילות האינטנסיבית שעומדת לקרות. אין לוותר על חימום, וחשוב שהוא יערך במשך עשר עד רבע שעה, על מנת לתת לגוף את ההכנה הדרושה לאימון. 

© גו אקטיב

3.נעליים

נעליים זה פריט מאוד חשוב לבריאות בעת הספורט. הנעליים חייבות להיות נעלי ספורט אשר מכילות בולם זעזועים וקפיצים במינון הנכון. בנוסף, חשוב שהנעליים יהיו נוחות עבורכם ושיהיו תואמות למידתכם. כך, תוכלו להיות בטוחים במהלך הפעילות הספורטיבית ותוכלו להרגיש בנוח. 

© צילום מסך מטמבלר

4.מאבדים ומחזירים

במהלך הפעילות הגופנית, הגוף שלנו מאבד מלא נוזלים הן בזיעה והן בשל הפעילות עצמה. לכן, עלינו להחזיר את הנוזלים שנאבדו על מנת לא להרגיש חיוורים ולתת לתהליכים בגוף להמשיך להתקיים. משום כך, מומלץ לשתות מים לפני ואחרי הפעילות הגופנית.

© צילום מסך מטמבלר

5. סיבולת, לב, ריאה

במהלך הפעילות הגופנית, הגוף שלנו לומד לפתח את הנשימה ואת גודל המסוגלות שלנו לעשות פעילות אירובית ספורטיבית. על מנת לעזור לגוף בשיפור ובשדרוג הנשימה ותפקוד הלב, חשוב לתת לגוף להתאמץ גם מעבר לשעות האימון. על מנת לאפשר לגוף מאמץ גם מחוץ לאימון תוכלו לבצע הליכות בזמנכם הפנוי, ולעלות מדרגות מבלי להשתמש במעלית. 

© צילום מסך מטמבלר

6.הדרגתיות

חשוב שתוכנית האימונים תתחיל מרמה נמוכה ובסיסית ותעלה להיות קשה ומאתגרת. זאת, על מנת שהגוף שלכם יוכל להתרגל לפעילות ויוכל לעמוד בה. התחלה של הפעילות ברמה גבוה תוכל להביא אתכם לפרישה ואף לגרום לגופכם ולמערכות הגוף לקריסה. לכן, חשוב להקפיד על הדרגתיות בכמות התרגילים וברמת הקושי שלהם.

© shutterstock

7.סבלנות

אי אפשר להגיע לתוצאות מיידיות. התחלות חדשות דורשות מוטיבציה, התמדה, והסתגלות של הגוף למצבים חדשים. לכן, חשוב שתהיו סבלנים לגוף ותתנו לו לשנות את עצמו בקצב איטי, אך בריא. 

© צילום מסך מטמבלר 

8.מה תאכלו לפני?

האוכל שאתם מכניסים במהלך היום לפני האימון הוא חשוב מאוד. אך חשוב מכל זה האוכל שאתם מכניסים לגופכם לפני האימון. על מנת שגופכם יוכל לתפקד ולבצע את האימון בצורה הטובה ביותר, עליכם לאכול לפני האימון פרי. זאת משום שהגוף יודע לפרק פרי מיידית ולהמיר אותו לסוכרים שיעזרו לגוף שלכם לתפקוד מלא. 

© צילום מסך מטמבלר

 9.תפריט האוכל

אז כן, החלטתם להיות ספורטאים, או לפחות לבצע פעילות ספורטיבית כמה פעמים בשבוע. לא משנה איכן אתם מדרגים את עצמכם אבל את תפריט המזון אתם חייבים לשנות. איך? חובה שהוא יכיל בתוכו מאכלים בריאותיים יותר כמו פירות, ירקות, חלבונים, פחמימות, מינרלים, ושומנים. כל זה חייב להיות במינון הנכון כאשר יש גיוון במהלך הימים.

© צילום מסך מטמבלר 

10.התמדה

גם בחורף שרוצים להיות מתחת לשמיחה עם מרק חם, חשוב שלא להכנע לאימון וללכת אליו. התמדה זה אחד הדברים שיביא לתוצאה מהירה יותר ולתוצאה בעצמה. מי שלא יתמיד לא יוכל להגיע לתוצאות המצופות ויקשה על עצמו באימון שאחרי. 

© shutterstock

 

 

 

 

תגובות