טור אישי: זה הגוף שלי ואני שלמה עם זה. צילום מסך מאינסטגרם

טור אישי: זה הגוף שלי ואני שלמה עם זה

כתבתנו ליאן שקד, חושפת את רגשותיה כלפי דימוי הגוף במציאות כיום

יש במציאות שלנו היום, הרבה דיבורים על דימוי הגוף. דיבורים על הדוגמניות הצנומות שמעודדות אנורקסיה, דיבורים על השמנה בקרב בני נוער ועוד. הנושא של דימוי הגוף נמצא בשגרת חיינו כל כך הרבה. המורה מדברת איתנו על כך שאנחנו לא צריכות להרגיש רע עם הגוף שלנו אלא אנחנו צריכות ללמוד לקבל אותו ולהשלים איתו. מצד שני הדוגמניות שאנחנו באמת רואות על המסך, גורמות לנו לרצות להיראות כמוהן, בידיעה שבחיים זה לא יקרה ולא נראה ככה. לא בגלל שאין לנו כוח רצון להתמיד בדיאטה מסוג כזה או אחר, אלא בגלל העובדה הפשוטה שהיא נולדה עם צורת גוף כזאת, ואני לא.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

פעם רציתי להיות אנורקסית. תמיד אמרו שאנורקסיה היא מחלה נוראית. שהופכים להיות רזים כמו שלד ולא אוכלים שום דבר. זה מזיק לבריאות יותר מכל דבר אחר. אבל רציתי להיות אנורקסית, כי האמנתי שזאת הדרך להפוך להיות רזה. ורזה שווה מושלמת. אבל גם לכל הדוגמניות הכי מושלמות יש פגמים. אף אחת לא תמיד שלמה עם כל הגוף שלה. תמיד יש משהו שאנחנו לא מרוצים ממנו. זה יכול להיות המותן וזה יכול להיות גם האגודל ברגל. אף אחד לא מושלם. אנחנו נולדנו חסרים כדי שנהפוך עם הזמן למושלמים. אבל מושלמים זה לאו דווקא בגופנו החיצוני, אלא בפנימיות שלנו.

אף אחד לא מושלם
אף אחד לא מושלם © צילום מסך מטמבלר
© צילום מסך מטמבלר

אף אחד לא רשאי להגיד לי שום דבר על הגוף שלי

כשצפיתי באח הגדול, לא מזמן, ראיתי ששי חי דיבר עם דודו על כך שהוא אוכל יותר מדיי ולכן הוא נראה ככה. לדעתו של שי חי, אם דודו היה אוכל פחות ועושה ספורט הוא לא היה שמן וההשמנה הזאת גורמת לחוסר בריאות. אם הוא צודק או טועה, זה ממש לא משנה. מה שחשוב הוא שזה הגוף שלו. אף אחד לא רשאי להגיד לי שום דבר על הגוף שלי. אני יכולה להשלים עם הגוף שלי ולקבל אותו, או להילחם בו למשך כל ימי חיי. אבל זאת החלטה שלי ולא של אף אחד אחר. לאף אחד אין שום זכות להגיד לכם שום דבר על הגוף שלכם. הגוף שלכם הוא שלכם בלבד, ורק אתם תשפטו את עצמכם.

© צילום מסך מטמבלר

אז כן, אני רוצה להרזות. אני כן חושבת שזה בריא יותר להפסיק לאכול שוקולד וחטיפים. אבל אני נערה בגיל ההתבגרות, יש לי הורמונים משתוללים, ואני חיה במציאות בלתי פוסקת של מבחנים, עבודות והרבה לחץ. אז אני אומרת לעצמי שמותר לי לאכול. כי לאכול זה טעים, וכי חיים רק פעם אחת. אני לא רוצה לעשות דיאטה, אני לא רוצה להפסיק לאכול, אני רוצה לחיות בשלום עם הגוף שלי. אני רוצה להסתכל על עצמי במראה ולאהוב את מה שאני רואה. אני מקווה שאני אוכל לעשות את זה מתישהו בחיים. זה מה שאני מאחלת לעצמי. ולכולנו.

© צילום מסך מטמבלר
תגובות