תלמדי לאהוב את עצמך: מה נערות באמת חושבות על עצמן?. אבי ששון

תלמדי לאהוב את עצמך: מה נערות באמת חושבות על עצמן?

כיום בעידן האינסטגרם והפוטושופ, נערות רבות עוסקות זמן רב במראה שלהן, מתחילות וגומרות בכל יום דיאטה חדשה ורובן לא שלמות עם עצמן

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

מודל  היופי הוא דבר שמעורר מחלוקת וסערה רבה סביבו מאז ומתמיד. כיום, בכל מקום אנו נתקלים בדוגמניות רזות מאוד שהגוף שלהן "לא בריא". דוגמניות כאלה משמשות כמודל יופי ומודל לחיקוי עבור נערות רבות מה שגורם לנערות להתבייש בגוף שלהן, ולעיתים גם לפגוע בעצמן: הן מקיאות את האוכל, מרעיבות את עצמן, וזה גורם לחלקן להפוך לאנורקסיות.

לאחרונה, ערכנו כאן בפרוגי סקר בנושא דימוי גוף, ומה באמת בנות חושבות על עצמן.

"את עשית או רצית לעשות דיאטה?"

72% מהגולשות שלנו קבעו שבמהלך חייהן הן עשו דיאטה, או שהן עושות דיאטה כעת.

רק 28% מהנערות שהשתתפו בסקר שלנו נמנעו מדייאטה במהלך חייהן.

© shutterstock

שוחחנו עם מספר נערות שמתנגדות למודל היופי:

אוראל אדמקה (16) "אף פעם לא הייתי חלק ממה שמכנים 'מודל היופי'. למען האמת גם אף פעם לא רציתי לקחת חלק ממנו. משהו בו קצת מוזר, קצת לא מסתדר עם כל העקרונות שלי. אם את לא מלאכית של ויקטוריה אסור לך לשים בגד ים כדי שחס וחלילה לא יראו קצת כפלים. או לא לשים צמוד מ'סכנת התפוצצות'. כל אלה כל כך לא נכונים ומשפילים שזה גורם לי לחשוב מה לעזאזל עובר על החברה שלנו?

אף פעם לא הייתי דוגמנית, אפילו לא קרובה, אז אני צריכה לשבת בפינה ולבכות שאני לא כמו הדוגמניות שבשלטי חוצות? לא! אני גאה בגוף שלי ובכל כפל שמבצבץ כשאני עם בגד שהוא 'לא מתאים לי בגלל הגוף שלי'. כל גוף הוא יפה וכל אחת היא מעין דוגמנית משל עצמה, בלי בושה ובלי פחד ממה שיחשבו. כל אחת מאיתנו היא מודל ליופי, עם או בלי ההסכמה של החברה. כי בסופו של דבר זה איך שאת מרגישה עם הגוף שלך."

שחר קרסניק (17) "אני מאמינה שמודל היופי הוא מודל שקרי. אין אפשרות לקבוע מודל יופי אחד כאשר אנחנו חיים בעולם כל כך מגוון ושונה. בנוסף, שאני צופה בתצוגת אופנה או תופרת דגם משל עצמי אני מבינה כי הדוגמניות לא משמשות כמושא היופי האנושי אלא הדרך הטובה ביותר להציג בגד."

© אבי ששון

"כאשר מישהו מחמיא לך, את מאמינה למחמאה ולא חושבת שהוא עשה זאת רק כדי להיות נחמד?"

68% מהגולשות שלנו קבעו שלעיתים או לעיתים רחוקות הן מאמינות למחמאה ולא חושבת שזה נעשה מנחמדות, ואילו רק 32% מהגולשות שלנו מאמינות לעיתים קרובות למחמאות שהן מקבלות.

יובל (17)  סיפרה לנו שהיא מנסה להילחם במחסומים חיצוניים ולקחת את המחמאות פנימה. "יש את הרגעים הקטנים האלה שאנשים מחמיאים לך מיוזמתם, ואז זו מחמאה אמיתית. הרבה נוטות לשכוח את הרגעים האלה ולזכור את הרגעים ההפוכים. אני לא מאמינה בזה. אני חושבת שרגעי המחמאות הם הרבה יותר, איך נאמר את זה: אמיתיים? כנים? בלי מטרה נסתרת. ברור שיש ימים שנראים פחות טוב ויש ימים שיותר אבל אני מרגישה מספיק ביטחון עצמי להתחיל עם מי שבא לי, להגיד את האמת בפרצוף ולהתלבש באיזה צורה שאני רוצה."

© shutterstock

"כשאת מסתכלת על עצמך במראה את אוהבת את מה שאת רואה?"

74% מהנערות קבעו כי הן לעיתים או לעיתים רחוקות אוהבות את איך שהן רואות את עצמן במראה, ורק 26% ענו שכשהן מסתכלות על עצמן במראה הן אוהבות את מה שהן רואות.

שחר קרסניק (17): "גדלתי בסביבה שלא משנה כמה ילדים החרימו אותי בגלל שאני שמנה בבית תמיד דאגו להגיד לי שאני יפה והאמנתי להם נהגתי ואני נוהגת עד היום לעבור מול המראה ולהגיד לעצמי איזה ילדה מהממת,מוצלחת וכדומה אמח. זה מגיע מתוך השקפת עולם שבה אני רואה שאם אתה אוהב את עצמך האנרגיה שאתה מקרין תגרום לכולם לאהוב אותך. אהבה עצמית בעייני זה המפתח לחיים מאושרים וטובים."

© צילום מסך מיוטיוב

"קרה לך פעם שאכלת שוקולד ואחר כך כעסת על עצמך שעשית את זה?"

61% מהבנות שענו על הסקר המיוחד שלנו קבעו שקרה להן שכעסו על עצמן, ואילו רק 39% מהנערות היו שלמות עם ההחלטה לאכול את הדבר הכי בסיסי וטעים - שוקולד.

© צילום מסך מאינסטגרם

גם מורן כהן, נערה שמתנגדת למודל היופי, שיתפה אותנו בדעותיה על נושא זה: "העולם הוא מקום עצום. כמעט בכל פינה של כדור הארץ חיים בני אדם, בני אדם שונים ומגוונים, בעלי תרבות, מראה והתנהגות שונים. אני חושבת שבעולם כל כך ענק, עם כל כך הרבה גוונים שונים, לא צריך להיות מודל יופי אחד שכולם חייבים להשתעבד אליו. כל אדם ואדם מיוחד בדרך שלו - גם אם הוא שוקל כמה קילוגרמים יותר או פחות, גם אם הוא גבוה מאיתנו או נמוך מאיתו ובוודאי אם הוא בעל גוון עור, שיער ועיניים שונים. הגיוון הוא מה שמייחד אותנו כעולם, כמין האנושי, כחלק מהטבע. מודל היופי גורם לאנשים שאינם מוגדרים, תחת הגדרה של קבוצה קטנה של אנשים בעלי שם גדול כיפים להרגיש רע עם עצמם ועם הדבר הקטן הזה שמייחד אותם, שנמצא אצלם בדם, שהופך אותם למי שהם. אז לא 'זכיתי' בגן לרזון, ובטח שלא בגן לגובה 'המושלם' של 170 - אבל הגנים שיוצרים אותי, שגרמו לי להיות אני, הם גורמים לי להיות אני - האחת והיחידה, וכך גם הגנים שהרכיבו אתכם. תרגישו טוב עם עצמכם, כי אתם מדהימים איך שאתם ותמיד תזכרו שיופי? הוא דבר סובייקטיבי, ובשבילי? כולכם יפיפיים.

© צילום מסך מאינסטגרם
תגובות