עידן כהן כובש את NYFW: "להיות מעצב אופנה זה מולד". צילום מסך מיוטיוב

עידן כהן כובש את NYFW: "להיות מעצב אופנה זה מולד"

מול 500 אנשים מובלים בתעשיית האופנה הציג המעצב עידן כהן בן ה-27 את קולקציית שמלות הערב שלו לחורף 2015 באוהל הראשי בשבוע האופנה בניו-יורק. תפסנו את כהן לשיחה שאחרי התצוגה

גאווה ישראלית לעידן כהן - המעצב הראשון שהציג באוהל המרכזי בשבוע האופנה בניו-יורק מול 500 מכתיבי אופנה, יחד עם קולקצית שמלות הערב שלו לחורף 2015. הקולקציה הייחודית הייתה מורכבת בעיקר מחרוזים השזורים בעבודת יד, ממחשופים נדיבים, שמלות מקסי ומשחקי שקיפות. זו הקולקציה השישית במספר של כהן. אנחנו ישבנו עם כהן הנרגש לאחר החזרה שלו לארץ לשיחה קצרצרה, "עבדתי על התצוגה במשך חצי שנה". 

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

בכל זאת, כדי להגיע למקום כזה גדול - צריך לעבוד קשה. הקולקציה הראשונה שלו יצאה ב-2012 והוצגה רק בחנות שלו, הוא עבד שנים אצל דודיו עד שהגיע לחנות משלו, למד עיצוב אופנה באקדמיית מרנגוני בלונדון וכשחזר לארץ פתח את הסטודיו בדיזינגוף. את החלום שלו הוא התחיל מגיל מאוד קטן "תמיד היה לי עניין בבגדים ובדים. תמיד עיצבתי ותפרתי בגדים לכל הברביות של המשפחה, בעיקר לבנות דודות שלי. הייתי אז ילד בן שש" מספר כהן ומוסיף "מבחינתי הכישרון להיות מעצב אופנה הוא מולד. תמיד ידעתי שאעסוק בזה בחיים".

"תמיד היה לי עניין בבגדים ובדים"  © פרטי

אז נחזור לשבוע האופנה, איך הגעת להיות בו בכלל?

"זה התחיל דרך מייל ששלחנו ליחסי ציבור של שבוע האופנה, מפה לשם, קישרו אותנו אל יחצנ"ית אמריקאית בשם קלי קטרון, עם תמונות מהקולקציה שלי" מספר כהן על הרגע המרגש שקלט שהוא בשבוע האופנה. "בדרך כלל היא לא עונה למיילים כאלה, אבל דווקא אני כן קיבלתי מייל ממנה" כהן לא מבין איך זה קרה דווקא לו. 

"עבדתי על התצוגה במשך חצי שנה"

מרגע המייל, כהן התחיל לעבוד עם קטרון שייצגה אותו בשבוע האופנה, והעבודה לא נגמרה "עבדתי על התצוגה במשך חצי שנה. עניין החריזה של התלבושות בוצע מעבר לים בהודו ואחריו הגיע שלב בחירת הצבעים לקולקציה".

כהן צועד על המסלול
כהן צועד על המסלול © צילום מסך מיוטיוב

בכל זאת לא הרגשת חוסר ביטחון להציג ליד מעצבים אחרים?

"לא הרגיש חוסר ביטחון אני לא מאתמול בתחום הזה" אומר כהן ומוסיף "הרגשתי טוב ומסופק בזמן התצוגה ואחריה, כולם פירגנו והעניקו תחושה טובה".

מה מבדיל אותך ממעצבים אחרים?

"אני לא יכול להגיד מה מבדיל אותי או מהו השוני ממעצבים אחרים אבל אני כן יכול להגיד מהו החותם שלי. החותם שלי זה סקסיות ונשיות". בקולקציה שלו ניתן למצוא שמלת מקסי כחולה, קלילה ולא חשופה, מכנסיים בגזרה ישרה, אוברול שחור עם מחשוף נדיב,  בגד גוף שפתוח בגב עם שזירות בזהב וכסף ועוד רבים.

העיצובים של כהן
העיצובים של כהן © צילום מסך מהטמבלר
כככ
כככ © צילום מסך מהטמבלר

כהן, בחר להתמקד בשישה צבעים מרכזיים - שחור, תכלת, ורוד, כחול, זהב וכסף. הוא יצר שילוב יוצא דופן בשמלות מקסי, אוברולים, בגדי גוף ושמלות קוקטייל שמצד אחד חלקם מאוד נועזים ומצד שני ניתן למצוא גם פריטים מתונים יותר הפונים לכלל סוגי הנשים. "הנושא המרכזי של הקולקציה היא נשיות וגוף האישה. הקולקציה פונה לקהל יעד של נשים רבות. היום ילדה מקבלת מהר מאוד גוף של אישה" אומר כהן.

התצוגה המדוברת
 

"זה היה רגע מאוד מרגש"

אם לא מספיק המרגש של להציג בשבוע האופנה, כהן רגע לפני התצוגה, התחתן עם בן זוגו אלעד באוהל המרכזי "זה היה רגע מאוד מרגש בנוכחות כולם. גם התאריך גם היה נורא מיוחד - יום האהבה"

חוץ מאהבה יש גם ביזנס? 

"הוא שותף לעסק. הוא יותר אחראי לצד הכלכלי. העיצוב זה התחום הפרטי שלי".

כהן ובן הזוג אלעד
כהן ובן הזוג אלעד

אז לאן עכשיו? מה החלום שלך להמשך הקריירה?

"החלום שלי הוא כמובן להתפתח בתחום, להיות מעצב בעל שם, ולהלביש כוכבות מפורסמות. אבל החשוב הוא שכל אישה תהנה מהשמלות שלי".

מתרגשים יחד איתך
מתרגשים יחד איתך © צילום מסך מיוטיוב
תגובות