#איןלבגדיםמגדר: הנער שמגיע לבית הספר עם בגדי נשים. צילום מסך מהפייסבוק, טויטר

#איןלבגדיםמגדר: הנער שמגיע לבית הספר עם בגדי נשים

מורגן בול, בן 17, ולובש בגדי נשים לבית הספר, אבל כאשר הוא הגיע לבית הספר ביום הולדתו, ביקשו ממנו להחליף את הבגדים כי הם מוגזמים. האם זה באמת נגד את חוקי בית הספר? ריאיון

מורגן בול ממש לא עוקב לאחר תלבושת בית הספר הפשוטה. בול בן ה-17, לומד בתיכון נורת' בטורנס, קליפורניה, לומד במגמת התאטרון המוסיקלי שלהם ובנוסף לומד ריקוד, החליט שממש לא אכפת לו מה אומרים על הלבוש שלו וניסה להוביל מהפכה לא רק אצלו, אלא גם אצל כולם בעזרת קמפיין אינטרנטי בצירוף ההאשטאג #ClothingHasNoGender, כלומר לבגדים אין מגדר. בול ישב לספר ל-mtv על התהליך הארוך של קידום הקמפיין.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי

 

האם אתה יכול לתאר מה משך בעצם את תשומת הלב מהעולם?

"מה שמשך היה הלוק שבחרתי ללבוש לבית הספר ביום ההולדת שלי, שכמובן באותו יום רציתי להתלבש יותר מוגזם מכל יום אחר, אבל אני לא ציפיתי לתגובות אחרות, כי אני מתלבש מוגזם בכל השנתיים האחרונות" מספר ומוסיף על הפגישה המפתיעה של אותו היום "סגן המנהל קרא לי אל המשרד שלו במהלך השיעור השני, הייתי ממש מבולבל כי לא הבנתי למה הוא קורא לי. השאלה הראשונה שהוא שאל אותי הייתה 'יש לך בעיות מגדר?'"

ומה ענית לסגן מנהל?

"פשוט עניתי לו 'לא'. הם (הנהלת התיכון) אמרו לי שיש כמה תלמידים שהתלוננו על מה שאני לובש ושלחו אותי לשירותים להחליף את הבגדים. עשיתי את זה - הורדתי חלק אחד וכמה אקססוריז, אבל כשחזרתי לכיתה המורה לצרפתית שלי אמר לי 'לא. תחכה. זה מה שאתה ואתה לא היית צריך לעשות את זה. זה לא ענינו של אף אחד' החזרתי את הכל ואז חזרתי לכיתה, כי אני לא הפרתי שום חוק לבוש שיש בבית הספר" מספר בול על הרגע שהוא הבין שצריך לעשות משהו עם מה שקרה. 

 

ספר גם על החברים שלך. הם אלה שהתחילו את ההאשטאג נכון?

"בהחלט! חבר שלי ג'ייקוב הוא הראשון שאמר את המשפט 'לבגדים אין מגדר'. גם חברה שלי אמילי עזרה לי, למשפחה שלה יש חנות טקסטיל אז הם עזרו להתחיל עם החולצות שעליהן הדפסנו את ההאשטג. כולנו לבשנו את החולצות לבית הספר, וגם חלק מהבנים לבשו כמחאה את בגדי נשים וההפך. זה היה מטורף ולא יכלתי לעשות את זה בלי החברים שלי". 

מה תרצה להגיד לתלמידים שעוברים את אותו תהליך כמוך?

"אני אומר ש'תמיד תהיו עצמכם' זאת אחלה התחלה. אל תהיו מוגבלים בבגדים או בדרך שאתם מביעים את עצמכם. תנסו שלא לעבור על חוקי בית הספר אבל גם תבינו שלפעמים החוקים האלו צריכים להשתנות ושהוא לא יכול למנוע את הדרך שאתם רוצים להביע את עצמכם. ותמיד תזכרו שיש עוד אנשים שתומכים בכם".

מורגן בול
מורגן בול © צילום מסך מהפייסבוק

לאחר המקרה בית הספר שלך ניסה לדון איתך שוב?

"אנחנו נפגשנו אתמול. הם התנצלו ואמרו שהם הולכים לבדוק את המדיניות בית הספר ולשנות אותה כראוי. הם אמרו גם שהם לא הולכים להגיד לי כלום לאחר מכן על הבגדים רק אם זה באמת יעבור על מדיניות הלבוש בבית הספר". 

לסיום, באמת חשבת שזה יגיע כל כך רחוק?

"אני לעולם לא הייתי מצפה לזה, גם בעוד מיליון שנים! הייתי רק מוכן ללכת לבית הספר ביום ההולדת שלי, לבוא הביתה ולערוך מסיבה. מעולם לא הייתי חושב שזה יהיה כל כך גדול. זה היה כיף שכל החברים שלי והמשפחה שלי תמכה בהכל, ואני מצפה לראות מה עוד יקרה".

פשוט לא מאמין
פשוט לא מאמין © צילום מסך מהפייסבוק
תגובות