בעקבות מדליין: 10 הדוגמנים שערערו את תעשיית האופנה. צילום מסך מהאינסטגרם

בעקבות מדליין: 10 הדוגמנים שערערו את תעשיית האופנה

במהלך השנים האחרונות ראינו את תעשיית הדוגמנות שוברת מחסומים ארוכי שנים. הדוגמנית מדליין סטיוארט הוכיחה שאין גבולות שימנעו ממנה להציג סוגים שונים וחדשים של דגמים לסוכנויות הגדולות. בעקבותיה, יצאנו למסע בקרב דוגמני השוליים בעלי המראה הייחודי שעליכם להכיר אותם יותר

בשנים האחרונות אנו נחשפים לכך שתעשיית הדוגמנות עוברת איזושהי טרנספורמציה בעניין בחירת הדוגמנים שלה. קיימים הרבה טוקבקים ודיונים סביב נושא הדרישות של עולם הדוגמנות על משקל למשל.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי: 

מדליין סטיוארט

מתחת לאפנו, מסתתרים להם כמה דוגמנים נדירים שכמעט ולא מופיעים על המסלול כמו מדליין סטיוארט, שבגיל 18 עם תסמונת דאון, אהבה לאופנה, עיצוב ופוזות למצלמה, רוצה להוכיח שכל אחת יכולה להיות מודל. מי שסבלה מעודף משקל במהלך חייה, הצליחה באמצעות שחיה והרבה כוח רצון למען החלום להוריד כ-20 ק"ג ממשקלה. כיום סטיוארט היא פרזנטורית של חברת ההלבשה Living Dead וצוברת הרבה תומכים ברשתות החברתיות. 

מדליין סטיוארט © צילום מסך מהפייסבוק

האמת היא, עדיין יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור. מחבר דון קישוט, מיגל דה סרוונטס, אמר ש"רומא לא נבנתה ביום אחד", אבל כל מהלך בלתי שיגרתי שקורה הופך אותנו להרבה יותר אופטימיים וכל התקדמות כזו היא מצויינת. בכתבה הבאה, אתם יותר ממוזמנים להכיר את אנשים שיצאו לשנות את כללי המשחק במטרה שזו תהיה הנורמה החדשה. 

טס הולידיי

לא רק שהולידיי הוכתרה על ידי "ווג איטליה" כאחת הדוגמניות המצליחות למידות גדולות וכיכבה בשער של מגזין People, היא גם הדוגמנית הראשונה למידות גדולות (מידה 22) שהוחתמה לאחת מהסוכנויות הגדולות בעולם לאחר שצפו בתמונותיה באינסטגרם. בנוסף, הוליידי מתנשאת לגובה של 1.67 ס"מ בלבד ונוהגת להתאמן בקביעות.

© צילום מסך מהאינסטגרם

שנטל ויני

בדומה למייקל גקסון המנוח, ויני סובלת מ"ויטיליגו" שהיא מחלת עור הגורמת לאזורים מסוימים בעור להפוך לבהירים במיוחד. את פירסומה הראשוני היא השיגה לאחר שנצפתה על ידי טיירה בנקס ב"הטופ המודל הבאה של אמריקה" לשנת 2014 וגם בזכות הופעותיה במודעות לדיזל. באמצעות האינסטגרם היא מעודדת מודעות בקרב המחלה ולעיתים גם מצרפת לתמונותיה את סיפוריה האישיים. בתיכון, פיתחה עור ברווז ולא נתנה לאף אחד לפגוע בה וכשנסעה לצילומים לראשונה בגיל 17 היא שללה מן המאפרות את האפשרות להסתיר את כתמיה באיפור. 

© צילום מסך מהאינסטגרם
האודישן של שנטל ויני
 

קייסי לקלר

קייסי לגלר בת ה-36 היא אישה שמדגמנת לבגדי גברים. תנועת סנטרה הבולט והגובה אליו היא מתנשאת 1.87 ס"מ (!) הביאו להכרתה בעולם הדוגמנות בשנת 2012, כאשר חברה הטוב, הצלם קס בירד, הזמין אותה ברגע האחרון להשתתף בתפקיד של גבר לצילומים למגזין. מיד למחרת, הוזמנה לחתום על חוזה. בילדותה, לקלר הייתה מתהלכת בחצאיות טוטו ובהמשך נהפכה לשחיינית אולימפית אך לא אהבה זאת. אחרי הרבה סירובים לעולם האופנה היא החליטה להגיד "כן" ובכך נהפכה לאישה הראשונה שמדגמנת בגדי גברים. 

 

© צילום מסך מהטמבלר

ריק גנסט

גנסט הקנדי, מכונה בתעשייה "זומבי בוי". זומבי בוי, שהיה נער בעייתי, בילה את מרבית שנות העשרה שלו בטיולי תרמילאים דרך קנדה על מנת להרוויח כסף. בגיל 19, הוא פגש אמן הקעקועים מונטריאול פרנק לואיס שהפך את אומנות הקעקועים שלו לדרך חיים ממנה היה מושפע גנסט עד שהתגלה על ידי מנהל האופנה של ליידי גאגא והופיע בקליפ של גאגא "born this way". כיום הוא מיוצג בידי סוכניות שונות ברחבי העולם.

© צילום מסך מהאינסטגרם
אם תהיתם כיצד הוא נראה ללא הקעקועים
 

שון רוס

רוס נולד בברונקס בניו יורק והוא הדוגמן הלבקן האפרו-אמריקאי הראשון של תעשיית דוגמנות לגברים. אחרי שהוכשר כרקדן שון עשה את הצעד לקריירת דוגמנות כשהוא היה רק בן 16, אז הוא כבר השתתף במגזיני אופנה הגדולים כגון GQ הבריטי ווג איטליה ולצעוד על המסלולים של אלכסנדר מקווין וז'יבנשי. בנוסף, רוס הופיע במספר קליפים של זמרות נחשבות: "E.T" של קייטי פרי וגם "Gods and Monsters" של לנה דל ריי.

© צילום מסך מהטמבלר

סטלה עמר

עמר פרצה לתודעה העולמית בשנות ה-90 כמוזה של מעצב העל ז'אן פול גוטייה והספיקה להופיע בספרה של הזמרת מדונה. היא חיברה ספר על איך נשים יכולות להרגיש טוב ולהיראות טוב. כיום היא גרה בניו יורק, ארה"ב, ומשתתפת בעונת האח הגדול VIP. המוטו העיקרי שלה הוא להיות מאושרת בכל מידה.

© צילום מסך מהטמבלר

אלכס מינסקי

מינסקי בן ה-26 הוא לוחם שאיבד את רגלו בשנת 2009 בעת שירותו כחייל מארינס באפגניסטן בפיצוץ מאולתר. לאחר מסע קשה שעבר הכולל טראומת מלחמה והתמכרות קשה, הצליח להתגבר על המכשולים ולמרות רגלו התותבת להפוך לדוגמן מצליח. 

© צילום מסך מהטמבלר

סתיו סטרשקו

סטרשקו שגם הוא בימים האלה מככב באח הגדול VIP, הספיק לעשות יותר מזה בתעשיית האופנה אפילו בגילו הצעיר (22). המראה האנדרוגני שלו מסקרן את כל בתי האופנה הגדולים בעולם, הופיע במגזיני ווג ו-Elle האיטלקיים, הספיק להצטלם לקמפיין של דיזל, להשתתף בפרסומת יפנית ומעוררת הדים של טויוטה ולחגוג במסיבות אופנה גדולות עם קורטני לאב. כיום בגלל הקריירה הבינלאומית שלו, הוא מזגזג בין תל אביב למילאנו. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

אהרון פראו

פראו הוא הדוגמן מנורת'האמפטון מגיע לגובה של 170 ס"מ בלבד ומוכיח כי כללים נועדו להישבר. כרגע הוא מככב בקמפייני הג'ינס הבינלאומיים לקלווין קליין. בגלל הצלחתו ההולכת ונבנת, יש המשווים אותו לגרסה הגברית של קייט מוס (שגם פרצה את גבולות האופנה עם הגובה שלה, 170 ס"מ). 

© טמבלר
תגובות