נגד קניות ברשת: מה נעשה אם המוצר הוא פשוט לא המוצר?. צילום: shutterstock

נגד קניות ברשת: מה נעשה אם המוצר הוא פשוט לא המוצר?

הסכסוך בין אלה שבעד קניות ברשת ואלה שנגד הוא משהו שמלווה אותנו במשך שנים רבות, אנחנו החלטנו להביא את הטענות מכל צד. אז למה כתבתנו חושבת שקניות ברשת זה פשוט מסוכן ולא מומלץ? טור דעה

מי מאיתנו לא מכיר את המושג קניות ברשת? הרבה פעמים כשאנחנו שואלים חבר/ה "מאיפה המגן היפה של האייפון?", או "מאיפה החולצה המגניבה?" אנחנו נתקלים בתשובה - "אה הזמנתי באינטרנט", ואז המחשבה שעולה למוחנו זה "עכשיו צריך להסתבך עם קניות ברשת". נכון שכיום אפשר למצוא המון דברים יפים מהרשת, אותם לא נמצא בארץ, גם אם נמצא זה יעלה יותר יקר, אך אולי בכל זאת עדיף להשקיע קצת יותר או להתפשר על מוצר מקומי מאשר להסתכן? 
 
© shutterstock
 
בעד קניות ברשת: כך בעצם תוכלו לקנות נכון ברשת
 נועה ריינה

 תמיד יש משהו נכון במה שמתנגדים לקניות ברשת  אומרים  - "הכסף שלכם יכול להיעלם", "זה אף פעם  לא מגיע", "אני מעדיף לראות את הבגד על הגוף",  החסרונות האלו הם נכונים לגמרי, וכאן נכנס המושג  "קנייה נכונה" או "צרכנות נבונה". יש המון חסרונות  בקנייה ברשת, אבל הכל תלוי בתקציב ובראייה הנכונה  לפריטים. 

 
הסיבה הראשונה למה לא מומלץ לקנות ברשת, זה אמינות המוצר. אנחנו לא יכולים באמת לדעת עד כמה המוצר אותו אנו מזמינים איכותי. הוא יכול להיות כבר משומש, גם אם דבר זה אינו צוין בזמן המכירה, הרי ישנו סיכוי שירצו למכור את המוצר בגלל שיבוש שיש בו, או כיוון שאינו איכותי ויחזיק לזמן קצר.
 
 
עוד סיבה לערער באמינות המוצר, היא אי הוודאות כלפי המקור של המוצר - אם אנחנו רוצים לקנות מוצר של מותג, אין אנו יכולים לדעת אם המוצר שיישלח אלינו יהיה המוצר המקורי. לפעמים ישנם חיקויים מוצלחים של מותגים, שהם דומים בצורה מדיוקת שלא נוכל לראות סימני זיהוי לזיוף, בנוסף המוכר יכול לשים תמונה של המוצר המקורי, אבל לשלוח את המזויף. בארץ אנו יכולים לבדוק את אמינות המוצר על ידי סימני זיהוי, ואם אנחנו הולכים לחנות המקורית של המוצר, אז כמובן שאין זיוף. 
 
 
זה מתאים בול? קורה שראינו בגד מהממם או בגד ים שאין לאף אחד או אחת כזה והוא גם במחיר שהכיס שלנו יכול להיות מרוצה, אבל הבעיה שצצה לנו פתאום היא איזו מידה לקחת - האם המידה שידועה לי, היא המידה שאנו צריכים להזמין. לכל בגד ישנו גזרה שונה, והוא יושב בצורה שונה על הגוף, גם כאשר אנו לוקחים בגד והולכים למדוד, כמה פעמים קרה שלקחנו את המידה הרגילה שלנו וגילינו פתאום שבבגד מסוים אנו צריכים מידה שונה. לכן, לעולם לא נוכל לסמוך על המידות ברשת. 
 
 
הזמנו כבר, סמכנו על האתר, אבל כפי שדיברנו פה על בעיות במוצרים, המוצר הגיע לא בדיוק כמו שאנחנו רוצים - אז עכשיו מה עושים? ישנם מוצרים שאין לנו עליהם אחריות ולא תמיד ישנה אפשרות להחזיר. לא כל מוכר יהיה נחמד ויקבל חזרה את המוצר במידה וישנו בו שיבוש. גם אם קיבלנו מוצר שעבד היטב, אך לאחר שבועיים התקלקל לא תהייה באפשרותינו לשלוח אותו לתיקון. בנוסף, קניות ברשת נעשות על ידי תשלום מיידי, כלומר הכסף וכל הפרטים של האשראי נשלחים היישר לשולח, ואת המוצר עצמו אנו מקבלים לאחר תקופה של זמן. אנו לא יכולים להיות בטוחים מה המוכר או האתר יעשו עם הפרטים שלנו. אנו יכולים לשלם סכום גדול יותר ממה שצריך בין אם זה טעות ובין אם לא, ולסדר לאחר מכן את העניינים רק יסבך אותנו יותר.
 
© shutterstock
לסיכום, בהחלט אם נקנה מוצר ברשת נוכל להיות שונים ומיוחדים בעלי דברים שאין לאף אחד, אך אם נתבאס פעמיים ממה שקיבלנו ומזה שהוצאנו כסף שיכולנו להשקיע בארץ, ההרגשה הזאת תהיה לחינם. אולי עדיף להשקיע קצת יותר ולקנות מוצר בארץ, וההשקעה לא חייבת להיות כספית אלא גם יצירתית. ניתן לקנות דבר פשוט ולהכין ממנו משהו יפה ויצירתי וניתן גם לקנות משהו מוכן ומיוחד עם השקעה של קצת יותר כסף אותו עדיף להשקיע על משהו בדוק מאשר להסתכן ולאבד. 
© tumblr
 
תגובות