אימת שנות ה-70: מודעות האופנה שאיבדו את זה. צילום מסך מהטמבלר

אימת שנות ה-70: מודעות האופנה שאיבדו את זה

אופנת שנות ה-70 היוותה פריצת דרך מתירנית יותר ונועזת יותר. בעשור הזה קיבלנו את דור הג'ינס, החליפות, הצבעים הצעקניים, השורטים ומכנסי הפדלפון שהשתלבו כולם איכשהו עם הגלגיליות המפורסמות. אבל, האנשים שהיו אחראים על הפרסומות הללו כנראה היו אנשים קיריפיים למדי. אספנו לפניכם עשרה מודעות אופנה ושתי פרסומות שהם בוודאי היו רוצים לשכוח

תחילת העשור, הסגנונות של הבגדים היו מאוד ראוותניים. צבעים קיצוניים, חצאית ומכנסיים היו בכל מקום. כן, גם בחורף. בקיץ, נשים וגברים התהלכו להם במכנסיים קצרים. קצרים מאוד. חולצות עור היו צמודות לגוף בחוסר טעם וכמובן, אי אפשר לשכוח את הגלגיליות. עם כל שנה שעברה בעשור הזה, המכנסיים היו מתרחבים יותר ויותר. אנחנו מכירים זאת במושג "מכנסי פדלפון", שהגיעו לעד 32 סמ"ק סביב המכפלת. אימה נוספת שהתעוררה והשתלטה על עולם האופנה היא לא אחרת מאשר החליפה. נכון שנשים לבשו מכנסיים בשנתי השישים, אך לא כולן. רק במהלך שנות ה-70 התחילו נשים ללבוש סוגים שונים של מכנסיים בכל תחומי חיים. 

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

כפי שהזכרנו קודם, האופנה של הנשים בשנות ה-70 נשלטה על ידי חליפות. חליפות לפנאי, חליפות-מכנסיים, חליפות חימום, חליפות לספורט, חליפות על חליפות ואפילו חליפות לחוף הים שנשים היו מתהלכות בהם מחוף לחוף. זה לא אומר ששמלות, חולצות, חצאיות ובגדים פופולריים אחרים לא היו בשימוש, אבל החליפות בהחלט היו הגדרת הסגנון של התקופה. כובעים היו פופולריים עבור גברים ביום-יום. התכשיטים היו נחמדים, אבל לא המנה העיקרית. השיער גם של גברים וגם של נשים היה ארוך וטבעי ורובם השקיעו בסידור השיער במשך כמה דקות. אבל מעל לכל, עם כל הכבוד לאופנת הגברים המוזרה של אותה תקופה, נשים התחילו סוף סוף ללבוש את מה שהן רוצות. תפקידי מגדר עדיין שיחקו תפקיד בבחירות מלתחה, אבל בהשוואה לדורות קודמים, האופנה לנשים בשנות ה-70 הייתה לא פחות ממהפכנית.

© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר
© צילום מסך מהטמבלר

 

ואם זה לא הספיק, קבלו את שתי פרסומות ה"אופנתיות", הקליטות והנבחרות ביותר של אותה התקופה:

 
 
תגובות