מה, מי ואיפה: התצוגות שהכי אהבנו בשבוע האופנה . צילום: אבי ולדמן

מה, מי ואיפה: התצוגות שהכי אהבנו בשבוע האופנה

שמלות, פרינטים, חליפות, דוגמנים, המון שטיח אדום ובקיצור - "Gindi TLV Fashion Week 2015"! אנחנו הלכנו לסקר את מה שהלך במהלך שבוע האופנה ובחרנו במיוחד בשבילכם את התצוגות הכי שוות שאהבנו

בין חולות הבניות של הקניון, ובין הזיעה של אנשי האופנה הלובשים בבגדי חורף טרנדים התקיים שבוע האופנה "Gindi TLV Fashion Week 2015" הנערך על ידי החברות גינדי השקעות, משה ויגאל גינדי והריבוע הכחול נדל"ן, הביא אליו את מיטב המעצבים הכי מוכרים והכי מוצלחים במדינת ישראל וכמובן את מיטב הפאניסטיות מכל רחבי העולם אל העולם התל אביבי. כמו בכל שנה, גם הפעם נערכו תצוגות אופנה יוקרתיות ומיוחדות שלצידן תפאורה יוצאת מן הכלל. אנחנו בחרנו את הטובות, המעניינות והמיוחדות ביותר משבוע האופנה הנוצץ שהיה לנו. 

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

עממיות סטייל: טובל'ה בחסות פומה

בית האופנה טובל'ה בשיתוף פעולה עם חברת האופנה הגרמנית פומה, יצאו בקולקציית סתיו-אביב מיוחדת ביותר. טובל'ה הותיקה בתחום וביתה נעמה חסין עיצבו לכבוד התצוגה קולקציית קפסולה של בגדים ומגפיים שנוצרו משילובים של פריטי המותג של פומה יחד עם הבדים האיכותיים והשפה הכל כך מזוהה של בית האופנה טובה'לה. 

© נועה ריינה

התצוגה של טובה'לה נפתחה, דווקא בעיצובים של ביתה: נעמה חסין. אלו הדגישו את שיתוף הפעולה שבין בית האופנה טובה'לה לבין פומה. הצבעים שבלטו היו בעיקר שחור, לבן, אפור, והסגנון היה מעט ספורטיבי ומשוחרר. חצאיות הפעמון התנופפו להם על בימת התצוגה, והאיפור היה בעיקר זהוב וכסוף. הנעליים שהוצגו היו מגפי פומה עם טאץ' נוצץ וזוהר המאפיין את בית האופנה. בנוסף, חלק זה הכיל בתוכו מלא משבצות שחור לבן, מעט פרחים והרבה פייטים שהביאו אור וסטייל לבגד. בנוסף, הסמל של פומה היה מודגש ומוטבע במרבית השמלות והחליפות שהוצגו.

בחלק השני של התצוגה, בלטו הציורים שטובה'לה  ציירה במהלך השנים. טובה'לה כמעצבת אותנטית, מציירת את כל הבא ליד. הפעם היא ציירה ישירות על הבגדים, ציורים שסמלו צבעוניות, אחווה, אור ובעיקר תקווה וטוב. ציורים אלה העשירו את התצוגה וגרמו לה להיראות ייחודית משאר תצוגות האופנה שהוצגו. נוסף לכך, הדוגמניות הלכו על המסלול כשבידיהן תיקים עם פרנזים, אשר מרמזים לנו שהטרנד ימשיך איתנו גם החורף. בחלק השלישי, הוצגו שמלות ארוכות וקצרות, חלקן היו בסגנון הפעמון, כאשר החלק העליון צמוד והחלק התחתון משוחרר ומלכותי. שמלות אלה היו מיוחדות מאוד, בגלל שהן הכילו בתוכן רקמות אשר שימשו חלק מהבד וחשפו את הגוף. שמלות אלה נעשו בשחור לבן והחלק של הרקמות היה מעוטר בזהב ובכסף. גם אליהן הצטרפו נעליי הפומה הזוהרות והן השלימו את הלוק של השמלות, וגרמו לדוגמניות ללכת על המסלול בנוחות ובסטייל.

© אבי ולדמן

החלק הרביעי והמיוחד ביותר, שסגר את התצוגה בכבוד, ביטא בהחלט את המעצבת טובה'לה. הוא אמנם הכיל בתוכו את הצבע שחור, אך הוא היה צבעוני ובעיקר נוצץ. העיצובים שהוצגו היו שקופים לרוב וגזרות השמלות והחליפות התאימו לאופנה הישראלית. הצבעים הבולטים בעיצובים היו אדום, תכלת, סגול וכתום עם טא'ץ זהוב ואותנטי. לסיכום התצוגה הייתה עם אווירה ושירים ישראלים. בנוסף, ניתן היה להרגיש את השיגעון והשמחה בדוגמניות, בשירים, ואפילו בהליכה על המסלול.

התצוגה המגניבה: עידן לרוס ("LAROS") בחסות קולגייט

עידן לרוס הוא מעצב צעיר מבטיח, והמותג שלו LAROS  מציג מגוון רחב של שמלות זוהרות שנראו כאילו עוצבו לאוסקר. לכן, אין ספק שכבר הפך לחביב הביצה ומפורסמות רבות כבר לובשות את עיצוביו. התצוגה אופיינה בעיצובים של שמלות מקסי רחבות, אך היה אפשר למצוא גם אוברולים וחליפות. 

© אבי ולדמן

התצוגה נפתחה באווירה רגועה בסטים בצבעי ורוד פסטל. רוב הסטים היו שמלות מקסי משוחררות, חלקן עם מחשוף וחלקן בלי שנראו נוחות מאוד ומתאימות לכל מבנה גוף. בנוסף היה אפשר למצוא חליפות מחויטות, בלייזרים ואוברולים ארוכים. הסט השני היה פחות רגוע והצבע ששלט בו היה שחור. בסטים האלו היה ניתן למצוא שמלות מקסי שחורות. לרוס עיצב דגמים מיוחדים מאוד בסט זה ויצר משחקי שקיפויות ויחד עם זאת שילב תחרות רבות שיצרו סטים מעניינים ומיוחדים המזכירים קצת את שמלות השטיח האדום בחו"ל. 

הסט השלישי היה פשוט ולא מיוחד יותר מדי. הסט התאפיין בבגדים מנומרים. סט זה היה מורכב משמלות רחבות, צמודות וקולר. הסט האחרון חזר להיות רגוע והיה כולו בצבע לבן, אך היה מרשים ביותר. הסט נפתח בדוגמניות הצועדות בשמלות קולר ארוכות. לאחר מכן צעדו על המסלול דוגמניות לבושות במעילים המזכירים מאוד חלוקי אמבטיה, דוגמניות לבושות בשמלות עם מפתח ברגלים, שמלות סטרפלס וכמובן איך לא שמלות עם פרנזים.  לבסוף את התצוגה סגרה השמלה המנצחת ממנה הקהל כל כך התלהב ולא יכל להישאר אדיש יותר. זו הייתה שמלת מקסי רחבה עם שרוולים ארוכים עשויה כולה מבד שיפון והייתה נראית דומה מאוד לשמלת כלה.

© אבי ולדמן

לסיכום, התצוגה הייתה אופנתית, ייחודית ומרשימה כפי שציפינו מהמעצב הצעיר, והקולקציה שעוצבה בהשראת חדר השינה,  "Bed time story", לגמרי הצליחה להעביר את המסר בעזרת אלמנטים קלאסיים, רכים בשילובי עבודת יד.

התצוגה המשוגעת: שנקר וניו באלאנס

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ומותג נעלי הספורט והאופנה ניו באלאנס הציגו על המסלול עיצובים מפרויקטים מצטיינים של סטודנטים משנים ב' ו-ג', ההתחלתיות והחדשנות הצעירה של הסטודנטים בלטה על המסלול בהשראות מתעשיית האופנה העולמית והשימוש בבבדים בצורה לא שגרתית ובועטת. 

© אבי ולדמן

שנקר הציגו על המסלול המון שילובים של צבעים וכמובן בדים מיוחדים ומשמעות מאחוריי כל בגד ובגד. ניתן היה למצוא על המסלול קווים ברורים של בד הג'ינס, שמלות עם פרינטים דיגיטליים ופרינטים לא שגרתיים, בגדי פנאי, השראות משנות ה-90 וה-20, שמלות ערב, בגדי גברים, מחויטים נשים וגברים, וגם את אחד הטרנדים שאין כמעט תצוגה שלא ראינו - עיצוב בהשראה אתנית. 

 >> עקבו אחרינו בעמוד הפייסבוק בפרוגי <<

כמו רוב התצוגות גם שנקר שיתפה פעולה עם חברת מותגים גדולה - חברת הספורט האמריקאית, ניו באלנס. ניו באלנס הציגו את קולקציית דגמי האופנה לסתיו-חורף. הקולקציה מושתתת על הדגמים הקלאסיים של ניו באלאנס שקיבלו טוויסט אופנתי ועדכני העונה בעיקר בצבעים מיוחדים שגם חוץ מעל הנעליים אנחנו הולכים לראות אותם בכל מקום: סגול פוקסיה, ירוק ליים, כחול נאון ועוד. אמנם ניתן היה גם לראות על המסלול בקולקציה לגברים ולנשים עיצובים חדשניים וטרנדיים, אך היו המון מאפיינים בקווים נקיים עם רמזים נוסטלגיים לחברה.

© אבי ולדמן

אז בגדול אנחנו יכולים להיות רגועים כי הדור הבא של מעצבי האופנה הולך לתת לנו אופנה משוגעת ופורצת דרך, פרינטים המשלבים את המהות הישראלית ואת ההשראות מהמעצבים בכל העולם, ושימושים מיוחדים באופנה להביע את הייחודיות של המעצב. 

רוקנרול מזרחי: דורית (דודו) בר אור

אף אחת מהתצוגות בשבוע האופנה לא הכינה אותנו לתצוגה הגדולה מכם, זו של המעצבת הגדולה מכולם – דודו בר אור. אז נתחיל קצת בלספר על האווירה. מוזיקה ים תיכונית הושמעה ברקע, והדוגמניות החלו לצעוד כשמסך הרקע שלהן הוקרן פשוט כביש באמצע מדבר מה שהעניק לכל האווירה עוד נופך ים תיכוני שונה ומיוחד.

© אבי ולדמן

כשהדוגמניות החלו לצעוד על המסלול, כבר הצלחנו להריח את ריח השלמות שבאוויר. חוץ מזה שהופיעו על המסלול מעילי עור שהולכים פשוט לככב בחורף הבא שלנו, במעילי עור עצמם היו נגיעות של צבעי כסף וזהב שהקפיצו את כל הלוק ונתנו לו עוד גימור מקצועי ואופנתי ביותר. ואם נמשיך עם עניין הטרנד הצבעים המטאליים, יכלנו להבחין גם במגפונים בצבעים שכנראה הולכים לשלוט – הזהב, הכסף והלבן הבוהק.

בנוסף, המעצבת המוכשרת דודו, לקחה את סגנון הבוהו שיק והגלביות מהמזרח ושילבה ביניהם בדרך הכי טובה שיש. אם אלו היו שמלות מתנופפות, בהדפסים מזרחיים או משפצות עליהם, או פשוט גלביות שגרמו לנו לרייר ולבכות על כמה שהיינו רוצים ארון של כאלו רק לעצמנו. אם נמקד קצת בעניין השיער והאיפור – שיער אסוף בגולגולים או בצמות הולך להיות טרנד לוהט בחורף, והאיפור מתמקד בעיקר בעיניים (עיפרון שחור, איילנר או מסקרה מבליטה יעשו בשבילכם את העבודה).

© אבי ולדמן

עם יד על הלב, אנחנו חייבים לציין שדודו בר אור לא אכזבה כלל וכלל והפציצה כמו שעושה בכל שנה, או בכל מקום שבו היא זוכה להציג את העיצובים שלה. דודו בר אור הציגה לנו אווירה, דוגמניות והמון אהבה לבגדים. 

אדום, כחול וג'ירפה: שי שלום 

התצוגה של שי שלום היא אחת התצוגות שהכי הפתיעה וגיוונה במהלך שבוע האופנה. מה זאת אומרת? קודם כל, נלך על המובן מאליו. התצוגה של שי שלום הינה התצוגה היחידה בה גם דוגמניות וגם דוגמנים צעדו על המסלול פחות או יותר בכמות שווה. רוב התצוגות הציגו קולקציית גברים בלבד או נשים בלבד, לא שזה דבר שלילי כן? אבל היה נחמד לראות גיוון אחד במהלך שלושת ימי שבוע האופנה.

© אבי ולדמן

אז בין העיצובים, המהממים אנחנו מוכרחים לציין, יכלנו לראות את טרנד צבעי הבורדו שהגיע בחורף הקודם כדי להשאר איתנו גם בחורף הקרוב. טרנד החיות שוב חוזר אלינו, גם בפריטים יותר גדולים מאשר נעליים ותיקים כמו חולצו ומכנסיים ממש. גם הג'ינסים הארוכים, והסריגים הדקיקים נשארים איתנו לחורף הזה ואנחנו מקבלים אותם בשמחה רבה.

מה שעוד אהבנו מאוד בתצוגה של שי שלום, היא משחק השקיפויות עם הבדים ששיחק חזק ממש בהלך התצוגה. בדים בהירים יותר כמו טורקיז ולבן שולבו עם צבעים כהים יותר כמו בורדו ושחור בצורה יפהפייה באופן מפתיע. לסיכום אנחנו חייבים לציין כי אהבנו את התצוגה מאוד, ונראה כאילו גם הקהל העריך מאוד את עיצוביו של המעצב המוכשר והמקדים שי שלום

© אבי ולדמן

כאן זה כן אירופה: מעוז דהאן לנובוריש דוג - בשיתוף פעולה עם רשת ורדינון ומיכל בן עמי

מעוז דהאן אחד מהמעצבים הכי מגניבים שיש בביצה האופנתית, הוכיח לנו שהתצוגה שלו יכולה להתעלות על כל מה שחשבנו על אופנה ישראלית. דהאן הציג את קולקציית הגברים לחורף 2016 כשכל הדוגמנים שנבחרו להציג את הקולקציה היו ג'ינג'ים, קונספט ייחודי ולא שגרתי לדוגמני המסלול הרגילים שאנו רואים בכל התצוגות. 

© אבי ולדמן

התצוגה נפתחה בעיצובים המבוססים על צבעי הירוק, הסגול, הצהוב-לימון, ובורדו עמוק - צבעים אולד פאשן אירופיים. כדי להשלים את האווירה השגרירית באולם גם גזרות הבגדים התאימו את עצמם - מעילי צמר ארוכים עד הברך, חליפות שלושה חלקים בגזרת אובר סייז, חולצות מכופתרות בגזרת סלים פיט וסריגים לונדניים. 

החלק השני היה באווירה יותר אפלולית בהיבט גותי. אוסף הפריטים כולל סקאלת צבעים של שחור, עורב וקרם מעודן. קבוצה זו כוללת, מעיל טראנץ' ארוך בגזרת סלים פיט ובסגנון עיצובי התואם את המראה על בסיס רוח ה"אמיש". עוד בקטגוריה זו, חליפת סריג בעבודת יד, בגוון שחור עורב, עם משחקי קרעים "חרוכים". אוברול סקיני המשלב רוכסנים בצבע זהב, עשוי מבד צמר וכותנה. בנוסף נראה, טוניקה מכופתרת עשויה בד ויסקוזה כותנה מוצגת בפרשנות גאומטרית, בצבעוניות של פסים קרם-שחור-לבן. מכנסי ברמודה מככבים גם בקבוצה זו לצד מכנסי צ'ינו בגזרת סקין חנוט. לאחר מכן הוצגו אוסף של פריטים בצבעוניות כובשת של סגול על גווניו המתפרש כאצילי, לצד כחולים, כתומים ואף צהובים.

© אבי ולדמן

לסיכום, חוץ מחשק מטורף לטוס לאירופה הקרה עם המעיל הכי גדול ואופנתי שנמצא, המעצב הצליח להשאיר אותנו בכל זאת בארץ ולהוכיח לנו איך מביאים את אירופה לישראל. אז עד שנפסיק להזיע בחולצות קצרות בחום הישראלי נוכל להמשיך לצפות בתמונות מהתצוגה ולקוות שהחורף יגיע כבר. 

 

 

תגובות