הגולשים טוענים: פוראבר 21 העתיקה עיצוב של ריהאנה. צילום: getty images

הגולשים טוענים: פוראבר 21 העתיקה עיצוב של ריהאנה

לאחר שבתחילת החודש הציגה ריהאנה בשבוע האופנה בפריז את הקולקצייה החדשה שלה למותג הספורט "פומה", ענקית האופנה "פוראבר 21" מואשמת כי העתיקה את דגם הכפכפים שעיצבה הזמרת

בחנויות הבגדים הפריטים מעוצבים לפי הטרנדים החמים ולפי הפריטים של בתי האופנה הגדולים, אבל היכן עובר הגבול בין שאיבת השראה לבין העתקה ממשית? לאחר שכפכפי הסליידס שעיצבה ריהאנה לפומה הפכו להצלחה מסחררת והכוכבת הציגה את הדור הבא של הכפכפים בעיצובה, הבחינו גולשים חדי עין בדגם דומה קצת יותר מידי באתר של "פוראבר 21".

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

דגם כפכפי הסליידס המדובר של פומה עונה לשם "Bow סליידס" ובו יש פס של בד פשתן ומשי. כצפוי הכפכפים הפכו מיד לפריט מאסט נחשק. כנראה יותר מידי נחשק, כי גולשים שמו לב לדגם שדומה באופן מחשיד לכפכפים של פומה וריהאנה באתר של "פוראבר 21". נכון להרגע "פומה" לא השמיעו טענות בדבר העתקה למרות כי אין ספק כי מדובר בשאיבת השראה מהדגם שעיצבה ריהאנה למותג, והכפכפים המועתקים לכאורה עדין מוצעים לרכישה אונליין באתר למרות ההאשמות ברשת.

מימין גרסת פוראבר 21 ומשמאל גרסת ריהאנה ופומה
מימין גרסת פוראבר 21 ומשמאל גרסת ריהאנה ופומה © צילום מסך מטוויטר

זו לא הפעם הראשונה בה "פוראבר 21" מואשמת בהעתקה. כיאה לרשת שמתעדכנת בטרנדים באופן מהיר, היא הואשמה בעבר בהעתקת חולצת המרצ'נדייז של קנייה ווסט ובהעתקת חולצות ממותגי אינדי שונים. לעיתים קרובות מוגשות נגד הרשת תביעות בדבר זכויות יוצרים וכעת רק ניתן לחכות ולראות האם גם פומה וריהאנה יפעלו באופן דומה.

מ"פוראבר 21" בחרו שלא להגיד לידיעה.

 

תגובות