פועלים לשינוי: המפורסמים שהשפיעו על אופנת הגברים. צילום: gettyimages

פועלים לשינוי: המפורסמים שהשפיעו על אופנת הגברים

מגברים שאצלם מור איז מור ועד גברים שלובשים גם בגדי נשים, אספנו לכם את המפורסמים שפועלים למהפכה באופנת הגברים. הרשימה המלאה

כל עונה מביאה איתה טרנדים ופריטים רבים למלתחה הנשית. אבל מה עם הגברים? לאורך ההיסטוריה חברות האופנה שמו דגש רב יותר על נשים, אבל כעת מגיע גם תורם של הגברים. ישנים כוכבים שלא רק משנים את המצב הקיים, אלא גם מרחיבים את גבולות האופנה הגברית ומגדירים אותה מחדש. הנה המפורסמים שעושים הכי הרבה כדי שגם לגברים יהיה מה ללבוש בעונה הבאה.

עוד במדור הסטייל של פרוגי:

ג'ארד לטו

רבות בזכות חברו מעצב העל אלסנדרו מיקאלה, השחקן הפך לאחד התומכים הגדולים ביותר כיום לסטייל מקסימליסטי. הרבה צבעים בוהקים, בדים אקזוטיים, רקמות קישוטיות ושכבה על שכבה על שכבה של טקסטורות והדפסים. הודות לבחורים כמו לטו, ההגדרה המשעממת של המאה ה-20 שאומרת שאופנת גברים צריכה להיות מתונה ופשוטה ולא מקורית ובעלת נוכחות – משתנה לגמרי.

 

A post shared by JARED LETO (@jaredleto) on

אלסנדרו מיקאלה

המעצב הראשי של בית האופנה גוצ'י והאדם שעומד שמאחורי הלוקים של בחורים אופנתיים רבים וביניהם השחקן טום הידלסטון, הארי סטיילס וכמובן גם חברו הטוב ג'ארד לטו. מיקאלה החזיר כמעט בעצמו את הרעיון שזה בסדר לגברים להתלבש בבגדים שמושכים תשומת לב. בין אם מדובר בחיתוך, בבד או ברקמה, מיקאלה מעודד גברים להרחיב את הדמיון שלהם בנוגע ללבוש, ולא ללכת אחרי התפיסות המיושנות של המגדר.

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

אסאפ רוקי

הראפר האמריקאי לא מהסס להוסיף מעט (או הרבה) פריטים נועזים לארון. אך הדבר המדהים לגבי רוקי היא המיומנות שלו בלבוש. הוא יכול לנוע בין סגנון היפ הופ סטריט מהניינטיז לפאנק רוק המזוהה עם הקמפיין של דיור בו כיכב, לגוצ'י באויירת הסבנטיז וכל זה בביקור אחד בארון. כשרוב הבחורים נתקעים על אותה חליפה או סגנון בסיסי, רוקי מראה לנו שהאפשרויות לארון של גבר הן אין-סופיות.

 

DIOR '17

A post shared by PRETTY FLACKO (@asaprocky) on

יאנג ת'אג

בשנה שעברה הראפר מאטלנטה הופיע על תמונת המיקסטייפ שלו כשהוא לבוש בשמלה. זו למעשה היתה הפעם השנייה בה הוא תמך בטשטוש הגבול המגדרי. הפעם הראשונה היתה בקמפיין שלו לקלווין קליין בו אמר את עמדתו: "בעולם שלי, זה לא משנה. אתה יכול להיות גנגסטר עם שמלה, כמו שאתה יכול להיות גנגסטר עם מכנסיים רחבים. אני לא מרגיש שזה איכשהו קשור למגדר." 

פארל וויליאמס

המהפך של פארל להיות אייקון אופנה מפורסם היה מרהיב. הוא תמיד היה בחור בעל סטייל – מסוג האנשים שיש להם את היכולת להפוך חולצת טישרט וג'ינס פשוטים ליהלום אינסטגרם. אך בכמה השנים האחרונות הוא החל להעז הרבה יותר. מממשחק עם הפרופורציות והצבעים ועד הצגת אלמנטים שבאופן מסורתי יותר מזוהים עם אופנת הנשים – המוזיקאי המצליח הראה לנו שהגבול האמיתי לאופנת גברים הוא הדמיון.

 

A post shared by Pharrell Williams (@pharrell) on

ג'יידן סמית'

סמית' בן ה-19 הוא עוד מפורסם שעושה המון כדי לשנות את הנורמה המגדרית. עד כדי כך, שמעצב העל ניקולס גסקייר, המנהל האומנותי של לואי ויטון, בחר בו לככב בקמפיין האביב של 2016 לקולקציית הנשים של בית האופנה. אך השחקן, המוזיקאי והבן של וויל סמית הוא לא סתם ילד שלובש גם בגדי נשים. עם העין החדה שלו לצורה, צבע ופרופורציה, הוא הפך לכוח רציני בעולם האופנה, כזה שלא מפחד לנסות ולהעז שעל הדרך הפך לשם דבר בעולם האופנה.

 

A post shared by Jaden Smith (@c.syresmith) on

תגובות