דוגמנית בת 14 מתה לאחר שצעדה בתצוגת אופנה . צילום מסך מפייסבוק

דוגמנית בת 14 מתה לאחר שצעדה בתצוגת אופנה

ולדה דז׳ובה, דוגמנית בת 14 מרוסיה הובלה לבית החולים לאחר שהתמוטטה בתצוגת אופנה בשנגחאי, שם היא מצאה את מותה

‎ולדה דז'ובה בת 14 דוגמנית מרוסיה הובהלה לבית החולים ביום רביעי ונכנסה לתרדמת אחרי שצעדה במשך כ-13 שעות ברציפות בתצוגות אופנה. היא הייתה דוגמנית בולטת בשבוע האופנה היוקרתי של שנגחאי.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

‎הדוגמנית נפטרה ביום שישי (ה-20 באוקטובר), יומיים לאחר שהייתה בבית החולים ללא כול שינוי במצבה. דז׳ובה הייתה אמורה לשהות בסין כשלושה חודשים, במהלכם היא הייתה אמורה לעבוד תחת הסכם עבודה לפיו היא אמורה לעבוד רק שלוש שעות שבוע. ‎מנהלת סוכנות הדוגמנות של ולדה דיברה על המקרה מיד לאחר המוות ומסרה: "אף אחד לא ציפה שזה יוביל לתוצאות כאלה".

‎הרופאים סבורים שסיבות המוות של ולדה הן דלקת כרונית בקרום המוח ותשישות מוחלטת עקב עבודתה הרבה. זמן קצר לפני שהייתה אמורה לעלות ולסגור את התצוגה, דז׳וב התמוטטה. דווח כי הדוגמנית לא הרגישה טובה כשהגיעה למקום ‎וטמפרטורת גופה הייתה גבוה מהרגיל, אך זו לא  ‎רצתה להתפנות לבית חולים למרות עצת האם.
על פי אמה של הדוגמנית, היא הייתה כלואה בחוזה "כפייה" שאינו כולל ביטוח רפואי. 

 

A post shared by RUMOR BUS (@rumorbus) on

‎דז'ובה עבדה ברציפות שעות ממושכות ולא מפוקחות, מה שגרם לתשישותה הרבה ולנסיבות מותה. בסין אין פיקוח לשעות העבודה של דוגמניות צעריות בניגוד למדינות כמו אירופה או בניו-יורק, שם הוצג בשנת 2013 חוק הקובע כי דוגמנים ודוגמניות מתחת לגיל 18 לא יכולו לעבוד אחרי חצות, על מנת לשמור עליהם ועל בריאותם. שנתיים אחר כך הוצג החוק מחדש וממליץ למעצבים להימנע מהחזקת עובדים מתחת לגיל -16 כדי לאפשר שמירה על דוגמנים ודוגמניות מתחת לגיל 18 בעבודה אחרי חצות.

תגובות