רגע לפני: 10 עובדות שאתם חייבים לדעת על המט גאלה.  צילום: gettyimages

רגע לפני: 10 עובדות שאתם חייבים לדעת על המט גאלה

מחר (ב') יערך האירוע האופנתי הגדול של השנה, נשף המט גאלה המסורתי, שמתקיים במוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק ומאגד לתוכו מידי את שנה את הכוכבות הכי חמות שמגיעות לבושות בשמלות יוקרתיות של המעצבים הכי חמים. אז רגע לפני הנשף הגדול, קבלו עשרה דברים שחובה לדעת על האיוונט המדובר

המט גאלה הוא אחד הנשפים החשובים ביותר וגם אחד המדוברים ביותר, שהבאזז סביבו מתחיל כבר כמה שבועות מראש ויש לו חלק חשוב ביותר בעולם האופנה. אבל יחד עם כל זה יצא לכם אולי לעצור ולחשוב מה הוא בכלל נשף המט גאלה? אז אם אתם לא ממש מכירים את הנשף המדובר, קבלו עשר עובדות שאתם חייבים לדעת לפני שהאירוע הנוצץ יתקיים מחר.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

מהי המט גאלה?

המט גאלה הוא אירוע שנתי של פתיחת תערוכת האביב של מכון התלבושות במוזיאון במטרופוליטן לאמנות בניו-יורק, והמכון מכיל אלפי בגדים ואביזרים מכל העולם ומלפני אלפי שנים. נשף הפתיחה מתרחש בכל שנה ביום שני הראשון של חודש מאי, שהשנה יוצא ב-7 למאי. 

בשביל מה צריך מט גאלה?

אז כמו שיש הרבה נשפים יש גם את נשף אופנה הגדול שבו חוגגים את האופנה בצורה כי גדולה שאפשר. כמה שיותר אופנה על יותר כוכבים. הנשף חוגג את האופנה מכל הזמנים בה תמצאו מעצבים השראות, ונושאים.

© gettyimages.il/Larry Busacca

יש נושא?

בכול שנה נושא הנשף מתחלף. כבר ראינו על השטיח האדום את נושא שמשלב אופנה וטכנולוגיה ובשנה שעברה הנשף עשה כבוד למעצבת הראשית של בית האופנה "קום דה גראסון", ריי קוואקובו. השנה הנושא הוא "גופים שמימיים/ אופנת הדמיון הקתולי", שבו הפוקוס יהיה על הקשר בין אופנה לאומנות דתית, כך שצפוי כי גלימת האפיפיור הידועה תככב השנה על השטיח האדום.

© gettyimages

כמה שנים נערכת המט גאלה?

המט גאלה חוגגת השנה את יום הולדת ה-70 שלה ממש כמו מדינת ישראל. אז לכבוד 70 שנה לנשף האופנתי, תצפו לחגיגה גדולה הרבה יותר.

מה קורה בגאלה?

התערוכה שפתיחתה מצויינת בנשף פתוחה לציבור, אך הכוכבים הגדולים זוכים לראות אותה ראשונים לפני שהיא נפתחת לכולם, כמובן אחרי שעברו בשטיח האדום וכיכבו עם החליפות והשמלות. יותר מאוחר תמצאו אותם בחגיגות, ארוחת ערב וריקודים, כולם כמובן באחד המקומות הכי יפים בעיר.

© gettyimages.il/Andrew H. Walker

מי מוזמן?

המוזמנים לאירוע הם המעצבים, מפורסמים, הדוגמנים, והעורכים הכי מוכרים שיש. הכוכבים הגדולים באים לחגוג יחד בתלבושות מטורפות ומוגזמות ומנסים כמה שיותר להתבלט בין כל האופנה ששוררת במקום.

© gettyimages

מי מופיע השנה במט גאלה?

למרות שעדיין לא הוכרזו רשמית ההופעות באירוע, אפשר כבר לדעת שריהאנה תהיה אחת מהמנחות של הערב (לצד דונטלה ורסצ'ה ואמל קלוני), כך שנשמח גם לקבל ממנה הופעה.

מה עם השמלה המנצחת?

עם כל השמלות הגדולות יש כמובן את השמלה שעשתה היסטוריה בכל שנה. גם בנשף הזה קשה להחליט כשיש כל כך הרבה שמלות וסגנונות שונים, אבל בשנים האחריות בלטו בעיקר הזמרות ריהאנה, ליידי גאגא, ביונסה עם השמלות המעניינות ביותר ברוב הנשפים בשנים האחרונות להן הוענק תואר השמלה המנצחת. אנחנו בחרנו את רירי כמתלבשת הכי-הכי של השנים האחרונות, כי בינינו, מי לא זוכר את השמלות האייקוניות שלה שתמיד מצליחות לתפוס את תשומת הלב של כולם.

© gettyimages.il/Mike Coppola

מי הם הכוכבים והמעצבים שמתאחדים?

הנשף משלב מידי שנה בין מעצבים ידועים לבין כוכבות גדולות לשיתוף פעולה בו המעצב נושא את הקרדיט על הבגד של הכוכב. שיתופי הפעולה משתנים משנה לשנה, ובין שיתופי הפעולה של זוגות המפורסמים והמעצבים בשנים האחרונות תמצאו את סלינה גומז ו-ורה ואנג, קארה דלווין וסטלה מקרטני, קיילי ג'נר ודונטלה ורסאצ'ה, ג'יג'י חדיד וטומי הילפיגר ועוד הרבה כוכבים גדולים ומעצבים שמאחדים כוחות כדי לבוא כמה שיותר מקוריים לנשף.

© gettyimages.il/Dia Dipasupil

איך מוצאים השראה ללוקים?

יש כוכבים שמסתכלים על לוקים משנים קודמות, לומדים מהם ובעיקר לוקחים השראה. דוגמה מצויינת לכך היא קים קרדשיאן במט גאלה ב-2015, אז פנתה לבית האופנה "רוברטו קוואלי" בבקשה שיעצב לה שמלה לנשף שתגרום לאנשים לא להוריד ממנה את העיניים. אלא שמסתבר כי היא לא הייתה הראשונה ללבוש את הלוק הזה  וקימי הכריזה באינסטגרם שלה כי השמלה שלבשה עוצבה בהשראת השמלה שלבשה הזמרת שר במט גאלה שנערך בשנת 1974. 

© Andrew H. Walker/GettyImages_IL
 
תגובות