5 נקודות לפריז: המדריך למטייל של ירדן הראל. צילום פרטי מתוך חשבון האינסטגרם yardenha@

5 נקודות לפריז: המדריך למטייל של ירדן הראל

ירדן הראל חזרה משבוע האופנה בפריז עם המלצות חמות על המקומות שהכי שווה לבקר, לאכול ולבלות בהם. וכמובן - שיש לה גם טיפים על השיק הצרפתי

השבוע חזרתי משבוע האופנה בפריז וקבלתי מכם הרבה הודעות עם בקשות ושאלות על המקומות שהייתי בהם, לאן כדאי ללכת, מה ללבוש וכו'. אז במיוחד בשבילכם, מדריך מקוצר לפריז:

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

 

1. קודם כל...מה לארוז? הסטייל הצרפתי הוא שיקי אבל מאוד לא מתאמץ ואם תרצו להשתלב רצוי שתארזו בגדים בסיסיים אך איכותיים: ג'ינס שיושב עליכם טוב, חולצת פסים, טי שרט לבנה מגוהצת, מכנסיים שחורים בגזרה גבוהה ותיק גדול ושווה. את המלתחה הצבעונית עדיף לשמור לארץ או לביקור בערים יותר צבעוניות אופנתית כמו לונדון או טוקיו. אם בכל זאת תרצו להתפרע - ג'קט מנומר או חצאית מנוחשת יעשו כאן את העבודה, אפשר לשלב פריט אחד צבעוני עם טוטאל לוק רגוע  וכמובן שתמיד אפשר להוסיף שפתון אדום.

2. אם זאת הפעם הראשונה שלכם בפריז אז מומלץ לסמן וי על היעדים התיירותיים השווים (זה היה הביקור השני שלי אבל הרגשתי שבפעם הקודמת לא ספגתי מספיק ורציתי לחזור). מגדל אייפל כה שיקי ורואים אותו מהרבה מאוד פינות ברחבי העיר, גשר אלכסנדר הוא הגשר היפה ביותר בעיר לטעמי, השאנז אליזה שמהנה להסתובב באזור ולעשות קניות, מוזיאון הלובר המדהים וממולו גני טולארי היפים והמטופחים. נכון, כל המקומות האלו תיירותיים מאוד אבל עדיין כיף להסתובב שם.

"מגדל אייפל כה שיקי" © ירדן הראל

3. האוכל. הצרפתים ידועים במספר מאכלים אותם הם מכינים בדרגת שלמות: קרואסונים, באגטים, מקרונים, שלל מאפים עתירי חמאה, צ'יפס, קרוק מיסייה וקרוק מאדאם (וגם רגלי צפרדעים ושבלולים אבל אני מתעלמת מזה). ממליצה לכם להתענג על המאכלים הצרפתיים ולא לנסות להתחכם יותר מדי ולהזמין מאכלים מאוד לא צרפתיים כמו פסטות איטלקיות, אוכל מקסיקני וכדומה. מהניסיון שלי - המנות האלו היו פחות מוצלחות מהספציאליטה הצרפתי. ואם בכל זאת כבר נמאס לכם מקרואסונים, אז ברוב המקומות מגישים גבינת בוראטה ממש טעימה ושלל ורסיות של אבוקדו. שני המקומות שאנחנו הכי נהנינו לאכול בהם: ארוחת ערב בהוטל קוסט ובראנץ' שימשי בגני טולארי עם קרואסונים וריבה שקנינו במאפיה ממול.

© צילום פרטי

4. השכונה האהוב העלי: מונטמארטר. במרחק של כ-20 דקות נסיעה מהאייפל, נמצאת שכונת מונטמארטר המקסימה. השכונה מלאה בבתי קפה ציוריים, אמני רחוב, מוזיקאים, גלריות ואווירה מיוחדת כמו בסרט רומנטי. נסו להגיע לשכונה באמצע השבוע ולא בסוף השבוע העמוס, משום שהרחובות הצרים נהיים עמוסים מה שעלול לפגוע בחוויה המהנה. בית הקפה המפורסם של השכונה הוא לה מייסון רוז - בית קפה ורוד עם תריסים ירוקים ושלושה שולחנות בחוץ, הנמצא על צומת רחובות ונראה ממש כמו ציור. מרחק של חמש דקות נסיעה ותוכלו לראות את המולאן רוז' המפורסם עם אורות מנצנצים מוקף בשלל בתי קפה מלאים באורות גם הם. הכי טוב להגיע לאחר השקיעה כדי להתרשם מהחוויה במלואה.

5. דיסנילנד פריז. מרחק של כ-40 דקות נסיעה ברכבת והגעתם לממלכה של וולט דיסני. אנחנו הגענו לקראת האלווין כך שהכל היה מקושט בדלועים ורוחות רפאים (מיקי מאוס מגולף בדלעת למשל). מהרגע שכף רגלכם נוגעת במתחם, ישר עולה חיוך על הפנים - פשוט אי אפשר שלא! יש מתקנים לקטנים ולגדולים וגם אפילו סתם כך להסתובב וליהנות מהמוזיקה והחנויות המתוקות. בניגוד לדיסני טוקיו שהייתו בו לפני מספר חודשים והיה צפוף ברמה שהיה צריך לחכות בתור לכל מתקן בערך כשעתיים... כאן לא הייתה את הבעיה הזאת. המקסימום שחיכינו למתקן הייתה חצי שעה והיו מתקנים רבים שלא חיכינו בהם כלל. גולת הכותרת: המופע המרהיב בטירה בשקיעה: השירים הכי טובים של דיסני במופע אור קולי שמוצג על הטירה המפורסמת ומשאיר את כולם עם פה פעור. אל תפספסו!

בון וויאג'

ירדן הראל
"דיסנילנד - ישר עולה חיוך על הפנים" © צילום פרטי

רוצים עוד מירדן הראל? כנסו עכשיו לאתר שלה!




תגובות