פיקאצ'ו ופצפצים: הרגעים החמים מחודש האופנה לגברים. צילוםL Vittorio Zunino Celotto / gettyimages/IL

פיקאצ'ו ופצפצים: הרגעים החמים מחודש האופנה לגברים

אמש (ב') נחתם לו חודש אופנת הגברים בארבעת בירות האופנה העולמיות. אספנו לכם כמה רגעים שלא היינו רוצים שתפספסו

חודש שבועות האופנה האופנה לגברים מסביב לעולם שנפתח בניו/יורק, המשיך ללונדון ואחר כך למילאנו, והגיע לקיצו כאשר הסתיים אמש (ב') שבוע האופנה בפריז. אז שניה לפני שאנחנו ממשיכים לשבוע אופנת הקוטור אשר בדיוק נפתח, קבלו את הרגעים הגדולים מחודש האופנה הגברי.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

לצעוד זה פאסה

על אף שהציפיות מבית אופנה ענק כמו דיור תמיד יהיו גבוהות, לאחר קולקציית בכורה בועטת במיוחד אשר הציג המעצב קים ג'ונס בראש ליין הגברים של בית האופנה בספטמבר האחרון, הציפיות רק עלו ואנחנו מאושרים לספר שהן גם נענו, רק שהפעם הדוגמנים לא צעדו על המסלול - כי למה לצעוד שאפשר לעמוד על מסוע? הדוגמנים נעו על המסוע בזה אחר זה והציגו קולקציה מרהיבה: וסטים טרנדיים מלאי כיסים ואבזמים, תיקים שונים, מעילים מחוייטים וסגנון מתוקתק ובוגר אפיינו את התצוגה. הצבעים ששלטו היו גוונים של האפור המזוהה עם בית האופנה, יחד עם שחור ונייבי - מינימליזם כרומטי, למעט כמה פריטי סטייטמנט בודדים בהדפסים צבעוניים אשר בלטו מעל לדיוק השקט והאלגנטי.

התחלה טובה

בשנה האחרונה מעצבים רבים עזבו את בית האופנה בראשו עמדו ועברו לאחד אחר. מעבר משמעותי במיוחד היה מעברו של כריס ואן אש למותג הגברים ברלוטי, לאחר שסיים תקופה של 11 שנים ועזב את ליין הגברים של כריסטיאן דיור. בשבוע האופנה של פריז הציג המעצב את הקולקציה הראשונה של המותג, ובהחלט פתח בצורה מבטיחה - שילובי צבעים נועזים דוגמת פוקסיה עם אדום, ובנוסף לכמה רפרנסים למרוצי מכוניות, הוצג ביגוד בוגר במיוחד ושימוש רב בעור - אפילו על קפוצ'ונים אשר סוגננו מתחת לבלייזרים ומעילים. הקולקצייה הציגה אלגנטיות, איכות ודיוק אשר מצדיקים את שמו הטוב של המעצב הבלגי.

אופנה מיניאטורית

אחת התצוגות המפוארות של החודש האחרון התקיימה בפריז, בבית הספר הלאומי הגבוה לאמנויות היפות - הלוא הוא בית הספר לאומנות מהיוקרתיים והנחשבים בעולם. המעצב אשר זכה להציג במתחם זה הוא תום בראון. הדוגמנים צעדו סביב שורה של 36 חבילות עטופות בפצפצים. התצוגה נפתחה בשני לוקים שלמים העשויים מפצפצים בלבד ולאחר מכן שאר הלוקים התחלקו לשלישיות: הלוק הראשון אלגנטי וכלל לרוב בלייזר ומכנס, הלוק השני הציג רוב של גרסת שמלה ללוק הראשון, והלוק השלישי היה מעין שילוב של שני הקודמים לו בלוק ייחודי וא-סימטרי. הקולקצייה כללה פריטים מחוטיים, מכפלות פרוותיות והמון המון הדפסים משובצים. אך רגע השיא של התצוגה היה בכלל בפינאלה, כאשר עברו הדוגמנים והסירו את עטיפת הפצפצים מאותן החבילות - וחשפו את הלוקים של התצוגה על בובות קטנות. לזה לא ציפינו.

חצי חצי

כל פעם שאנו צופים בתצוגת אופנה של פנדי אנחנו נדהמים מחדש. בית האופנה האיטלקי בראשות סילביה ונטוריני הציג גם הוא את קולקציית הגברים החמה שלו, כשבין הלוקים המתוחכמים והמדוייקים ניתן היה לראות מוטיב חוזר ונשנה - חסימת הצבע לשני חצאים: על המסלול צעדו הדוגמנים לבושים בסווטשרטים, בלייזרים, מעילי שרלינג וחולצות אשר צדם האחד היה כחול נייבי או שחור בעוד השני חאקי או בז'. בנוסף למוטיב זה נראו הרבה פרינטים אבסטרקטיים על המסלול, בנוסף לתיק ה"באגט" המזוהה עם עברו של בית האופנה, בגרסה גברית ומחודשת.

פיקאצ'ו על המסלול

אנחנו תמיד אוהבים כשמעצבים משלבים בקולקציות שלהם רפרנסים לתרבות הפופ. בשבוע האופנה של לונדון, בובי אבלי החליט לקחת את הרעיון הזה אל האקסטרים: המעצב הבריטי עיצב קולקצייה שלמה שכולה בהשראת אחת מסדרות האנימה האהובות ביותר על המערב - פוקימון. מפרינטים של פוקימונים שונים ושל כדורי "פוקיבול" עד שלל פריטים בסגנון אופנת רחוב דוגמת חליפות טרנינג ומעילי בומבר, ותיקים בצורת הכדורים המפורסמים. את התצוגה חתם לא אחר מפיקאצ'ו עצמו אשר התרוצץ על המסלול בחינניות. פלטת הצבעים השולטת בקולקצייה היא צבעי הניאון - ורוד, כתום וירוק, בנוסף להרבה אדום וצהוב. בהחלט חגיגה של צבעים.

תגובות