טרגדיה בעולם האופנה: קרל לגרפלד הלך לעולמו בגיל 85. gettyimages.IL/Jamie McCarthy

טרגדיה בעולם האופנה: קרל לגרפלד הלך לעולמו בגיל 85

מעצב, צלם ובמאי האופנה האייקוני של שאנל נפטר בגיל 85 לאחר תקופה בה לא חש בטוב, והפסיד את שתי תצוגות האופנה האחרונות של המותג. לפרטים

על פי מקורבים למותג האופנה האייקוני, נודע כי קארל לגרפלד - האיש והאגדה והפנים של שאנל, נפטר בגיל 85.
לגרפלד היה איש הקריאייטיב של שאנל וטופל בשבועיים האחרונים בבית חולים בפריז. הוא פספס לאחרונה שתי תצוגות אופנה של שאנל בטענה שהרגיש עייף. סיבת המוות עודנה אושרה, אך מקורבים טוענים שמדובר במחלת הסרטן. מקורות טענו ל-mail online "קרל היה מאוד גאה באורח החיים הבריא שלו, ולכן המחלה הגיעה בהפתעה גמורה".

קרל לגרפלד
קרל לגרפלד © gettyimages/IL/Pascal Le Segretain
© gettyimages.IL/Vittorio Zunino Celotto

קארל לגרפלד הוא אייקון תרבות, עיצוב ואופנה. הוא נולד ב-1933 בגרמנייה, ולאחר מכן עבר לפריז כדי להיטמע בתעשיית האופנה. ב-1958 הוא עבד אצל "ז'אן פאטו" וב-1965 החל את דרכו בבית האופנה "פנדי" כאחד מהמעצבים הראשיים. ב-1983 מונה לראש בית האופנה העילית "שאנל" ויצר עבורה קולקציות אהובות ויקרות, שיש שיאמרו כי הצילו את המותג מהשעמום שהיה שרוי בו, והפך אותו לאימפריה מסחרית. כאיש אשכולות בעל תארים רבים, קארל מחזיק גם כן בבית אופנה מצליח הנושא את שמו. הפרסונה של קארל הייתה והינה מותג בפני עצמו, והסילואט שלו, כמו גם הלוק הנצחי שלו, הפכו לטרנד המזוהה עם שמו ומוכר לכולם כבר ממבט חטוף. 

© gettyimages.IL/Francois Durand

בעולם שרובו פוליטיקלי קורקט, קרל היה דמות ציבורית מועררת עניין, והוצמדו לשמו לא מעט שערוריות. הסקנדלים נוצרו לרוב בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת וקשות לעיכול של המעצב. הוא לא היה אוהד נלהב של קמפיין #metoo וטען כי אופן עבודתו לא הושפעה מהקמפיין כלל וכלל, הוא טען שלא ידבר עם אנשים על אופנה כי לא אכפת לו מהדעה של אף אחד, והפציר שכל מי שלובש טרנינג איבד שליטה בחיים. קארל אף הסתבך בעקבות אמירותיו עם פיפה מידלטון, קים קרדשיאן, מישל אובמה, ואפילו אדל. 

לגארפלד ידוע ביצירתיותו השופעת, וחרט על שמו את תצוגות האופנה המרהיבות ביותר של "שאנל". הוא הוכיח שבשביל לייצר לעצמך שם גדול בתעשיית האופנה עליך לעבוד קשה ולאורך זמן, וידע לקחת סיכונים חכמים שקידמו אותו בקריירה - הגדול מכולם הוא לקיחת הבית האופנה הקלאסי "שאנל" והפיכתו למודרני ורלוונטי, תוך שהוא שומר על אופיו העל נצחי של המותג. ככל הנראה מי שתחליף את מקומו היא מנהלת הסטודיו שלו וירג'יני ויארד, שעובדות צמוד אליו בשנים האחרונות.

 

תגיות
תגובות