תיבת נח וגאווה ישראלית: הרגעים החמים משבוע האופנה בפריז. Gettyimages.il/Pascal Le Segretain

תיבת נח וגאווה ישראלית: הרגעים החמים משבוע האופנה בפריז

חודש שבועות האופנה לקיצו, כשהפעם שבוע האופנה בפריז מסתיים ומשאיר אחריו שלל רגעי אופנה בלתי נשכחים. הנה אלו שאסור לכם לפספס

אמש (ג') נחתם לו שבוע האופנה בבירה הצרפתית ובכך נחתם לו חודש האופנה בערים המרכזיות. השבוע החולף השאיר אחריו מספר אירועים מעניינים ולכן רגע לפני שאנו ממשיכים לשבוע האופנה הישראלי, אספנו לכם את מיטב הרגעים כדי שלא תפספסו שום דבר שקרה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

שיתוף פעולה מנצח

לאחר ארבע קולקציות מצוינות בשיתוף פעולה, נפרד טומי הילפיגר מג'יג'י חדיד ואומר שלום לשותפה עיצובית חדשה, הלא היא השחקנית ואייקון האופנה זנדאיה. הקולקציה המשותפת הראשונה הוצגה בשיטת ה-"See now buy now" והיתה כמו מסע בזמן אל שנות השבעים. עשרות דוגמניות - כולן ממוצא אפריקאי ומכל הגילאים - צעדו על המסלול בבגדים צבעוניים. הן רקדו ונהנו מהרגע, ויחד עם קולקציה מרהיבה שהכריזה כי הדפס הפסים הוא החם ביותר לאביב-קיץ הקרובים - בהחלט נשארנו עם טעם של עוד.

פחות זה יותר

לפני כמעט שלושה שבועות, הציג המעצב ג'ונתן אנדרסון את הקולקצייה שלו למותג הקרוי על שמו וסיפר כי הוא לא מחפש יותר מדי את הבלאגן שמסביב ומעדיף להתרכז באופנה עצמה - דבר שהתבטא מאוד על המסלול של המותג "Loewe" שבראשו עומד: לא היתה תפאורה רצינית, אווירה גראנדיוזית או הפקה מרשימה; המעצב הסתפק במסלול שחור באולם תצוגה מלבני ומסורתי. הדוגמניות צעדו בבגדי הקולקציה כאשר רבים מהם בגזרות הייחודיות והנועזות אך לבישות להפליא, המאפיינות את אנדרסון.

על מסלול המירוצים

בעונות האחרונות אי אפשר שלא לצפות לתצוגת האופנה של אוף-וואיט. מותג האופנה הצעיר והרותח של וירג'יל אבלו הגיע למרכז המיינסטרים וסחף אחריו את כל המתלבשות - מפורסמות ופאשניסטות כאחד. העונה, החליט אבלו לקחת את ההשראה לקולקצייה ממסלול מירוצי המכוניות. הדוגמניות צעדו על רצפה משובצת בצהוב ולבשו דגמים נשיים ומחמיאים של שמלות, חליפות ומעילים כשהדפס המפתח הוא כמובן המשבצות המזוהות עם ענף המירוצים.

כמו בתיבת נוח

זוגות זוגות הן יצאו, לבושות בבגדים מבדים שונים בעלי טקסטורות ייחודיות והדפסים גרפיים צבעוניים לרוב - הדוגמניות של בית האופנה היפני איסיי מיאקה צעדו יחד והתפצלו באמצע הדרך, מקיפות את המסלול. ברקע שרה בהופעה חיה הזמרת היפנית הירוקו סבו אשר במוזיקה קצבית אך נעימה לאוזן הפכה את התצוגה למופע מרהיב, כאילו שהבגדים המתוחכמים והייחודיים בעיצובו של יושיאוקי מיאמאה לא הספיקו לנו. 

תצוגה נוספת בה הדוגמניות צעדו בזוגות היתה התצוגה המרהיבה של המעצב ג'וניה וואטאנאבה - אולי מתפתח פה טרנד חדש, לפחות בקרב המעצבים היפנים?

פרידה אחרונה מקארל

אמנם בשבוע האופנה במילאנו הוצגה מחווה למעצב האגדי קארל לגרפלד אשר הלך לעולמו החודש, אך כמובן שזה לא היה מספיק וגם בשאנל נפרדו מהמעצב. התצוגה האחרונה בעיצובו התקיימה בתפאורה מדהימה של עיירת סקי אלפינית, ונפתחה בדקת דומייה כדי להכיר ב-36 השנים בהן עמד קארל בראש בית האופנה. צעדו בה צעדו דוגמניות כמו קארה דלווין וקאיה גרבר ועוד אורחת מפתיעה - השחקנית זוכת האוסקר פנלופה קרוז, אשר צעדה עם ורד לבן, לזכרו של לגרפלד. בסוף התצוגה צעדו הדוגמניות יחד כגוש - אל עתיד מבטיח של בית האופנה האגדי.

הוא משלנו

אנחנו מאוד אוהבים לראות ייצוג ישראלי בשבועות האופנה - בתחום הדוגמנות לפעמים גם בתחום העיצוב, לכן שמחנו מאוד ששמענו כי המעצב ליאור צ'רכי הציג את קולקציית שמלות הכלה שלו בשבוע הפריזאי. המעצב הכריז על כך באינסטגרם: "כל כך נרגש לחלוק אתכם חלום, בעזרת השם אנו משתתפים בשבוע האופנה של פריז," אמר והוסיף: "לפעמים חלומות מתגשמים".

 

תגובות