שבוע האופנה נפתח: מחווה לקהילה הגאה ומיסתורין אפלולי. צילום: אבי ולדמן

שבוע האופנה נפתח: מחווה לקהילה הגאה ומיסתורין אפלולי

שבוע האופנה - תל אביב 2019 נפתח בערב גאלה מנצנץ (א'), והמשיך ביום ראשון ומלא הפתעות מרגשות. מי העלה ילדים על המסלול, לאיזו תצוגה שרת התרבות והספורט הגיעה, ואיזה מעצב קיבל השראה מסיפור היסטורי בסקוטלנד?

גדעון אוברזון

ערב הגאלה של שבוע האופנה נפתח במחווה למעצב האופנה הותיק, גדעון אוברזון, שחתם 57 שנות קריירה בתצוגה שהיוותה מחווה לכל יצירותיו האייקוניות. על המסלול נצפו שלל בגדים, כולם בעלי חתימתו הייחודי של המעצב. החל מבגדים בסגנון אלגנטי וכלה בבגדי ״מסיבה״. גם בגדי הים הידועים הגיעו לבקר. על המסלול כיכבו כל הכוכבות האייקוניות - יעל אבקסיס, שלי גפני, שירז טל ורבות וטובות. התצוגה נחתמה בסיום מרגש בו עמדו כל הדוגמניות לבושות בבגדים הנפלאים, כשגדעון ובתו קארן, שמעצבת איתו יחדיו, יצאו לקריאות הקהל. אין ספק שהתצוגה הייתה סיומת ראויה ומסכמת לקריירת המעצב, שתרם כה רבות לתעשיית האופנה הישראלית.

כוכבות על זמניות
כוכבות על זמניות © צילום: אבי ולדמן

שורש

בבוקר היום הראשון של שבוע האופנה תל אביב התקיימה התצוגה של חברת שורש שחגגה 30 שנה להיווסדה. 30 מעצבים ישראלים שונים עיצבו דגמים בהשראת סנדלי שורש. כשם שחברת שורש מסמלת את החיבור בין האדם לטבע, כך ארבעת יסודות הטבע: מים, אש, אדמה ואוויר, עמדו במרכז התצוגה וסימלו את החיבור הטבעי בין מעצבי האופנה הישראלים לסנדלי שורש. כיאה למותג הנעלה וציוד מחנאות קו המנחה של התצוגה היה טבעי. האווירה הייתה פראית, אך אצילית.

תצוגה מלאה בהשראה
תצוגה מלאה בהשראה © צילום: רפי דלויה

לארה רוסנובסקי

התצוגה של המעצבת לארה רוסנובסקי מתארת את תהליך חייה, החל מילדותה ברוסיה ועד לטיוליה במזרח הרחוק. הבגדים על המסלול תוארו במה שהיה נראה כמו קו עלילתי והבגדים סיפרו מעין סיפור. על המסלול נראו בגדים בעלי בדים נשפכים, פרינטים ססגוניים והרבה צבעוניות. בהמשך הוצגו על המסלול גם בגדים בקו יותר אלגנטי ומנצנץ, יחד עם פריטים מנומרים, הדפסים בהם כיכב הדאלי-למה וחצאיות טול. כל הפרינטים מתערבבים לכדי קולקציה אקלקטית צבעונית וספורטיבית, ילדותית ובוגרת, עליזה ואפלה מלאה בסתירות ובהתנגשויות תרבותיות צבעוניות ותקופתיות.

לא משעמם
לא משעמם © צילום : רותם ברק

באמוס סקוור

מותג חליפות הגברים הציג את קולקציית הקיץ שלו בחסות Tom Ford, אשר הושפעה ממי האוקיינוס. השראת הצבעוניות נלקחה בשלושה רבדי עומק עיקריים תוך תנועה מקו המים אל קרקעית הים ונפלאותיו. לצד החליפות הקלאסיות, הוצגו על המסלול פרשנויות מרעננות לחליפות, לצד טי-שירטים וטרנדים כמו ניאון ומעילי ניילון. בין הצועדים על המסלול היו ברק שמיר, מלך זילברשלג, עידו גרינברג (מיסמס), ינאי פרישר-גוטמן, תומרטאליס ודייר ״האח הגדול״ במיל׳ רועי קורנבלום. זוהי אחת התצוגות האהובות עד כה.

חורכים את המסלול
חורכים את המסלול © צילום: אבי ולדמן

שנקר

סטודנטים בשנה ב' בקורס "מחקר בתולדות הלבוש" חקרו בגדים היסטוריים מהמאות הקודמות ושיחזרו אותם בדייקנות מופלאה. התצוגה כללה פריטים מארכיון המכללה, אשר חודשו והועלו על המסלול, שעליו צעדו סטודנטים הלומדים במכללה. התצוגה כולה הייתה מכתב אהבה לקהילה הלהט״בית. המייצג היה באווירה ויקטוריאניית ומלכותית, כשכל הפריטים מרכיבים ביחד את צבעי הקשת. בתום התמונה ההיסטורית עלו על המסלול כ-30 דגמים שעוצבו על ידי סטודנטים בקורסי האופנה השונים הנלמדים במחלקה שהוצגו על ידי אושיות מהקהילה הגאה בישראל, אשר דיגמנו את הבגדים האקסטרה-וגנדיים, אשר מזוהים עם סגנון העיצוב הייחודי של תלמידי של שנקר. רגע השיא היה בסיום התצוגה כשיצאו זוג גברים כשהם מלווים בילד מאושר כשעל חולצתו מטעם מיסמס מוטבע המשפט "זה רק הלב שלך שקובע מה זו משפחה", מרגש - תצוגה מנצחת!

רגע השיא. על המסלול: אוהד איתן נורי רועי אמויאל ורנה נורי הראל. המעצבים: דור פיצ'ון ומוריה גואטה תומר סטולבוב
על המסלול: אוהד איתן נורי רועי אמויאל ורנה נורי הראל. המעצבים: דור פיצ'ון ומוריה גואטה תומר סטולבוב © צילום: אבי ולדמן

דרור קונטנטו

התצוגה של המעצב האהוב על הברנז׳ה הישראלית, כשבשורה הראשונה יושבת שרת התרבות והספורט - מירי רגב, הייתה בסגנון לטיני ובהשראה אקזוטית. על המסלול צעדו דוגמניות בכל המידות ובינהן כוכבות ״הישרדות״ הטריות שמחה גואטה ורתם רבי, הדוגמנית והאקטיביסטית הגוף ריי שגב. הבגדים שנראו התאפיינו בהמון צבע על המסלול, המון כוח של בד בשילוב של שיבוצים ועבודות יד של אבני סברובסקי וקריסטלים שמזוהים עם המעצב. הצבעים החזקים שבלטו היו כתום עז, ירוק זרחני וכחול, לצד פריטים בסגנון טול ובדים שקופים עם נוכחות של אבני יוקרה. אין ספק שהקולקציה מפתיעה ושונה ממנה שהתרגלנו לראות מהמעצב, שעד כה זוהה עם סגנון אלגנטי בשחור-לבן.

צועדות בביטחון
צועדות בביטחון © צילום: אבי ולדמן

אלון ליבנה

היום נחתם בתצוגה של אלון ליבנה בחסות דייסון, אליה הקהל נהר להגיע. קולקציית החורף 2019 נוצרה בהשראת סיפור היסטורי שהתרחש בשנת 1590 בסקוטלנד. לפי המסופר, קבוצת נשים, בהנהגתה של אגנס סמפסון, הואשמה ע"י מלך סקוטלנד במעשי כישוף ובגידה במלוכה. נשים אלו נחשדו בכך שעוררו סופות עזות בים וגרמו לצי הספינות של המלך לטבוע, וזאת באמצעות עריכת טקס סגידה לשטן שכלל ריקוד ומין שבמהלכו הן סומנו על ידו באיזורים אינטימיים בגופן. התצוגה נפתחה בשמלות לבנות רומנטיות ולאחר מכן השתנתה האווירה בהתאם לסיפור ההשראה, והדוגמניות כיכבו עם שמלות מתחרות, משחקי שקיפות, פרוות, נוצות, כאשר את ראשן עיטרו קרניים ואת פניהן מסכות - מיסתורין ואפלוליות הורגשו על המסלול.

מיסתורין ואפלוליות
מיסתורין ואפלוליות © צילום: אבי ולדמן
תגובות