עשו היסטוריה: מוטי רייף מקדיש את חייו למען אופנה ישראלית. צילום: תום מרשק

עשו היסטוריה: מוטי רייף מקדיש את חייו למען אופנה ישראלית

זהו האייטם הראשון בסדרת הכתבות החדשה שלנו - "עשו היסטוריה". מידי שבוע נספר לכם את סיפורו של אדם ששינה את עולם האופנה הישראלי או הבינלאומי מקצה לקצה. אושיית האופנה הראשונה שבחרנו הוא מוטי רייף, שכידוע, בחודש האחרון אירגן את שבוע האופנה הישראלי בפעם השביעית ברציפות

מוטי רייף, האדם שאופנה היא מילה נרדפת בשבילו כלפי חוץ אך כלפי פנים אין לו כלל עניין בבגדים, שקידם והביא אלינו שלל דוגמניות מצליחות במיוחד ואחד האנשים המרכזיים שנלחמים בשנים האחרונות נגד אידיאל היופי הקיים, חבר קרוב של לא מעט מסלבריטאיות ארצנו ובנוסף לכל הוא גם האדם שיצא באופן פומבי עם מספר נשים ולאחר מכן יצא מהארון. זהו סיפור חייו המורכב של אחד מעמודי התווך של עולם האופנה בישראל.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

רייף נולד בשנת 1964 וגדל בחיפה, בן שני למארה ואפרים רייף. אביו, לדבריו, היה מתנהג בחוסר כבוד כלפי אשתו (אמו של מוטי) והיא לא עשתה מזה עניין, מה שהקשה על מוטי בחייו. זאת הסיבה שרייף לקח על עצמו כל חייו תפקיד של "מגן נשים", מה שהביא לכך שבהמשך חייו יהיה ראש עמותת "רוח נשית" הפועלת למען עצמאותן הכלכלית של נשים נפגעות אלימות.  

בגיל 17 דגמן בפעם הראשונה עבור תצוגת שיער של ספר חיפאי בשם פרוספר, לאחר שהספר הציע לו להשתתף בה. בצבא עבד כמזכיר ובפועל הפיק מסיבות, ולאחר הצבא עבר לעיר הגדולה - תל אביב. שם התחיל להכיר את השמות החמים בתעשיית האופנה המקומית, המפיקים הגדולים, ועם השנים התקדם והפך לאחד המפיקים המצליחים ביותר בביצה. הוא הפיק מאות תכניות טלוויזיה במסגרת שותפותו כבעלים של חברת ההפקות "אבוט רייף המאירי", כגון "הישרדות" ו"היפה והחנון", תחרות "מלכת היופי", מאות תצוגות אופנה ועשרות אירועים כגוון אירוע הצדעה ל/70 שנות אופנה ישראלית שהתקיים בתחילת החודש, וכמובן - בשבע שנים האחרונות הוא מפיק את שבוע האופנה הישראלי.

© יח"צ

בשנות ה-80 רייף ניהל רומנים עם לא מעט מהכוכבות הגדולות בביצה, כשהמתוקשר מבינהם היה זה עם פינצ'י מור ז"ל, מגדולות הסופרמודלס בישראל. השניים התחילו ברומן מתוקשר במיוחד ובהמשך הפכו גם לשותפים עסקיים. הם המשיכו בידידות קרובה מאוד עד יום פטירתה בחודש מאי 2013, בעקבות מחלת הסרטן, והוא אף הפיק את הלווייתה. בגיל 29 הפך לאב לשני ילדיו - עומרי ונועה רייף, בהורות משותפת יחד עם פנינה בריק. לאחר שנים של הסתרה רייף יצא מהארון לפני מספר שנים ומאז הוא מרבה לספר על התהליך בראיונות שונים. כיום בן זוגו של מוטי הוא סימור לוזון, קניין ומנהל דיזל בישראל.

רייף כאמור, הוא אחד מהאנשים החזקים בעולם האופנה בארץ בעשורים האחרונים, למרות שאם תשאלו אותו הוא מעדיף ללבוש טי-שירט שחורה פשוטה מידי יום. בשנים האחרונות הוא אחראי לשבועות האופנה בתל אביב, אשר מביאים לקדמת הבמה את המעצבים הישראלים שתומכים בכלכלה הישראלית וכלה באופנה הישראלית בארץ ומעבר לים. רק בחודש האחרון הוא הרים שבוע אופנה מלא בתצוגות מרשימות, זאת לאחר קשיים רבים בדרך לקיום האירוע, עליהם מוטי מצליח להתגבר מידי שנה בכוחות עצמו ובעזרת אנשיו. השנה הייתה זו השנה השנייה בה קודם במסגרת שבוע האופנה אידיאל היופי המגוון בעידודו הניכר של רייף, הכולל בתוכו מגוון רחב של צבעי עור, גילאים ומידות. אין ספק שללא פועלו הרב של מוטי בתחום, האופנה הישראלית הייתה מתקדמת בקצב איטי בהרבה. מוטי מקדיש את חייו למען האופנה המקומית, כך שהוא לא סתם נחשב לאחד מעמוד התווך החשובים, אם לא החשוב ביותר, בתעשיית האופנה בישראל.

© תום מרשק
תגובות