עשו היסטוריה: אשלי גרהאם מובילה את מהפכת המידות . צילום: GettyImages

עשו היסטוריה: אשלי גרהאם מובילה את מהפכת המידות

מידי שבוע נספר לכם את סיפורו של אדם ששינה את עולם האופנה הישראלי או הבינלאומי מקצה לקצה. השבוע הגיע תורה של הסופר מודל שהתגלתה על ידי סוכנות דוגמנות באמצע סיבוב קניות, וכיום הופכת את סיבוב הקניות להרבה יותר מתאים ונעים עבור נשים בכל המידות. כתבה שלישית בסדרה

אשלי גרהאם, דוגמנית הפלאס סייז הראשונה אשר הפכה לסופרמודל של ממש, נולדה בשנת 1987, אחות בכורה לשתי אחיותיה וגדלה בלינקולן, נברסקה שבארצות הברית. בשנת 2000, בהיותה בת 12, יצאה לסיבוב קניות בעיר מגוריה ובצירוף מקרים ששינה את עולם האופנה, התגלתה שם על ידי סוכנות דוגמנות.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

בנערותה עברה בין מספר סוכנויות ואף התמודדה עם הערות פוגעניות מצד סוכנים לגבי משקל גופה, אשר לא תאם למודל היופי הרזה שאפיין לדוגמניות אחרות. לדבריה, אמה לינדה היא זו שעודדה אותה להמשיך בדרכה ולא להתייאש למרות הקשיים שבלהיות דוגמנית פלאס סייז, בתקופה בה עניין זה לא היה מקובל כלל. כידוע, להקשיב לאמה היה מהלך משתלם במיוחד ומשנת 2007 התחילה מסכת הצלחותיה כאשר סוקרה במגזין "ווג" וכשנתיים לאחר מכן הופיעה במגזין האפנה "גלמור" בכתבה שכותרתה הייתה "גופים אלה יפים בכל גודל" יחד עם דוגמניות פלאס סייז נוספות. ב- 2010 הופיעה בפרסומת שקיבלה חשיפה רבה בעולם, התארחה בתכנית האירוח המוכרת "Tonight show". באותה שנה גם נישאה לבן זוגה ארווין, צלם וידאו שפגשה בכנסייה, שלפיה תומך בה לאורך כל הדרך והוא זה שהפך אותה מעוד דוגמנית פלאס סייז, לדוגמנית מצליחה במיוחד. מאז הצטלמה לקמפיינים רבים וב- 2012 נבחרה לדוגמנית השנה למידות גדולות בשבוע האופנה בניו יורק. ב-2014 הופיעה במגזין האופנה "הארפרס בזאר" וכחודש לאחר מכן על שער מגזין "ELLE".

© Neilson Barnard/Getty Image_IL

ב-2015 הגיעה הפריצה הגדולה כשנבחרה לדוגמנית הפלאס סייז הראשונה שדגמנה עבור גיליון בגדי הים הפופולארי של מגזין הספורט "ספורטס אילוסטרייטד"', שידוע במנהגו להציג דוגמניות רזות בלבד בבגד ים. בשנה לאחר מכן היא הצטלמה לשער שלו, וגם בכך עשתה היסטוריה כאשר הייתה דוגמנית הראשונה שאינה תואמת לאידאל היופי הלא מציאותי אשר כיכבה על שער המגזין הנחשק.

לפני שנתיים הגיעה לארץ במסגרת כנס של מגזין "פורבס" כאחת מתוך "30 מתחת ל-30" - 30 אנשים מתחת לגיל 30 שמשפיעים על העולם במגוון תחומים. בביקורה ביקרה בכנרת, בירושלים, ובתל אביב. באותה השנה הופיעה גרהאם על שער מגזין "ווג" בשער שמטרתו הייתה להציג אידיאל יופי מגוון על ידי מספר דוגמניות מצליחות כמו קנדל ג'נר, ג'יג'י חדיד ואדואה אבואה, אך בפועל המגזין רק הראה את ההפך שבדבר כאשר אשלי הייתה היחידה שהסתירה חלק מרגלה בעזרת היד שלה, ואת הבטן שלה הסתירו בעזרת היד של חדיד ש'באורך פלא' הייתה ארוכה באופן לא טבעי בעליל, או במילים אחרות - פוטושופ. גרהאם הגיבה לשערורייה במה שנראה כמו ההפך המוחלט ממה שהיא מנסה לטעון רוב הזמן ויצאה להגנתו של המגזין בטענה שהיא בחרה להצטלם בצורה זו, אך לפרשת הפוטושופ כנראה לא הייתה לה תשובה. כמו כן, היא צולמה לשער מגזין "ווג בריטניה" כדוגמנית למידות גדולות הראשונה שעשתה זאת אי פעם, אך גם כאן האפליה לקחה חלק כאשר בשער רואים רק את חלקה העליון של גרהאם מאחר ומותגי אופנה לא הסכימו להלביש אותה כששמעו שהיא הדוגמנית על השער, בשונה מכל שער אחר של המגזין שמעצבים מכל העולם משתוקקים לספק בגדים עבורו.

© ענת מוסברג

שערורייה נוספת של הדוגמנית הייתה כאשר העלתה תמונה בה נראתה רזה מהרגיל והעוקבים תקפו אותה על כך שלמרות כל מה שאמרה בעד אידיאל יופי שונה, בסופו של דבר גם היא התיישרה עם כללי הרזון של התעשייה. בראיונות אשר נתנה, אשלי הצהירה כי היא לא תעשה דיאטה, משם שזו תהיה "חוסר נאמנות לעצמי" ובכך הפריכה את טענות הגולשים כי היא נכנעה לאידאל היופי הרזה, אשר היא הפכה לסמל המאבק בו.

כיום גרהאם צועדת על מסלולי תצוגות האופנה של מותגי העל הגדולים ביותר, ממייקל קורס ועד דולצ'ה וגבאנה, מצטלמת לשערים ולקמפיינים בזה אחר זה, בעלת חברת הלבשה תחתונה ובגדי ים המציעה פריטים במידות גדולות ומעדיפה שיגדירו אותה כ"דוגמנית" ולא רק כ"דוגמנית למידות גדולות" ואפילו זכתה לבובת ברבי בדמותה, לה כמובן גוף בעל קימורים.

© gettyimages

בריאיון ל"Pplus" הסבירה מה מוביל אותה לאורך הדרך ומה המסר שלה לנערות שצופות בה: "אני חושבת שהחברה מפעילה לחצים על נשים, שעליהן להיראות מושלם. אבל ברגע שמבינים שאין דבר כזה מושלם ואם מבינים שמי שאת זה הטוב ביותר שאת, אז את לא צריכה לחתור להיות שום דבר אחר חוץ מעצמך. תביטו במראה, תגידו לעצמכן שאתן מהממות, שאתן מבריקות, שאתן יפהפיות. הדברים הללו, אם את לא מאמינה בהם בתחילה זה לא משנה. הם יגיעו אלייך".

תגובות