כוכב נופל: המלאכיות שיצאו נגד ויקטוריה'ס סיקרט. צילום:  Gettyimages.IL/ Matt Winkelmeyer,Bryan Bedder

כוכב נופל: המלאכיות שיצאו נגד ויקטוריה'ס סיקרט

מותג הלנז'רי הנחשב מאבד את מעמדו יותר ויותר בתקופה האחרונה. הנפילה הגדולה התרחשה ממגוון סיבות, שאחת המרכזיות שבהן היא הצהרות הדוגמניות כנגד המותג, אלו שהקהל סומך עליהן כי הן "מבפנים". הסיפורים שמאחורי ההצהרות

ויקטוריה'ס סיקרט, מותג העל של בגדי ההלבשה התחתונה שמעמיד מידי שנה את תצוגת האופנה הנחשקת ביותר בעולם, הולך ומתרסק כבר תקופה ארוכה. הסיבה לכל השערורייה היא סירוב עובדי המותג להצטרף למהפכת שינוי מודל היופי בעולם בכלל, ובעולם האופנה בפרט. אמנם בחודש שעבר המותג הצהיר שקיבל לידיו דוגמנית טרנסג'נדרית ראשונה, אך נראה שהמהלך בא קצת באיחור, לאחר שהתצוגה השנתית כבר בוטלה. עבור דוגמניות, לדגמן לויקטוריה'ס סיקרט זהו ג'וב החלומות, אך נראה שיש צרות בגן עדן. מי שהוסיפו שמן למדורה שעובד בכיר במותג הדליק, כאשר הצהיר שמדובר במופע בידור ולא יותר, ולכן המותג בוחר בנשים "מושלמות" בלבד, הן לא אחרות מדוגמניות המותג.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

קרלי קלוס

קלוס הביעה את עמדתה על המותג בראיון לווג הבריטי ב - 2015. העמדה אותה הציגה הייתה שהיא כבר לא מרגישה שעבודתה כמלאכית – דוגמנית שנחשבת במיוחד במותג ועל כן מקבלת כנפיים איתן היא צועדת על המסלול, מייצגת את מי שהיא באמת. קרלי החליטה שזו לא הדרך בה היא רוצה להעביר לצעירות ברחבי העולם את המשמעות של "להיות יפה".

© GettyImages

ג'יזל בונדשן

גם אחת הדוגמניות היותר ידועות של המותג שעבדה איתו במשך שנים, בחרה ב- 2006 להתנתק מהטייטל הנחשב. בספרה כתבה שהיא החלה להרגיש פחות ופחות נוח להצטלם בהליכה על מסלול כשרק ביקיני או חוטיני לגופה. כשסיימה את החוזה שלה גם הודתה שהיא הייתה במקום אחר בחייה ולא הייתה בטוחה שהיא רוצה להמשיך לעבוד שם. 

© Gettyimages.IL/Mark Mainz

הלסי

 הלסי אינה דוגמנית של המותג, אלא זמרת שהופיעה בתצוגה השנתית ב – 2018, ולפי הצהרתה בחשבון האינסטגרם שלה לאחר התצוגה, היא העריצה את התצוגה המדוברת עוד מהיותה צעירה. אך לאחר שהופיעה כאמור בתצוגה, היא גילתה שלא הכל נוצץ. כיון שהלסי מגדירה את עצמה כביסקסואלית, כלומר חלק מקהילת הלהט"ב, היא לא יכלה להתעלם מהצהרת העובד הבכיר בחברה שהתבטא כנגד טרנסג'נדרים, שכידוע גם הם חלק מאותה הקהילה. בעקבות זאת שלחה הלסי את תמיכתה לטרנסים שהרגישו לא בנוח מתוקף הצהרת המותג כנגדם. 

© Gettyimages.IL/Noam Galai

בלה חדיד

אמנם חדיד עצמה לא הוסיפה מילים כנגד בית האופנה, שמידת האופניות בו נתונה במחלוקת, אך היא הביעה את תמיכתה בהלסי וקהילתה בכך שפרסמה את הפוסט שכתבה הזמרת. האם עשתה זאת כדי לשמור על יחסים טובים יחסית עם המותג לו שימשה כמלאכית מספר פעמים וזכתה לכבוד ופרסום עקב כך, או שפשוט לא היו לה מילים להוסיף? לאלוהים פתרונים.

 

© gettyimages

ריהאנה

כמו הלסי, גם ריהאנה לא נתנה את שירותיה למותג כדוגמנית, אלא כזמרת, כאשר הופיעה בתצוגה השנתית של 2012. בנוסף לכך, כמו בלה גם היא לא כתבה פוסט משל עצמה, והסתפקה בכך שעשתה לייק לציוץ של בלוגרית האופנה לואיז אורלי, לייק שהפך לוויראלי במיוחד בקרב המעריצים. בציוץ התייחסה אורלי להתבטאות מנהל הליהוק של המותג כנגד בחירת טרנסג'נריות ונשים במידות גדולות כדוגמניות, כשהיא טוענת: "דוגמה טובה לסיבה שמותגים צריכים להיזהר מחוות דעת של מלהקים. במיוחד כשמדובר בגבר בן 70 שחי בעבר. תודה לאלוהים שריהאנה הביאה לנו את 'סוואג X פנטי' (מותג ההלבשה התחתונה בבעלות ריהאנה שמציע מגוון פריטים לכל המידות) השנה עם תשומת לב אמתית ואהבה לגיוון במותג שלה". 

© Gettyimages.IL/Bryan Bedder
תגובות