מסלול להצלחה: איך התחילו הדוגמניות את הקריירה?. צילום מסך מאינסטגרם

מסלול להצלחה: איך התחילו הדוגמניות את הקריירה?

נדמה כי גל הסופרמודלס, שבמשך שנים כבשו כל פסגה אפשרית בעולם האופנה הבינלאומי, מגיע גם אלינו וצצות לנו עוד ועוד דוגמניות מקומיות. אבל כיצד הטופמודלס כחול-לבן התחילו את הקריירה שלהן והפכו לכוכבות שכולנו מכירים?

את הדוגמניות אנחנו רגילים לראות אותם על מככבות על שלטי חוצות, בקמפיינים נחשבים, במגזינים או בכלל באינסטגרם ועם גל הסופרמודלס הישראליות, נדמה שיש מהן כמה שיותר. אז כיצד התחילו הדוגמניות המוכרות ביותר את הקריירה שלהן?

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

יעל שלביה

הדוגמנית בת ה-18, שהפכה בשנים האחרונות לאחת הדוגמניות המדוברות בביצה, נכנסה לחיינו כשהייתה בת 16, אז התגלתה על ידי צלמת שראתה אותה ברשתות החברתיות והציעה לה להצטלם לצילומי ביוטי. את הצילומים העבירה הצלמת למספר אנשים בתעשיית האופנה, ומהר מאוד שלביה קיבלה חוזה דוגמנות בסוכנות הדוגמנות ITM, החלה לקטוף קמפיינים והפכה לדוגמנית מבוקשת.

סופי מצטנר

מצטנר, שהוכתרה לא פעם כסיפור סינדרלה, לאחר שבגיל 14 וחצי היא התגלתה על ידי המעצב הראשי דאז של בית האופנה דיור, ראף סימונס. הדוגמנית הגיעה לפריז יחד עם הסוכנות רותם גור מסוכנות R&R ונכנסו לחנות של דיור לאחר שהאודישן של סופי התבטל. במקרה המעצב הראשי של המותג נכח במקום והשתיים ביקשו ממנו סלפי למזכרת וסימונס שהבחין ביופי המיוחד של מצטנר, החתים אותה לחוזה דוגמנות בלעדי ושמן במיוחד לדיור. מפה לשם הדוגמנית הפכה לפנים של המותג וכיכבה בקמפיינים שלו בכל עולם, צעדה על מסלולי התצוגה ונפתחה בפניה דלת לקריירה משגשגת.

נטע אלחמיסטר

אלחמיסטר היא ללא ספק הדוגמה הטובה ביותר לדור החדש של הדוגמניות, שצמחו מהאינסטגרם והבולטת שבהן שהצליחה לפתח קריירה אמיתית מחוץ לרשת החברתית. עוד כשהייתה נערה המליצו לה לדגמן ולהמשיך את דרכה של אמה ורדי, שהתמודדה בעבר בתחרות מלכות היופי, אך הפריצה הגדולה של נטע בתחום הדוגמנות הגיעה לאחר שתמונות שלה מפרסמת את מותג בגדי הים בבעלותה הפכו לויראליות, ומהר מאוד היא החלה לדוגמנית מבוקשת שמשתמשת בחכמה ברשתות החברתיות בכדי לקדם את הקריירה שלה. לפי המגזין הכלכלי "פורבס ישראל", אלחמיסטר היא כוכבת האינסטגרם המרוויחה בישראל.

בר רפאלי

רפאלי לגמרי נולדה לתעשיית האופנה והבידור. אמה ציפי נודעה כאחת מדוגמניות העל הראשונות בישראל והייתה בין נערות הזוהר העסוקות של שנות ה-70 וה-80 והיא זו שבמרוצת השנים סללה לה את הדרך ומנהלת את הקריירה שלה. עבודת הדוגמנות הראשונה של רפאלי הייתה בגיל שנתיים וחצי והיא הייתה בקמפיין לסינורים חד פעמים ומשם הדרך להצלחה הייתה קצרה. בר המשיכה עוד כילדה להשתתף בפרסומות שונות וכשגדלה היא הפכה לאחת הדוגמנית המצליחות ביותר בישראל.

עדן פינס

פינס היא אחת הדוגמניות החמות המדוברות ביותר כרגע. בזמן יחסית קצר עדן הגיעה להישגים מרשימים בעולם האופנה ארץ ובחו"ל, להפוך לסטייל אייקון מקומית ולפרוץ לתודעה בתכנית "איט גירלז". אלא שמסתבר את צעדיה הראשונים בתעשייה פינס עשתה כעוד כתלמידה, כאשר אמה רשמה אותה לתחרות מלכת היופי. היא אמנם לא זכתה בתואר הנחשק, אך לגמרי הצליחה לפתח קריירה כדוגמנית מובילה.  

שלומית מלכה

מסתבר שמלכה פיתחה קריירת דוגמנות ממש במקרה. צלם הציע לה ולחברה בוק תמונות משותף ולאחר שהצלם פרסם את התמונות בעמוד הפייסבוק שלו, סוכנת הדוגמניות אלינור שחר פנתה אל שלומית, שבאותם הימים הייתה בעיצומם של מיונים לתפקיד ביחידת 8200 של חיל המודעין, לפגישה ומכאן מלכה החלה לפתח קריירת דוגמנות מפוארת וכיכבה בקמפיינים של מותגי העל הגדולים בעולם ועל השערים של מיטב מגזיני האופנה הנחשבים.

רומי פרנקל

פרנקל הצעירה נחשבת לאחת מהדוגמניות המבטיחות בתעשייה שכבר הוחתמה בסוכנות הבינלאומית של ג'יג'י חדיד וקים קרדשיאן, התגלתה בגיל 13 על ידי הדוגמנית נטלי דדון. דדון הבחינה ברומי בבת מצווה בה שימשה כדיי-ג'יי, ראתה בה פוטנציאל להפוך לסופרמודל מצליחה ולקחה אותה באופן מיידי תחת חסותה. נטלי סייעה לרומי לפתח את קריירת הדוגמנות שלה והלכה איתה יד ביד במשך שנים, עד שבחודש אוקטובר האחרון פרנקל עזבה במפתיע את סוכנות הדוגמנות ITM ואת הליווי הצמוד של דדון, לטובת ניהולה הצמוד של ציפי רפאלי, בצעד שעורר לא מעט עניין. 

 

תגובות