עם הפנים ל-2020: הטרנדים שיעשו לנו את השנה החדשה. צילום: מיכל חלבין

עם הפנים ל-2020: הטרנדים שיעשו לנו את השנה החדשה

השנה האזרחית החדשה כבר מעבר לפינה והגיע הזמן לשאול מה צופן לנו העתיד האופנתי של שנת 2020. שאלנו את ירין שחף, אמן איפור וטרנדולוג, את כל מה שצריך לדעת על הטרנדים שעתידים לבוא עלינו לטובה

החודש האחרון של השנה הנוכחית הוא זמן מצוין להתכונן לשנת 2020. אמן האיפור ירין שחף, בעל בית הספר למקצועות היופי, עורך מידי שנה כנס חדשנות וטרנדים. בנוסף, הוא מפיק מגזין בו הוא מהמר על מגמות העתיד. שחף מסביר: "הרקע למגמות החדשות הוא עידן היסטורי והאינסטגרם שהפך אותנו לנרקיסיסטים רודפי עוקבים. אצל רבים מתעורר רצון לחזור לימי התום, לילדות, למקום המפלט של פעם ואיתו לביגוד השמרני והאיפור המאופק. גם אופנת הדפסי הפרחים מתכתבת עם המראה התמים והנוסטלגי. מנגד, בקיצוניות גמורה, טרנד נוסף שקורא תיגר על המגדר".

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

חוזר לתמימות

ירין שחף: "המאפיינים הבולטים של טרנד זה הינם סממנים של ילדות מתוקה, מלאת נוסטלגיה והתרפקות על העבר - זיכרונות מבית הספר היסודי, קרקס של פעם ומשחקי ילדות". סממני הטרנד באופנה: אופנת אולד סקול, כובעי תינוק, בדים רכים ומראות המשדרים תום ונעורים. סממני הטרנד באיפור: עור פנים חיוור עטוי נמשים וסומק "בובתי" במרכז הלחיים הנראה בגרסתו הרכה כמו לחיי תינוק ובגרסתו המוגברת כסומק של ליצן.

ירין שחף
ירין שחף © צילום: גדי סהר
ירין שחף
ירין שחף © צילום: מיכל חלבין

פרחוני

שחף: "כחלק ממגמת ההתרפקות הנוסטלגית, בתי האופנה הגדולים ינהלו דיאלוג הדוק עם שלל פרחים על מגוונם העשיר והמרהיב. למרות שפרחים תמיד היוו מוטיב בעל השפעה רבה על עולמות האופנה והעיצוב, הרי שבטרנד הקרוב נראה התפתחות עיצובית חדשה ומפתיעה מעולמות של צמחייה. סממני הטרנד באופנה: הדפסים פרחוניים בסגנון טבעי ואלמנטים של שכבות בד המדמות עלי כותרת. סממני הטרנד באיפור: צלליות עיניים במעבר צבעים בגוני וורדים, פריחה מחודשת של סומק ורוד עז בלחיים ומניפת ריסים מלאכותיים המדמה אבקני פרחים.

ירין שחף
ירין שחף © צילום: מיכה קיזנר

אנטי מגדרי

תופעת הטשטוש המגדרי הינה תפיסה המשנה סדרי עולם בחשיבה חברתית. החלוקה בין "אישה" ל -"גבר" מתבטלת. בשונה מאופנת היוניסקס, האופנה האנטי מגדרית לא מבדילה בין הזהות המגדרית ומאפשרת לכל אדם להגדיר את עצמו מתוך מנעד רחב של אפשרויות. סממני הטרנד באופנה: פריטי לבוש היוצאים מהקלאסיקה של "חולצה", "מכנסיים" ו"מעיל". סממני הטרנד באיפור: חברות קוסמטיקה ישווקו את מוצריהם ללא חלוקה מגדרית, בלוגרים גברים שמאפרים את פניהם במראות נשיים יהפכו כוכבי רשת וחברות האיפור יאמצו אותם כפרזנטורים מן המניין.

ירין שחף
ירין שחף © צילום: גדי סהר
תגובות