כולן אותו דבר: הפאשניסטות הגדולות מאכזבות. צילום מסך מאינסטגרם

כולן אותו דבר: הפאשניסטות הגדולות מאכזבות

השנה האזרחית הנוכחית עומדת לחלוף ובין כל החידושים האהובים שהגיעו אלינו השנה, מהול גם טעם מר. הפאשניסטות עם חשבונות האינסטגרם המצליחים ביותר, נופלות בזו אחר זו אל הטעות שכולנו עושים מידי יום

קורבן אופנה הוא לא ביטוי חדש, אך אם בעבר הביטוי הלא מחמיא תיאר את האנשים ברחוב שהעתיקו את הסטייל של הכוכבים בדיוק מושלם, עכשיו, מסיבות רבות שאף אחת מהן לא באמת מספקת, אושיות האופנה המצליחות ביותר, בעלות יותר ממיליון עוקבים לכל אחת, הפכו לקורבנות אופנה כשלעצמן.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

כמו שאלת הביצה והתרנגולת, גם במקרה הזה לא ברור מה קדם למה. האם בתי האופנה התחילו להעתיק את הסגנון, גם אם לא את הפריטים עצמם, אחד של השני, או שהפאשניסטות עשו זאת ראשונות ובתי האופנה נפלו בעקבותיהן? כנראה שגם וגם, אך כאן בחרנו להתמקד דווקא בעבודתן הכושלת של משפיעניות האופנה.

ראשונה למאוס ביצירתיות האופנתית שלה, אשר גרמה לה להתפרסם מלכתחילה, הייתה קיארה פראני, בלוגרית האופנה הכי מצליחה בכל הזמנים ללא עוררין ובעלת יותר מ – 17 מיליון עוקבים. אחרי שהציפה את הרשת ואת רחובות שבועות האופנה בלוקים שהפתיעו כל פעם מחדש, היא איבדה מכוחה ולא סתם שומעים עליה היום פחות מאשר באותם הימים. פראני החלה לפני כמה שנים, בערך עם בואו של בנה לאונה לעולם, להתלבש רוב הזמן באאוטפיטים שכל ישראלית בת גילה יכלה ליצור בקלות יחסית, גם אם הייתה משתמשת בפריטים ממותגים קצת שונים. במילים אחרות, האישה שקבעה את הטרנדים בעולם, הפכה לכזאת עם סגנון לא אהוד במיוחד ואף דל בעניין. חסד הנעורים היחיד שאנחנו יכולים לזכור לה, זו העובדה שלעומת שאר הבלוגריות, היא שמרה על בלוג הלייפסטייל שלה עד היום.

אז אחרי שבלוגריות האופנה התייאשו מהבלוגים ובעצם העבודה היחידה שנשארה להן היא לשוטט בעולם בבגדים יפים, עבודה שיכולה להיות ללא ספק אינטנסיבית אך בכל זאת לא רעה, נראה שהמצליחות שבהן התייאשו גם מזה. יש מי שהגדילו לעשות ואף השתקעו במקום מגוריהן המועדף וויתרו על התענוג שבלתעד את נסיעותיהן בעולם ובכך גרמו לנו לחשוב פעמיים למה בדיוק אנחנו עוקבים אחריהן, אך רובן פשוט החליטו ללבוש לוקים אחידים שצורפו מאותם הטרנדים והמותגים של הקולגות. קחו לדוגמה את הסתיו הנוכחי, בו אפשר למנות את הטרנדים בקלות יחסית כיון שתוכלו למצוא את אותם הטרנדים ברוב חשבונות האינסטגרם האופנתיים. אם כן, משפיעניות האופנה שתפקידן, לאחר אבולוציה קצרה בשנים, היה לקבוע את הטרנדים בעולם, החלו ללכת עם הזרם לאן שהוא רק לקח אותן ולהתלבש באותה מונוכרומטיות משעממת.

 

אמנם בין שלל הלוקים הבנאליים שבפיד האינסטגרם, תוכלו למצוא לוקים יצירתיים ולא צפויים ואף פאשניסטות שבוחרות את הסטייל שלהן בקפידה ונצמדות אליו בקנאות, אך כנראה שזה רק עניין של זמן עד שהן יהפכו לדבר הגדול הבא ואז גם להן יימאס להשקיע בתחום שאמור להיות האהבה הכי גדולה שלהן. ולנו רק נותר לשאול - אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?

 

 ///

תגובות