אחרי הפרישה: רגעי האופנה הגדולים של ז'אן פול גוטייה. צילום: gettyimges.ILRich Fury, צילום מסך מאינסטגרם

אחרי הפרישה: רגעי האופנה הגדולים של ז'אן פול גוטייה

לפני כשבועיים מעצב האופנה הצרפתי, ז’אן פול גוטייה, הודיע על פרישתו מהתעשייה לאחר 50 שנה של עיסוק באופנה. ההודעה הפתיעה והעציבה את עולם האופנה וכך גם אותנו ולכן רצינו להזכיר ולציין את הרגעים הגדולים של מעצב העל

המעצב הידוע בישר את ההודעה המצערת בסרטון באינסטגרם שלו, בו אמר שתצוגת ההוט קוטור הקרובה של המותג שלו בפריז תציין 50 שנות פעילות והיא התצוגה האחרונה בה ייקח חלק. אין ספק שזהו אובדן לתעשיית האופנה, אך גוטייה רמז שזה לא בדיוק הסוף: "ההוט קוטור ימשיך בקונספט חדש". במהלך שנות עבודתו, גוטייה בנה את מותג האופנה שנקרא על שמו, מותג אשר זכה לפופולאריות רבה ובמקביל עיצב עבור בית האופנה המצליח הרמס.

ז'אן פול גוטייה
ז'אן פול גוטייה © gettyimges.IL/Pascal Le Segretain

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

״לב אמיץ - גברים בחצאיות״

גוטייה היה ידוע בסגנון קולקציות 'השונה והאחר' שלו שהיה שנוי במחלוקת. המעצב קידם את השימוש בחצאיות בקרב גברים ובמיוחד את החצאיות הסקוטיות. ז׳אן השתתף בתצוגה מיוחדת במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק שנקראה ״לב אמיץ - גברים בחצאיות״.

הצלחתו בקרב הכוכבים הגדולים

בשנות ה-90 עיצב גוטייה לזמרת מדונה את אחת התלבושות המפורסמות שלה - חזיית הקונוסים ועוד לוקים רבים לסיבובי ההופעות שלה. בנוסף לכך, גוטייה עיצב חלק מהלוקים של זמר הרוק מרלין מנסון להופעותיו ולאלבומיו.

d739a61fccb6e
d739a61fccb6e © gettyimges.ILRich Fury

המוזה הישראלית

בישראל המעצב היה ידוע במיוחד בתור האדם שעיצב את שמלת הנוצות המפורסמת לזמרת דנה אינטרנשיונל, להופעתה באירוויזיון 1998. אמנם דנה, ששימשה לז'אן כמוזה לעיצוביו, לא לבשה אותה מההתחלה, אך בנאמבר הזכייה היא בהחלט הציגה אותה לעיני כל.

 

 

 

תגובות