מייקאובר סביבתי: שבוע האופנה בקופנהגן שובר את הכללים. צילום: Gettyimages.IL/Ole Jensen

מייקאובר סביבתי: שבוע האופנה בקופנהגן שובר את הכללים

משבר האקלים בעולם הולך ומדרדר וחלקים מעולם האופנה קוראים לשינוי – המפיקה של שבוע האופנה הדני החליטה להפוך את השבוע המקומי לחגיגה של קיימות והטילה מגבלות סביבתיות על המעצבים המציגים. כתבה ראשונה בסדרה

לאחרונה בשבועות האופנה אנחנו רואים יותר ויותר מוטיבים של קיימות המתבטאים בשלל דרכים, כמו התפאורות, המסרים המועברים במופעים ואף כקונספט לקולקציות שלמות. בשבוע האופנה של קופנהגן, בירת דנמרק, החליטו לקחת את נושא הקיימות צעד אחד קדימה. בפתיחת האירוע בבירה הדנית מוקדם יותר השבוע, הציגה המפיקה הראשית של השבוע את תכניתה ברת-הקיימא, שלטענה מטרתה היא ״להפוך את שבוע האופנה מאירוע מסורתי לפלטפורמה של אקטיביזם, ולחשוב על שבוע האופנה בדרך חדשה, מבלי לשנות יותר מדי את הפורמט הקיים״. כחלק מהשינוי, בשבוע האופנה הדני יוטלו על המעצבים המציגים מספר לא מבוטל של מגבלות סביבתיות, אותם יצטרכו לבצע תוך שלוש שנים על מנת להשתתף בשבוע האופנה.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

המגבלות אשר הטילה הפקת השבוע האופנה כוללות שימוש בתפאורות אשר לא מבזבזות משאבים שונים, שימוש במעל ל-50 אחוזים של בד ממוחזר או אורגני ואף התחייבות שלא להרוס את הבגדים שלא נמכרו. מטרה נוספת של התוכנית היא להפחית את ההשפעה הסביבתית של שבוע האופנה ככל הניתן: בקבוקי פלסטיק כבר מחוץ לתחום והבאים בתור הם קולבי פלסטיק וההפקה אף מחפשת ״פתרון דיגיטלי״ לבעיית הזיהום הנגרמת מכך שחלק לא מבוטל מהמשתתפים והאורחים מגיע לאירוע באמצעות טיסה. כל זאת אף על פי שכשזה מגיע לתעשיית האופנה, שבועות האופנה עצמם הם חלק מאוד זניח בפגיעתם הסביבתית.

 

הפקת שבוע האופנה הדני מקווה כי התכנית החדשה תהווה השראה לשאר התעשייה להיות אחראית יותר ולפעול למען איכות הסביבה, בין אם בשבועות האופנה ובין אם מחוצה להם: ״כל אנשי התעשייה צריכים להיות אחראיים ומוכנים לפעול לשינוי הדרך בה דברים נעשים,״ אומרת המפיקה לעיתון הבריטי “The Guardian” והוסיפה: ״חלון הזמן שנשאר לנו להימנע מההשלכות הנוראיות של שינוי האקלים הוא פחות מעשור. אם לומר את זה בפשטות – המצב לא יכול להישאר כמו שהוא״.

 

 

תגובות