מייקאובר סביבתי: אנסטסיה אברבוך מפגינה. צילום מסך מאינסטגרם

מייקאובר סביבתי: אנסטסיה אברבוך מפגינה

משבר האקלים בעולם הולך ומדרדר וחלקים מעולם האופנה קוראים לשינוי – הנה המותגים שלא מוכנים לפגוע בסביבה ופועלים בדרכים מגוונות לשיפור המצב הנוכחי. כתבה שנייה בסדרה

בזמן שאחרוני בתי האופנה הגדולים מתנערים מהשימוש בפרוות אמיתיות, מותגי האופנה הצעירים הולכים צעד אחד קדימה. יש מי שמביאים את ההפגנות של גרטה תונברג לחזית המסלול, כאלו שפוגעים בהכנסותיהם כדי לא לפגוע בסביבה וכאלו ששמים את ההתנגדות לניסויים בבעלי חיים כערך עליון.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

פלורנס – טבעוני וללא סולפט

מימיו הראשונים של מותג הטיפוח של מילי בובי בראון, הובהר לקונים העתידיים שכל המוצרים יוצרו בדרך נטולת אכזריות ושימוש בבעלי חיים. כמו כן, בין החומרים שעל פי הצהרת המותג לא נמצאים ברשימת הרכיבים של הפריטים המוצעים לרכישה, נמצא גם מלח של חומצה גופרתית – סולפט/גופרה. הסולפטים מזהמים את הסביבה בכך שהינם מגבירים את חומציות האטמוספירה ויוצרים גשם חומצי. גשם זה גורם לנזקים רבים ליערות, לחקלאות, למבנים, לבעלי חיים ולבני אדם בדרכים רבות ועל כן היעדר השימוש בו מונע נזקים סביבתיים נוספים.

אטייר – דואג לקיימות ולזכויות אדם

משפיענית האופנה קסניה אדונטס, בלוגרית בדימוס, בעלת יותר ממיליון עוקבים ומוזמנת קבועה לאירועי האופנה הגדולים בעולם, פתחה בנובמבר האחרון את מותג האופנה שלה – ATTIRE ("לבוש" באנגלית ו"מושך" בצרפתית). בחשבון האינסטגרם שלה ובאתר האינטרנט של המותג, היא חוזרת שוב ושוב על ערכיה וערכי המותג בשקיפות מוחלטת. אחד הערכים, כאמור, הינו השאיפה להתחשבות מקסימלית בסביבה ובמילים אחרות – קיימות. אדונטס עושה זאת על ידי חקירה מעמיקה של כל בד בו היא משתמשת, בה היא בודקת מה מקור החוט ממנו הוא עשוי, האם הוא מתכלה וטבעי לחלוטין או ששולבו בו חומרים תעשייתיים כמו פלסטיק והאם התעללו בכבשים מהם הצמר נגזז. אמנם זכויות האדם אינן קשורות ישירות לאקלים, אך מחירים גבוהים יותר לאופנה איכותית באמת, אשר מאפשרים תשלום ראוי לעובדים שייצרו אותה, מורידה את כמות הבגדים שבני האדם צורכים וגורמת להם לדאוג גם לסביבת בני האדם בעולם.

טוק טוק- קריאה למצב חירום אקלימי בהשראת שאנל

בשנת 2014 העולם היה צריך לעבור מהפך לעבר עתיד פמיניסטי יותר ונראה שהמטרה הושגה, גם אם לא הושלמה. בית האופנה שאנל, בניצוחו של קרל לגרפלד, העלה אז תצוגת אופנה בתחפושת של רחובות פריז בזמן הפגנה פמיניסטית אופנתית. כשש שנים לאחר מכן, מותג הילדים הספרדי ,tuc tuc העלה על המסלול הומאז' לתצוגה האייקונית שקורא למהפך בתחום האקלים. הדוגמנים הצעירים עלו על המסלול כשהם אוחזים בשלטים שנראה כאילו נלקחו מאחת מהפגנותיה של גרטה תונברג, עם סיסמאות כמו "צדק אקלימי", "אנחנו העתיד" ו"יש לנו רק כוכב לכת אחד". אחת מן הדוגמניות שצעדו שם בביטחון הייתה אנסטסיה אברבוך הישראלית.

 

תגובות