מייקאובר סביבתי: יד שנייה בשלוש דרכים. צילום מסך מאינסטגרם bodepersonal@

מייקאובר סביבתי: יד שנייה בשלוש דרכים

משבר האקלים בעולם הולך ומדרדר וחלקים מעולם האופנה קוראים לשינוי – יד שנייה מושטת לכל מקום בו היא רצויה, לבגדים, לאיפור ולמותגים עצמם. כתבה רביעית בסדרה

רכישת פריטי יד שנייה ושימוש בחומרים ממוחזרים הם הדבר הגדול הנוכחי. הנה שלושה צדדים מהם אפשר לראות את היד השנייה מנופפת לשלום ואם רק ננופף לה בחזרה, נוכל למנוע מהכוכב שלנו להמשיך להיפגע.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

בני הנוער של "טין ווג"

בספטמבר באחרון, ביום שישי שמשי במנהטן שבניו יורק, התכנסו יחד אלפי מפגינים (ועוד המונים ברחבי העולם) בקריאה לצדק אקלימי, כחלק ממחאתה של גרטה תונברי בת ה-17 על שינויי האקלים. טווח גילאים רחב פקד את ההפגנה וכ-20 בני נוער סיפרו למגזין הצעירים של "ווג" על האאוטפיטים שלהם, אשר הורכבו מפריטי יד שנייה. בכתבה שהתפרסמה לאחר אותו היום, הצעירים מסבירים בזה אחר זה על חשיבותו של מיחזור הבגדים כחלק מהפעולות הנדרשות במצב החירום האקלימי, מאחר ועולם האופנה הוא אחד מיצרני הפסולת הגדולים בעולם. הנה כמה ציטוטים שחזרו על עצמם והסבירו בצורה הטובה ביותר את בחירתם של בני הנוער בבגדים משומשים: "אני קונה יד שנייה כי אני כבר לא רוצה לתמוך בתאגידי אופנה מהירים. אני אוהבת אופנה ואוהבת להיראות טוב אבל אני לא אוהבת את העובדה שחברות האופנה האלה פוגעות בסביבה", "אני מרגיש שזו (קניית בגדי יד שנייה) דרך מדהימה להיות יותר בר קיימא כי הבגדים שמישהו אחר לא רוצה יכולים להיות האוצר האולטימטיבי שלי", "אני מנסה לרכוש פריטים שאני יודעת שאני יכולה ללבוש על בסיס קבוע, שהם לא טרנדיים", "אתה יכול לקנות הרבה יותר דברים ולמצוא דברים שלא לכולם יש".

העולם החדש של השימוש החוזר

בזמן שקניית בגדי יד שנייה היא כבר דבר מוכר ומקובל וכל מה שצריך זה ליישם, תופעת מכירת איפור יד שנייה מרימה ראש באתרי האונליין. מכירת איפור יד שנייה לרוב מתבצעת באופן שונה ממכירת בגדי יד שנייה, כשמה שמייחד אותה הוא המחיר הזול ביחס למחיר המקורי (אשר מתאפשר בעקבות קניית מוצרים שמתגלים כלא שימושיים לקונה) ולאו דווקא מוצרים משומשים (שלעתים יכולים להביא לדלקות עיניים ומחלות נוספות). אמנם מכירה שכזו לא ממש משפיעה על הפחתת הסכנות המאיימות על כדור הארץ (כיון שבאותה מידה המוכר יכל לא לקנות את המוצר מלכתחילה), אך בדיעבד כמובן עדיף שהמוצר יעבור לאדם אחר שייהנה ממנו, מאשר שהמוכר יזרוק את רכושו לפח והקונה יקנה מוצר חדש מהמדף.

fotolia_77281278_subscription_monthly_m © fotolia

הבדים הממוחזרים של אמילי אדמס בודה

אמילי אדמס בודה היא מעצבת צעירה שכפי שהיא מעידה, מעולם לא הייתה בעלת סטייל גותי או נוצץ, אלא מאז ומתמיד התחברה לסגנון וינטג'י וממוחזר. למגזין הפופולארי "אל" היא הסבירה שקיימות אינה מה שאנשים חושבים שהיא. קיימות והתחשבות בסביבה על פיה היא לא ייצור בגדים חדשים מחומרים ידידותיים לסביבה, אלא ייצור בגדים מתערובת של בדים אותנטיים וממוחזרים. מאחר והמותג שלה, העונה לשם "בודה", הפך למוכר ומצליח וצריך לספק פריטים רבים יותר, היא החלה לקנות בדים המיוצרים מצמר טוב וטבעי, מה שמאפשר לה להמשיך עם הקו המתחשב של המותג. מעבר לחשיבות הסביבה בעיניה, אדמס בודה בוחרת לשים דגש גם על מגוון רחב של מידות וסגנון יוניסקס המאפיין את כל הבגדים תחת המותג.

וכדי ליישם, הנה כמה אתרי וחנויות יד שנייה ווינטג' עם משלוחים וסניפים ברחבי הארץ: שיינושקה, הביגודית, המציאון, fawa vintage (באינסטגרם).

 

 

 

תגובות