התנצלות עצמית: סליחה שקינאתי באחרות ורדפתי אחר מודל היופי . adobeStock (אילוסטרציה)

התנצלות עצמית: סליחה שקינאתי באחרות ורדפתי אחר מודל היופי

לא רק בין אדם חברו או בין אדם למקום - צריך לדעת לבקש סליחה גם בעצמנו, בעיקר בעידן הרשתות החברתיות. הקנאה בבילויים ובבגדים של אחרות, הרדיפה אחר מודל היופי והשינויים, על המחשבה שכל הצרות בחיים ייעלמו אם נייפה אותן באינסטוש • טור אישי

כשמגיע יום הכיפורים, אנחנו נוהגים לחשוב על המעשים שלנו כלפי אחרים, נוהגים לעשות חשבון נפש - במי פגענו, איפה היינו יכולים להתנהג אחרת ואיך להפיץ יותר טוב. אבל, מעטות הפעמים שאנחנו מקדישים זמן לבחון איפה פגענו בעצמו, איפה היינו פחות טובים כלפי עצמנו. השנה, אני בוחרת להסתכל פנימה - על כל הפעמים שהייתי פחות טובה כלפי עצמי, ולבקש ממני סליחה.

סליחה על כל הפעמים שבהיתי באינסטגרם או בטיק טוק וקינאתי בבחורות יותר יפות, יותר רזות, יותר בריאות. סליחה על כל הפעמים שגללתי שוב ושוב על תמונות של אוכל טוב, נופשים בחו"ל ואקססוריז מדהימים לעיצוב החדר והבית וחשבתי לעצמי 'למה אני לא - למה אני לא אוכלת את האוכל הזה, למה אני לא בנופש, איך זה שאין לי את התיק או הבגד מהמותג הזה והזה, למה אין לי חדר כזה יפה עם כל הדברים החומריים שאני לא באמת צריכה? למה?!'

© Exposure Labs/Netflix

בימים כאלו של חשבון נפש, אני בוחרת הפעם להתבונן גם פנימה ולא רק החוצה ולבקש סליחה ומחילה אמתית מעצמי - סליחה שרדפתי אחרי דימוי היופי, סליחה שרדפתי אחרי החומר, ולא רדפתי אחרי עצמי - אחרי השלווה שלי וההבנה האמתית שהאושר לא בא מהדברים האלו וכי הרשתות החברתיות הן לא מראה אמיתית של המציאות, אלא הן מלאות בפילטרים, תאורה וזוויות מחמיאות.

סליחה על הרדיפה אחר מודל היופי
סליחה על הרדיפה אחר מודל היופי © fotolia

דווקא בשנה הזאת, השנה שהביאה איתה את הקורונה; שנה שהביאה עמה לכל העולם חוסר ודאות כלכלית, בדידות, דאגה מתמדת לבריאותנו ולבריאות אהובינו, לחץ ופחד מתמיד מהלא נודע; דווקא בשנה הזאת ובמיוחד בימים אלו אנו צריכים להבין שהדברים החשובים באמת הם לא מותגי האופנה או הקוביות בבטן, הדברים החשובים באמת הם המשפחה שלנו, החברים והשגרה. כן, כן, השגרה. היא מבורכת לגמרי - בשגרה אפשר ללמוד בבית הספר עם החברים ולא דרך הזום, בשגרה אפשר לחבק את סבא וסבתא, לבלות עם חברים, לרכוש בגדים ודברים שאנחנו רוצים בלי לפחד שאולי מחר לא יקראו לכם למשמרת כי יש סגר ולהסתובב חופשיים ללא דאגות.

© Adobestock

מותג כזה או אחר, תמונה יפה באינסטגרם עם אאוטפיט, שיניים לבנות, שיער חלק וזוהר ולק ג'ל מושלם - לא יהפכו אותנו לבאמת מאושרים, כי בסופו של דבר מה שחשוב זו הנפש, שתהייה בריאה ויפה, ואת זה כל אחד יכול להשיג, ולא צריך דברים חיצוניים, חומריים ורדודים כדי להשיג זאת. כי אם לא נהייה מאושרים עם עצמינו, אף מותג, נופש או תמונה יפה יעזרו לנו.

© adobestock
תגובות