הסרת שיער בלייזר לבני נוער. adobestock אילוסטרציה

הסרת שיער בלייזר לבני נוער

אין מישהו שימי הנעורים שלו עברו ללא מורכבות או אתגרים כאלו ואחרים. אולי כשמסתכלים על הגילאים האלו מהפרספקטיבה הזו אפשר להבין יותר את "הנוער של היום" שמודעים יותר למראה החיצונים ונותנים משקל רב לנראות החיצונית, שכוללת את מראה הגוף, הביגוד, התסרוקת ועוד

פרסומת

כיום, נערות רבות כבר בגילאי ההתבגרות המוקדמים נעשות מודעות למראה גופן וחלק גדול מהן חשות שלא בנוח עימו מסיבות שונות, כגון צבע, שומות ונקודות חן, והכי נפוץ – שיער גוף. כמעט ולא קיימת אישה ונערה שלא מתמודדת עם צמיחת שיער גוף באזור זה או אחר, אך כשמדובר בגיל ההתבגרות – ביטחונן של נערות רבות (וגם נערים רבים) תלוי לפעמים על חוט השערה – תרתי משמע.

עם הזמן מגיעים יותר ויותר בנות ובני עשרה על מנת להסיר שיער מיותר מאזורים שונים בגוף, לקבלת מראה חלק שגם יתרום לדימוי הגוף שלהם וכן לביטחונן/ם באירועים חברתיים, בילויים, יציאות ועוד.

צמיחת שיער הגוף – במה זה תלוי?

נטייה לצמיחה מוגברת של שיער גוף (או לחילופין צמיחה מועטה) תלויה בראש ובראשונה בגנטיקה. בדרך כלל ניתן לראות צמיחה מוגברת גם בקרב הוריו ואחיו של המטופל, כך שהנטייה לכאן או לכאן היא תורשתית בעיקרה. לזה מצטרפים גורמים נוספים שעלולים להשפיע על הצמיחה, כגון הרגלי הסרת שיער מוקדמים יותר שעשויים לרוב, בגילאים אלו, לגרום לשיעור יתר באזור בו הוסר השיער. גילוח בסכין או במכונת גילוח, לדוגמא, גורמים לרוב לעיבוי השיער וכן לצפיפות שיער רבה יותר: שיער פלומתי עדין או בלתי מורגש עשוי לגדול ולהתעבות באופן משמעותי לאחר מספר גילוחים או הסרה בקרם.

מקרים כאלו של שיעור מוגבר בקרב בני/ות נוער גורמים ללא מעט תסכול של המתבגרים, כאשר הם משקיעים זמן ומאמצים רבים על מנת להיפטר מהשיער.

לכן, אם גם אתם הורים לבני נוער מתוסכלים, שמשקיעים מאמצים רבים וזמן על מנת להגיע לתוצאות טובות, כדאי לדעת שאפשר למנוע את התסכול ולמנוע מהבן או הבת שלכם בזבוז של זמן יקר: הסרת שיער בלייזר במכשירים מתקדמים אפשרית כיום גם לבני נוער, שרבים מהם מרגישים הקלה גדולה עם השיפור במצב, אותו ניתן לראות כבר לאחר הטיפולים הראשונים.

הסרת שיער בלייזר לנוער – מאיזה גיל?

הקדמה הטכנולוגית הביאה עמה יתרונות נוספים, שאחד מהם הוא הסרת שיער בלייזר גם לבני נוער בגילאי הנעורים המוקדמים. במכוני הלייזר המתקדמים, ניתן לקבל טיפול במכשירי הלייזר שבטכנולוגיית SHR, המותאמים גם לבני נוער מגיל 12 ומעלה. טכנולוגיה זו נחשבת למתקדמת כיום, עם רמת בטיחות גבוהה וחשיפה למינימום רמות של כאב, כך שגם נערים ונערות בגילאי 12 ו- 13 יכולים להתחיל בטיפולים ללא חשש.

© adobestock אילוסטרציה

עם זאת, כדאי לציין שחשוב ללכת למכון לייזר מתקדם, בו תהיו בטוחים שצוות המטפלים מיומן – במכוני איכות הטיפולים לבני 18 ומטה מתבצעים על ידי צוות מטפל בעל השכלה רפואית בארץ ובחו"ל שהוכשרו לטיפול בהסרת שיער בלייזר. 

הסרת שיער בלייזר לבני נוער – מה חשוב לדעת?

אם גם אתם מעוניינים בטיפול מסוג זה לבן או לבת שלכם, יש כמה דברים שכדאי שתדעו

  • בגיל ההתבגרות, צמיחת השיער נתונה לשינויים – בגיל ההתבגרות עובר גופם של בני הנוער שינויים הורמונאליים עזים, מה שמשפיע גם על כמות צמיחת השיער, עובי השיער, התפתחות שיעור במקומות שונים בגוף ועוד. לכן, חשוב לדעת שבגילאים אלו לא ניתן להבטיח הצלחה של 100% בטיפול להסרת שיער בלייזר וכדאי להיות מודעים לסיכויים של צמיחה מחודשת של שיער גם במקומות שכבר טופלו. עם זאת, הסיכויים לכך אינם גבוהים, ובסופו של דבר גם צמיחה מחודשת של שיער לרוב תהיה דלילה יותר.

  • הגעה למכון – רק עם הורה או אפוטרופוס – בני נוער מתחת לגיל 18 חייבים להגיע למכון בליווי אחד ההורים או אפוטרופוס. תקנה זו תקפה הן לשיחת הייעוץ הראשונית והן לכלל הטיפולים שבמהלך סדרת הטיפולים.

  • קבלת ההחלטה על הטיפולים – בידי המטופל בלבד – למרות של האמור לעיל, ההחלטה האם אכן להתחיל את סדרת טיפולי הלייזר או שלא נתונה בידיו של הנער או הנערה המטופלים בלבד, ואינם נדרשים לקבלת אישור או הסכמת ההורה לצורך הטיפול (אך חשוב לזכור שבכל מקרה יצטרך להגיע לטיפולים רק בליווי הורה או אפוטרופוס).

  • תופעות לוואי – אם הילד או הילדה שלכם אכן מטופלים במכון שעושה שימוש במכשירי הסרת שיער בלייזר בטכנולוגיית SHR (כגון מכשיר הסופרנו והסופראנו טיטניום מבית Alma) אין צורך לחשוש לתופעות לוואי קיצוניות. רובם של המטופלים, גם הצעירים שבהם, אינם סובלים מתופעות לוואי לאחר הטיפול, אך עדיין ייתכן שילדכם או ילדתכם יחוו תופעות לוואי קלות, כגון עקצוצים או כאב קל במהלך הטיפול, שחולפים במהרה מהר. ובכל מקרה, הטיפול נעשה עם מנגנון קירור המותקן במכשיר וניתן להפעלה ובמידת הצורך ניתן גם להשתמש בתכשירים מאלחשי כאבים אותם מורחים על האזור המטופל לפני הטיפול.

האם כל נער ונערה יכולים להיות מטופלים בלייזר?

בגדול התשובה היא לא. הסרת שיער בלייזר מתבצעת בצורה אפקטיבית כאשר קיים הבדל משמעותי בין צבע העור לצבע השיער, כך שככל שצבע העור בהיר יותר וצבע השיער כהה יותר – כך גדלה יעילותו של הטיפול. עם זאת, בטכנולוגיית ה- SHR המתקדמת ניתן לתת מענה גם לגווני עור כהים וכן לצבעי שיער שאינם כהים במיוחד, אך לא בשיער שצבעו בלונד או ג'ינג'י. 

כדי לדעת האם הבת או הבן שלכם מתאימים לטיפול בהסרת שיער בלייזר חשוב להגיע לפגישת ייעוץ ראשונית ואבחון במכון הלייזר לקבלת חוות דעת וכן סוג ואופן הטיפול במידה ובנכם או בתכם יימצאו מתאימים. בהצלחה!

בחסות אתר משרות –פרסום משרות דרושים חינם