סטיילינג לחדר: כך תצבעו את החדר כמו מקצוענים. adobestock אילוסטרציה

סטיילינג לחדר: כך תצבעו את החדר כמו מקצוענים

רוצים לשדרג את החדר? נמאס לכם מהצבעים בקירות ומחפשים משהו חדש ומרענן? קבלו את המדריך לצביעת חדרי ילדים ונוער שילווה אתכם החל מבחירת הצבע ועד לצביעת הקירות והתקרה - ממש כמו מקצוענים

פרסומת

צביעת קירות ותקרת חדר הן פעולות שיכולות לשנות את האווירה ומה שהכי יפה, אתם יכולים לעשות כמעט כל מה שבא לכם כך שתשקפו באופן הטוב ביותר את עצמכם ובאותה נשימה החדר יוכל להיות נעים וצבוע בדיוק לפי הרצונות שלכם.

אבל לפני שאתם רצים לתפוס את מברשת הצבע, יש כמה טיפים שחשוב שתכירו מפני שבסופו של דבר, צביעת קירות וחדרים אינה פעולה של מה בכך וכדי להגיע לתוצאות הרצויות (מבלי לגרום נזקים) יש כמה דגשים ופעולות שחשוב להכיר.

כל הטיפים נכתבו בשיתוף יוסי הצבעי המציע מגוון רחב של טיפים ומחירי צביעת דירה שיהפכו אתכם לצבעים מקצועיים!

מה צריך להכין לפני שמתחילים?

כדי לצבוע חדרים חשוב שיהיו לכם את הפריטים הבאים:

  1. צבע מתאים (תוכלו למצוא הרחבה בהמשך).

  2. סרט הדבקה עבה מנייר.

  3. כמה מטרים של ניילון או גליל קרטון כדי לכסות את הרצפה וחפצים אחרים.

  4. חומר מילוי לתיקון חורים אם ישנם.

  5. ׳שפכטל׳ למריחת חומר המילוי.

  6. מטר או יותר (לפי הצורך) של נייר זכוכית מספר 120.

  7. רולר לצביעת קירות עם מגש תואם.

  8. מוט להארכת הרולר (ידית אחיזה מוארכת) כשניתן להשתמש גם במקל מטאטא.

  9. מברשת לצביעת החלקים שהרולר לא מגיע אליהם או בסמוך לתקרה.

  10. מטלית לחה לניקוי.

בנוסף כדי להיעזר באמצעי מיגון מתאימים כמו כפפות, משקפי מגן וכל מה שנדרש כדי להשלים את העבודה בבטיחות.

חשוב לציין שבצביעת קירות ותקרה יכולים להיות סיכונים ואם מרגישים לא בטוחים או שהעבודה מורכבת מדי, אין לבצע את הצביעה, אחת כמה וכמה אם צריך לטפס על סולם או אם עובדים בקרבת חלונות (כדאי שיהיו סגורים בחלקם כדי ששום דבר ואף אחד לא ייפול חלילה). אם אתם ילדים בני נוער שרוצים לצבוע את החדר יש להיוועץ תחילה בהורים כדי למפות את הסכנות והיכולות שלכם.

למען הסר ספק, צביעת קירות ותקרה צריכים להתבצע בפיקוח מבוגר.

© adobestock אילוסטרציה

באיזה צבע כדאי לצבוע את החדר?

מאחר שאנו עוסקים בצביעת החדר שלכם ולא חדרים משותפים כמו סלון ומטבח שצריכים לרצות את כולם (ובעיקר את ההורים), מגוון האפשרויות של הצבעים שעומדים לרשותכם גבוה במיוחד כשמעבר לצביעת הקירות בצבע אחיד או בשילוב של מספר צבעים, ניתן לשלב גם אלמנטים שונים כמו מדבקות קיר.

בשורה התחתונה, כל עוד יש הסכמה, ניתן לצבוע בכל צבע אך כדאי לעקוב אחרי מספר כללי בסיס.

  1. אף על פי שצבע לבן יכול להישמע משעמם, הוא אחת האפשרויות הטובות מפני שהוא משתלב באופן הטוב ביותר עם פריטים אחרים בחדר. כמו כן צבע לבן נחשב לניטרלי וכזה שניתן לשלב בו מדבקות קיר מסוגים שונים או אפילו ציור גרפיטי למי שיודע או מכיר חבר שעושה את זה. מבחינה טכנית, צבע לבן גם יעניק לכם תחושה של חדר מרווח ומואר יותר מפני שהוא מחזיר אור.

  2. שילוב של צבע אחד אהוב (שאינו לבן) יכול להיות משהו מרגש אך קחו בחשבון שלעתים לאחר מספר חודשים מתחיל להימאס מהגוון הקבוע.

  3. שילוב של שני צבעים היא טכניקה מוצלחת למדי אך חשוב שתהיה התאמה בין שני הגוונים. שילוב עם גוון לבן יכול למנוע הרבה כאבי ראש מפני שכמעט כל הגוונים משתלבים היטב איתו.

מעבר לכללים האלה חשוב לבחור את סוג הצבע שאתם רוצים להשתמש בו. לצביעה רגילה של קירות בצבע לבן או גוונים אחרים, מומלץ להיעזר בצבע מסוג אקרילי שנחשב לידידותי, עמיד וגם כזה שניתן לנקות עם מטלית.

בנוסף, ישנם סוגי צבעים נוספים שיכולים לעניין אתכם ובכלל זה צבע ווש עם נצנצים וצבע ספארי שמתאימים במיוחד לצביעת קיר אחד בחדר ושיכולים לתת את הנגיעה המיוחדת והמיוחלת.

הכינו את החדר לצביעה

הכנת החדר לצביעה היא לא בדיוק השלב הכי כיפי אך הוא מאוד חשוב ויסייע לכם לצבוע את החדר בחופשיות ולהגיע לכל מקום בלי ללכלך חפצים שלא הייתם רוצים להרוס.

שלב הכנת החדר כולל את הוצאת כל הפריטים שניתן להוציא ולהעביר לחדר אחר. במידה שישנם חפצים שלא ניתן להוציא מפאת גודלם או משקלם, ניתן לעטוף אותם היטב בניילון גדול.

לאחר מכן יש לפרוס ניילון או קרטון גלילי על הרצפה כשבמידה ויש פרקט בחדר, חשוב במיוחד לכסות אותו במלואו מפני שניקוי פרקט מצבע יכול להיות קשה.

ניתן להשתמש בסרט ההדבקה כדי לכסות את הקצוות של שקעים, מתגים, מסגרות של חלונות, משקופים ופאנלים כדי שלא יתלכלכו מצבע.

שימוש נוסף לסרט ההדבקה יכול להיות ביצירת פסים או דוגמאות. למשל אם רוצים לצבוע פס, ניתן להשתמש בסרט הדביק כדי לסמן פס ישר.

ביצוע תיקונים

תיקון בסיסי של חורים מתבצע באמצעות מילוי ומריחת חומר התיקון. לאחר מכן יש להמתין שהוא יתייבש לחלוטין ובמידה שהוא התכווץ, יש לחזור על הפעולה עוד פעם ואפילו פעמיים. לאחר ייבוש סופי ניתן לשייף אותו עם נייר זכוכית שרכשנו ובסיום יש לנקות את האבק בעזרת מטאטא.

צביעת קירות לפי הוראות היצרן של הצבע

אפשר להתחיל לצבוע את הקירות אך חשוב לעשות את זה לפי ההוראות על גבי האריזה ומכיוון שליצרנים וסוגים שונים של צבעים יש הוראות שונות, חשוב לעקוב אחריהן כשבצבע אקרילי מומלץ לצבוע בשתי שכבות.

כמו כן בצבעים אקריליים מומלץ לשפוך בזהירות צבע למגש לאזור העמוק כשהחלק הגבוה של המגש צריך להישאר יבש.

טבלו בזהירות את הרולר בצבע וגלגלו אותו בחלק היבש של המגש כדי להיפטר מעודף צבע ולמנוע טפטוף של צבע על הקיר והרצפה.

התחילו לגלגל את הרולר מעלה ומטה בתנועות רחבות עד שלא נשאר מספיק צבע ברולר ואז יש לעבור חזרה כדי לספוג שאריות צבע.

צביעת החלקים שהרולר אינו מגיע אליהם תיעשה עם מברשת בזהירות ובכמויות זהירות כדי שלא יהיה טפטוף של צבע עודף.

מה עם צביעת התקרה?

לא מומלץ. צביעת תקרה קשה יותר ומלכלכת. כמו כן היא בדרך כלל אינה מתלכלכת ולכן כדאי להימנע מצביעת תקרה אם ניתן. במידה שאתם רוצים לצבוע את התקרה, יש לרכוש סיד סינתטי שמתאים לכך.

אל תדחו את ניקיון החדר

ניקיון החדר חשוב מאוד ואם השתמשתם בניילונים וכיסיתם את כל החלקים שיכולים להתלכלך, נכונה לכם עבודה קלה.

זה המקום להדגיש שחשוב לעבוד נקי, בלי שאריות צבע ובלי שלוליות. ככל שתעבדו לאט ונקי יותר, כך הניקיון יהיה פשוט יותר.

בנוסף, כדאי לנקות בסמוך לצביעה מכיוון שככל שהצבע נקי יותר, ככה קל יותר לנקות אותו. אם תמתינו יום או יותר, יכול להיות קושי ממשי להוציא את שאריות הצבע.

בסיכומו של דבר צביעת חדרי נוער וילדים יכולה להיות כיפית ואם נוהגים לפי הטיפים שסקרנו יכולים להגיע לתוצאות מדהימות. פנו לכם מספיק זמן, שמרו ועל כללי הבטיחות וצבעו בכיף.

אוהבים לצבוע? ניתן לקרוא מגוון מדריכי צביעה נוספים באתר ׳סילבס צבעים׳