הטריקים העיצוביים שישדרגו את המראה שלכם. adobestock (אילוסטרציה)

הטריקים העיצוביים שישדרגו את המראה שלכם

לא משנה איזה מראה אתם אוהבים ולאיזה ויזואל אתם שואפים; בעזרת הבגדים והאביזרים הנכונים תוכלו ליצור לעצמכם את התדמית המתאימה. הנה כמה טריקים שיאפשרו לכם לעשות זאת בקלות

כתבה פרסומית

כל אחד ואחת מאיתנו שונה מאחרים, אבל גם דומה להם בו זמנית ובמקביל. חלק מאיתנו ירצה לנכס לעצמו מראה מסוים, ואחרים יעדיפו בדיוק את ההפך. כדי לעזור לכם לבחור ולעשות זאת בלי לשבור תוכניות חיסכון, עם דברים שיש בכל ארון - קבלו כמה טיפים וטריקים באדיבות מומחי האופנה של יוסי בן נון.

1. ביגוד כהה לעומת בהיר

בגדים כהים או בצבעים אחידים (מונוכרומטיים) מייצרים אשליה של גובה; זאת לעומת ביגוד בהיר שבדרך כלל נוטה ליצור את האשליה ההפוכה. אשליה זו מתעצמת במיוחד מהחוץ כלפי פנים - כלומר כל עוד השכבות החיצוניות כהות יותר, והשכבות הפנימיות בהירות יותר.

צריך שלא לזכור מדובר כאן בבגדים שמגיעים באותם גוונים בדיוק, אלא בקשת צבעים שמושפעת מרעיון המונוכרומטיות (למשל בלייזר חום, חולצה לבנה ועניבה כתומה). כהה לא מרמז בהכרח על שחור; אפשר ללכת גם על חום, כחול נייבי או אפור פחם.

2. השתמשו בפסים

פסים או קווים יכולים לשנות את נקודת המבט הבוחן, ובכך להשפיע בצורה כלשהי על הצורה שבה אנו נתפשים כלפי חוץ. בהתאם למבנה הגוף שלכם, תוכלו לבחור איזה ביגוד מפוספס הכי יתאים לכם.

לדוגמה - קווים אנכיים או אלכסוניים יוצרים אשליה של זרימה על ציר הגובה. מדוע? כי מבט חיצוני שבוחן אותנו צריך לנוע על גבי אותו ציר (מהרגליים אל הפנים או להפך). בניגוד לכך, קווים אופקיים יוצרים מראה רחב יותר, כך שזה לגמרי תלוי בכם. מה שנראה עליכם טוב - תופס.

כמו כן גם לעובי הפסים יש משמעות ביצירת האשליה הרצויה לכם. פסים וקווים דקים מייצרים אשליה של נפח קטן יותר, לעומת קווים עבים שיוצרים אשליית נפח גדולה יותר. ההנחיה הזו תקפה לגבי כל סוג של לבוש, מחולצות ועד גרביים.

3. לבשו בגדים מותאמים למידותיכם

בגד רחב מדי עלול להפוך אתכם לרחבים יותר; בגד הדוק מדי עלול לתת לכם מראה לא סימפטי. בצעו מדידות של כל מה שאתם מתכוונים לקנות / ללבוש, ואם יש צורך בקשו מהחייט לבצע התאמות במעמד הקנייה (במיוחד אם מדובר בחליפות המיועדות לאירועים מיוחדים).

כשמדובר בחליפה, או בבלייזר, עדיף שסיומת המקטורן תהיה טיפה יותר קצרה מאשר ארוכה יותר. אם אפשר לרכוש בלייזר / חליפה עם כיסים אלכסוניים - תוכלו לחזק את אשליית האורך על חשבון ממדים אחרים במראה החיצוני שלכם.

בנוסף ודאו שכפתור הרכיסה העיקרי בבלייזר נמצא מעל לגובה המותניים שלכם, ויותר קרוב לטבור הבטן. בצורה כזו, הכפתור יסגור את הבלייזר מעט גבוה יותר - וייתן אשליה שיש לכם רגליים ארוכות.

בנוגע לחולצות - אם אתם מגלגלים שרוולים כלפי מעלה, ודאו שהגלגול לא יהיה מעבר לשלושת רבעי עד חצי הזרוע (משמע עד המרפק). כמו כן בחולצות טי, רצוי ששרוולי החולצה יהיו מעל למרפק במרחק של 7 עד 10 סנטימטרים. מעבר לכך, צווארון גולף הוא פתרון מצוין לכל מי שרוצה להוסיף לעצמו אשליה של עוד כמה סנטימטרים לגובה.

4. טיפים למכנסיים ונעליים

באשר לנעליים, מגפיים או נעליים סגורות יתנו לכם בוסט של עוד כמה סנטימטרים למעלה - במיוחד מגפיים עם עקבים קצת יותר גבוהים וסוליות עבות. בקיץ אין הרבה ברירות אלא ללכת עם סניקרס קלילים (או עם סנדלים) שבדרך כלל לא מוסיפים גובה, אבל יש דגמים מסוימים שכן עושים זאת (ולאחרונה חל ריבוי של סניקרס עם סוליות עבות יותר).

מעבר לכך, קו המכפלת במכנסיים צריך לרחף בחופשיות מעל לנעליים, ולא "לשבת" עליהן בשום צורה (בטח שלא להימרח לחלוטין). ככל שקו המכפלת ישיק לקו העליון של הנעליים, כך הרגליים שלכם יקבלו אשליית אורך טובה יותר. כמו כן, בהתאם לסעיף 3, גם המכנסיים צריכים להתאים לכם בדיוק - שלא יהיו רחבים ודמויי שק (במיוחד מתחת למפשעה), או צרים והדוקים מדי כמו בגד גוף.

בחורף השתדלו לגרוב גרביים בפלטת צבעים די דומה למכנס, כדי שגם אם המכנסיים מתרוממים עד כדי חשיפת הרגל - הגרביים ימשיכו את הקו האחיד. אותו דבר גם לגבי הנעליים - ככל שהן יהיו בצבע קרוב יותר לחלקי המלבוש העליונים, כך תיווצר צללית אחידה וארוכה יותר.