טיפים לעיצוב חדר השינה לנוער. באדיבות פנדה

טיפים לעיצוב חדר השינה לנוער

לפניכם שלושה טיפים מצוינים שיעזרו לכם לעצב את חדר השינה המושלם עבור בן או בת הנוער שלכם!

כתבה פרסומית

עבור אנשים מבוגרים, חדר השינה מהווה בעיקר מקום לינה או מנוחה, והוא לא חלק גדול משגרת היום יום. עבור בני נוער, לעומת זאת, חדר השינה הוא הרבה יותר מכך. זהו המקום שבו הם מבלים את מרבית שעות הערות שלהם (כשהם לא בבית הספר כמובן), בו הם לומדים, עושים שיעורי בית, מארחים חברים, מאזינים למוזיקה, משחקים במשחקי מחשב ועוד.

משום כך, אם אתם הורים לבני נוער, חשוב מאוד לדאוג להם לחדר שינה שיתמוך בכל העיסוקים הרבים הללו, ויהווה עבורם פינה אישית המותאמת בדיוק לצרכים שלהם. איך עושים את זה? לפניכם שלושה טיפים מצוינים שיעזרו לכם לעצב את חדר השינה המושלם עבור בן או בת הנוער שלכם. 

1. הקשיבו למה שיש להם לומר

אתם ודאי רוצים שעיצוב הבית שלכם יענה בצורה מושלמת על הטעם שלכם, ואולי גם שיהיה קו עיצובי אחיד שעובר בין כל החדרים. עם זאת, חשוב לזכור כי החדר הספציפי הזה בבית אינו מיועד עבורכם, אלא עבורם. לפני שאתם ניגשים לעצב אותו, חשוב מאוד שתתייעצו עם הנער או הנערה שלכם, ותתנו להם לתת את האינפוט שלהם. במידת האפשר, כדאי אפילו לשלב אותם בתהליך כולו ולאפשר להם כמה שיותר חופש יצירה. הדבר יכול אפילו להוות חוויה חינוכית שבה הם ילמדו לא רק על עיצוב פנים אלא גם על תהליכים חשובים כמו קבלת החלטות, יצירת סדר עדיפויות ועבודה מול תקציב. 

2. אל תתפשרו על המיטה הנכונה

שינה היא אחת הפונקציות החשובות ביותר בחיינו, והדבר נכון במיוחד עבור בני נוער. על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, בני נוער זקוקים ל 8-10 שעות שינה רציפות בכל לילה. ובל נשכח את כמות שעות העירות שבני נוער מבלים על מיטתם – בין אם בגלישה בטלפון, במשחקים בפלייסטיישן או בשיחה עם חברים. לפיכך, חשוב מאוד לספק להם את התנאים המיטביים לשינה ולמנוחה על ידי רכישת מיטה ומזרן איכותיים ביותר. ראשית, חשוב לדעת כי רוב בני הנוער מעדיפים מיטה וחצי ולא מיטת יחיד כדי שיוכלו להתרווח עליה בנוחות. כשאתם קונים  מזרן למיטה וחצי, אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. כדאי לבחור באופציה של מזרן ויסקו העשוי מקצף זיכרון שקולט ו"זוכר" את תנוחת הגוף של השוכב עליו ובכך מספק לו תמיכה מושלמת לכל אורך הלילה. את המזרן והמיטה הקפידו לרכוש מחברה מוכרת כמו  שעובדת עם תווי תקן מוכרים ומאפשרת לכם לקחת את המזרן הביתה לתקופת ניסיון ארוכה ככל האפשר. באתר פנדה תוכלו למצוא מזרני נוער עשויים ספוג זיכרון (ויסקו) עם תקופת ניסיון של 100 לילות ומשלוח מהיר עד הבית. 

© באדיבות פנדה

3. הקפידו על פונקציונליות

בעוד שבני הנוער שלכם ודאי יחשבו בעיקר על עיצוב החדר, התפקיד שלכם, ההורים, הוא לחשוב גם על הפונקציונליות שלו. אז בעוד שהם חושבים על סוגי מנורות, צבעים של וילונות וגדלים של עציצים, נסו אתם לחשוב על השימושים שהנער או הנערה שלכם עתידים לעשות בחדר שלהם. למשל, חשוב מאוד לספק להם עמדת עבודה נוחה שבה יוכלו ללמוד ולעשות את שיעורי הבית שלהם בקלות וללא פגיעה בבריאותם. השקיעו בכיסא אגרונומי איכותי שיאפשר להם לשבת עליו במשך פרקי זמן ארוכים בלי לפתח כאבי גב, ובשולחן עבודה רחב ונוח. דאגו גם למקומות אחסון רבים שיעזרו להם לשמור על הסדר בחדר (דבר שבני נוער לא נוטים להצטיין בו), לסל כביסה יציב ונוח ולפח אשפה קטן. אם הם נוהגים לארח חברים רבים בחדרם, נסו לשלב בחדר פינת ישיבה קטנה (עם כורסאות או פופים), או לפחות לצייד אותו בשטיח עבה.