טיפים מועילים לסידור החדר שיחסכו לכם זמן. adobestock (אילוסטרציה)

טיפים מועילים לסידור החדר שיחסכו לכם זמן

האם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים כל הזמן עם ההורים על מצב החדר שלכם? האם עצם המחשבה על ניקיון החדר מעבירה בכם צמרמורת? אל דאגה, אנחנו כאן כדי להביא לכם חדשות טובות – תשמחו לגלות כי סידור החדר שלכם לא חייב להיות משימה קשה שגוזלת הרבה מהזמן היקר שלכם.

כתבה פרסומית

עם כמה טיפים פרקטיים, גם אתם תוכלו להפוך את החדר המבולגן שלכם למקום מסודר תוך זמן קצר. אז בואו לגלות כמה אסטרטגיות לחסכון בזמן שיגרמו להוריכם להתגאות, וישאירו לכם הרבה זמן לדברים שאתם אוהבים לעשות.

נצלו את חוק שתי הדקות לסדר

אמצו את הכלל של שתי דקות לסדר כדי להתמודד עם משימות קטנות ברגע שהן עולות. אם משהו לוקח פחות משתי דקות לעשות, כמו לסדר את המיטה, לתלות את הבגדים בארון או לשים את הנעליים בתוך ארון נעליים, עשו זאת מיד במקום לתת לדברים להיערם. כלל פשוט זה יכול למנוע את הצטברות העומס ולחסוך לכם זמן בטווח הארוך.

אל תעמיסו על החדר

שמירה על חדר מסודר מצריכה להיפטר מהעומס המיותר שקיים בחדר. עשו לעצמכם הרגל לסלק מהחדר שלכם פריטים שאינם בשימוש, זאת באמצעות העברת הפריטים לתרומה או פשוט להשליך אותם לאשפה. זה לא רק יפנה מקום רב בחדרכם, אלא גם יהפוך את פעולת סידור החדר לקלה ומהירה יותר, כיוון שיהיו פחות דברים להתמודד איתם.

השתמשו בפתרונות אחסון

מקסמו את פוטנציאל האחסון של החדר שלכם על ידי שימוש בפתרונות אחסון פרקטיים כמו קופסאות בגדלים שונים, מדפים וארגוניות. השתמשו בהם כדי לסווג ולאחסן את החפצים שלכם, מה שמקל על מציאת מה שאתם צריכים וגם עוזר לשמור על החדר מאורגן תמיד. השתמשו באחסון שנמצא מתחת למיטה עבור פריטים שאתם לא צריכים גישה רבה אליהם, ותלו ווים בגב דלת החדר עבור ז'קטים, תיקים וכובעים.

צרו לעצמכם שגרת סדר וניקיון

אימוץ שגרת ניקיון יכולה לעזור לכם לשמור על הסדר בחדר מבלי שזה ירגיש כמו משימה מורכבת וארוכה. הקדישו זמן מסוים פעם שבוע כדי לנקות ולסדר את החדר, בין אם זה לסדר את שולחן הכתיבה, לשאוב את הרצפה או לסדר את הבגדים בארון. ביצוע משימות קטנות בכל פעם של סדר וניקיון יגרום לכם להרגיש פחות את הקושי של סידור החדר, כיוון שהחדר שלכם יישמר כמה שיותר מסודר ומאורגן.

הקצו אזורים ייעודיים לפעילויות

קבעו אזורים ספציפיים בחדר שלכם לפעילויות שונות כדי לשמור על ארגון ויעילות. צרו פינת לימוד ייעודית עם שולחן וכיסא להכנת שיעורי בית, פינת רגיעה עם כיסא או פוף לקריאה או האזנה למוזיקה, ופינת אחסון לציוד ספורט, אמנות או תחביבים אחרים. הקצאת חללים ייעודיים לכל פעילות תמנע את התפשטות העומס ותקל על שמירת הסדר בחדר.

סידור נכון ופרקטי של החלל

נצלו את השטח הכולל של חדרכם כדי למקסם את הארגון והסדר בו. בקשו מההורים להתקין מדפים כדי להניח עליהם ספרים, גביעים או פריטים דקורטיביים אחרים, והשתמשו בקולבים תלויים כדי לאחסן באמצעותם תיקים, מטריות, מעילים ופריטים אחרים שיכולים ליצור בלגן בחדר. על ידי ניצול נכון של שטח החדר, תוכלו לפנות כמה שיותר משטח הרצפה ולשמור על החדר שלכם מסודר.

העזרו בבני המשפחה

אל תשכחו שתוכלו להיעזר בבני המשפחה שלכם כדי לשמור על חלל החדר נקי ומאורגן. כיוון שמדובר בחדר הפרטי ששייך לכם, והסדר והניקיון בו הינם באחריותכם, תוכלו לרתום למשימה את האחים הקטנים שישמחו לתת יד ואולי גם להרוויח דמי כיס. תוכלו להקצות לכל משימת סדר בחדרכם עלות "עבודה" של 1-5 שקלים, וכך אחיכם יוכלו לקבל תגמול על העזרה וגם ללמוד על חשיבות הסדר והניקיון.