הסיפורים מאחורי מותגי השוקולד הגדולים. adobestock (אילוסטרציה)

הסיפורים מאחורי מותגי השוקולד הגדולים

לכבוד יום השוקולד הבינלאומי, החלטנו לאסוף עבורכם את הסיפורים המעניינים ביותר מאחורי מותגי השוקולד הגדולים והאהובים • תחושת התיאבון - על אחריותכם בלבד!

לרגל יום השוקולד הבינלאומי שחל היום (ה'), ערך המותג Snickers (של חברת מרס) סקר סביב הרגלי אכילת השוקולד של הישראלים. על פי תוצאות הסקר (שנערך באמצעות מכון סקרים רושינק בקרב מדגם מייצג של 518 נשים וגברים בני 18-64) עלה כי 82% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בשבוע, 39% מהישראלים מודים שהם אוכלים שוקולד מדי יום (מתוכם 45% הן נשים). מתוכם - 57% מעדיפים לאכול את השוקולד לבד והתוספת האהובה על הישראלים לשוקולד היא נוגט, כאשר הסלון הוא הלוקיישן המועדף לאכילה. עוד עולה מהסקר כי ככל שאוהבים יותר לאכול שוקולד, פחות אוהבים לחלוק, 57% מאוכלי השוקולד על בסיס יומיומי אוהבים לאכול לבד, מול 42% מתוך אלה שאוכלים פעם-פעמיים בשבוע.

© AdobeStock

ועם מה הישראלים אוהבים לערבב את השוקולד? גם כאן יש מנצח מוביל: הנוגט. 28% מהישראלים בחרו בנוגט ורק 16% בחרו בשילוב הטרנדי של מתוק-מלוח. במקום השלישי ביסקוויט (14%), אחריהם הקרמל בוטנים (9%), חמאת הבוטנים (7%) והקוקוס (6%).

לכבוד היום המתוק, החלטנו לאסוף עבורכם שלושה סיפורים מאחורי מותגי השוקולד השונים.

Tony's Chocolonely - שוברים את שרשרת העבדות

הסיפור של טוני'ס שוקולונלי (Tony's Chocolonely) התחיל ב-2003 כאשר עיתונאי הולנדי בשם טֶאוּן ואן דה קוֹאוּקֶן הופתע לגלות כי עבדות ילדים עדיין רווחת בעולם. ואן דה קואוקן החליט לערוך תחקיר בעניין, במסגרת תוכנית הטלוויזיה שלו. עד מהרה הסתבר לו, כי עבודת ילדים בלתי חוקית ועבדות מודרנית נפוצות באופן מדאיג במערב אפריקה - ממנה מגיעים 60% מהקקאו בעולם. מזועזע ונרעש, הוא יצר קשר עם כל יצרנית שוקולד בעולם על מנת לנסות להשפיע על המצב, אך לא קיבל מענה מאף אחת מהן. בניסיון לייצר רעש סביב הנושא ולהביא לשינוי אמיתי טאון הופיע באחת מתוכניות הטלוויזיה ההולנדיות, אכל בשידור ערימה של חטיפי שוקולד ו"הסגיר את עצמו" כ"פושע שוקולד" לשלטונות הולנד. התובע הציבורי סירב להעמיד לדין את טאון, אך זה לא התייאש והחל לחפש אחר עדים פוטנציאליים - קורבנות ממשיים של השוקולד שאכל.

© באדיבות יחסי ציבור Tony's Chocolonely

הוא איתר ארבעה נערים שהועסקו בתנאי עבדות בחוות קקאו בחוף השנהב, ואלו נתנו עדויות מפורטות על חוויותיהם ועל התנאים בהם עבדו. בעודו מחכה שהשופט יקבל את העדויות שאסף, טאון החליט להוות דוגמה. וכך, הוא ייצר 5,000 חטיפי שוקולד בתנאים הוגנים. החטיף הראשון של טוני'ס שוקולונלי נולד ב-29 בנובמבר 2005. זו הייתה חפיסת שוקולד חלב ארוזה בעטיפה בצבע אדום בוהק, שנוצרה מהרגע הראשון כאשר שרשרת האספקה והייצור נעשים תחת אמות מידה קפדניות של סחר הוגן, 100% ללא עבדות. מהר מאוד התגלה שהכמות הראשונית שיצרו לא תספיק - חטיפי השוקולד של טוני'ס זוכים להצלחה גדולה! 

שם המותג Tony's Chocolonely מורכב למעשה משמו של טאון (בגרסה האנגלית - Tony), מהמילה Chocolate ומהמילה Lonely- שמשמשת כדי לייצג את המאבק הבודד של טוני'ס אל מול כל החברות שממשיכות לרכוש קקאו שמיוצר בתנאי סחר לא הוגנים. טבלאות השוקולד של טוני'ס אינן מסודרות בקוביות סימטריות כמקובל, אלא מחולקות באופן לא שוויוני – במטרה להזכיר לנו שבתעשיית השוקולד אין שוויון. בחלקן הפנימי של האריזות הצבעוניות והייחודיות מודפס סיפורו יוצא הדופן של המותג, ועל כל חפיסה מוטבע סמל השלשלאות השבורות – אשר מסמל את המטרה של טוני'ס: לשבור את שרשרת הייצור בתנאי עבדות וליצור שוקולד שהוא 100% Slave Free.

© באדיבות יחסי ציבור Tony's Chocolonely

הרשיז - מסוכריות למותג שוקולדים

המותג  כבר קיים יותר מ-120 שנה והומצא ע"י מילטון הרשי, שבתחילת הדרך ייצר סוכריות קרמל. כחלק מתהליך חדשני החליט מילטון הרשי לייצר שוקולד וכל זאת כדי לצפות את סוכריות הקרמל אותן ייצר. כך נולד השוקולד הרשי. בשנת 1926 התחיל מילטון הרשי לייצר ולמכור את סירופ השוקולד של הרשי'ז שאפשר לראשונה הכנה של משקה שוקו מחלב קר.
כיום נחשבת הרשי ליצרנית השוקולד הגדולה ביותר בצפון אמריקה, מחזיקה בכ-70 מותגי ממתקים ומייצרת למעלה מ-3000 מוצרים שונים, ובהם נשיקות השוקולד המפורסמות שהפכו גם הן לסמל שממנו בלבד מיוצרות כ-80 מיליון יחידות מדי יום.

© באדיבות יחסי ציבור, הרשיז

ריטר ספורט - לכל כיס

בשנת 1912, אלפרד ריטר ואשתו הטרייה קלרה הקימו חנות קטנה לייצור שוקולד ליד שטוטגרט, גרמניה. עשרים שנה אחר כך, קלרה מעלה רעיון- שייצרו שוקולד שייכנס לכיס של כל מעיל ספורט מבלי להישבר ומבלי לשנות את המשקל הנפוץ – 100 גרם. מאז ועד היום ריטר ספורט – נקרא ככה על שם הרעיון שהפך לסמל המותג.

© באדיבות יחסי ציבור ריטר ספורט ישראל

לואקר - מוצרי מאפה לאורך זמן

החברה הוקמה ב-1925 על ידי אלפונס לואקר. בתחילת הדרך המותג בכלל היה בית קפה קטן שכלל גם מאפייהשהמומחיות שלה הייתה מוצרי מאפה אירופאים, אך לאחר מכן התמקדה בסוגים של מאפים ששמרו על טריות לאורך זמן ממושך - ומשם ההחלטה לעשות שינוי תפנית הייתה קלה.  עם חלוף השנים החברה הפכה את עצמה במהירות למומחית ברמה האזורית ולאחר מכן ברמה לאומית, ודורות חדשים ממשפחת לואקר השתלטו על העסק.

© באדיבות יחסי ציבור לואקר ישראל
תגיות
תגובות