השף הצעיר: סיפור הצלחה ומתכון לקוקילידה מושלמת. צילום: אפיק גבאי

השף הצעיר: סיפור הצלחה ומתכון לקוקילידה מושלמת

אור ויצמן רק בן 15 אבל כבר עובד כסו-שף בקונדיטוריה, מנהל עסק עצמאי מהבית למכירת עוגות ומתפעל עמוד אינסטגרם מעורר תיאבון. בטור מיוחד הוא מספר על הדרך שלו לעולם האפייה ומשתף אותנו במתכון לקוקילידה מושלמת

בשנים האחרונות האוכל כבש את האינסטגרם ואותי הוא כבש כבר ממזמן. התחלתי להתעניין באפייה בערך לפני ארבע-חמש שנים, כשהייתי עוד בן 11, בזמן שהכנתי מתכון מספר מתכוני קאפקייקס שהיה לי בבית.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

בהתחלה התוצאות היו גרועות, אבל ממש גרועות, ולאט-לאט השתפרתי והתחלתי להכין דברים הרבה יותר מורכבים. עם הזמן שהחלף, התחלתי ללכת לסדנאות, לקחת חלק בהשתלמויות וללמוד עוד - ולא פחות חשוב, גם לצלם יותר טוב את מה שאני מכין. הרי ידוע שאוכלים עם העיניים עוד לפני שטועמים!

את הניסיון שלי צברתי במהלך התנדבות של כחצי שנה בקונדיטוריה והיום אני עובד בסטודיו קולינארי כסו-שף, כאשר למעשה עד היום לא למדתי בצורה הכי מסודרת, אבל היי! אני רק בן 15, אז גם זה יגיע בעתיד.

בשנתיים האחרונות התחלתי למכור עוגות מהבית והמכירות החלו לגדול, שכבר היום אני מפעיל עסק מהבית. רוב ההזמנות שלי מגיעות מהאינסטגרם ובו אני משקיע לא מעט. לא פחות חשוב מזה שאני מתפעל עסק עצמאי, אני בעיקר נהנה מהאסתטיקה במקצוע, מהשיטות הרבות שיש ללמוד ובכלל שכל יום לומדים דברים חדשים בעולמות הקונדיטוריה והאפייה.

אז כדי שגם אתם תתאהבו בתחום, כמו שאני התאהבתי, תוכלו למצוא אותי גם כאן בפרוגי עם טרנדים של אוכל מהעולם, מתכונים מיוחדים שלי, טיפים, אתגרים, תמונות מדהימות ועוד!

המתכון הראשון שבחרתי לשתף אתכם, הוא קלאסיקה שקשה לסרב לה - קוקילידה! לא, לגמרי לא כמו שקונים, אלא הרבה יותר טובה. עם זוג עוגיות שוקולד מושלמות ורכות וגלידה קרה באמצע, יאמי!

המתכון סופר פשוט ובלי הרבה שלבים, תעקבו אחר המתכון וגם לכם תהיה קוקילידה כזו ביד.

© אור ויצמן

מצרכים

  1. 200 גרם חמאה

  2. כוס וחצי סוכר

  3. שתי ביצים

  4. 4 כפות חלב

  5. 2 ו-3/4 כוסות קמח רגיל

  6. רבע כוס קקאו

  7. רבע כוס שוקולית

  8. כפית ורבע אבקת אפיה

  9. רבע כפית מלח

  10. כוס שוקולד צ׳יפס חום

  11. חצי כוס שוקולד צ׳יפס לבן

  12. קילו גלידה שאוהבים (אני עשיתי עם גלידת וניל)

 

אופן ההכנה

בקעת מיקסר עם וו גיטרה שמים חמאה, סוכר ומערבלים במהירות גבוהה עד שמתקבלת תערובת קרמית רכה. לאחר מכן מנקים את דפנות הקערה במרית ומוסיפים ביצים וחלב. מערבלים שוב עד שהביצים נטמעות בתערובת.

© אור ויצמן

מוסיפים את תערובת החומרים היבשים ואת השוקולד צ'יפס ומערבלים עד שנוצר בצק רך. בעזרת כף גלידה יוצרים כדורים ומניחים על גבי תבנית תנור מרופדות בנייר אפייה או סיליקון. על כל עוגיה נועצים מעט שוקולד צ'יפס.

לסיום, אופים על חום של 160 מעלות 20 דקות, מצננים. לוקחים עוגיה אחת ומניחים עליה כדור גלידה שאוהבים, מניחים מעל עוגיה נוספת ואוכלים :)






תגובות