הקינוח המושלם לחג: עוגת שכבות תפוחים וקרם וניל . צילום: אור ויצמן

הקינוח המושלם לחג: עוגת שכבות תפוחים וקרם וניל

לכבוד החג, אור ויצמן משתף אותנו במתכון לעוגת תפוחים חמה ומנחמת שמגישים אותה עם קרם וניל חלומי, שלא תפסיקו לקבל עליה מחמאות

לכבוד ראש השנה, מתבקשת עוגת תפוחים! כי מה יותר מתקשר לראש השנה מתפוחים? אבל עוגה שווה וחגיגית שתקטוף מחמאות. המתכון הזה מיועד לשתי שכבות עוגה וקרם בין לבין אבל אם פחות בא לכם להשקיע היא תצא מעולה גם בתוך תבנית אינגליש קייק ובלי הקרם והתוספות. עוגת תפוחים לחה ונימוחה וקרם וניל מושלם בין השכבות, יאללה לעבודה!

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

לבלילת העוגה:

200 גרם חמאה רכה

1  כוס סוכר לבן

2 1/2  כוסות קמח תופח

3 ביצים M

גביע שמנת חמוצה

3 תפוחים ירוקים קלופים חתוכים לקוביות קטנות

חצי לימון סחוט

שתי כפות קמח

שתי כפות סוכר חום

כפית קינמון טחון

 

© adobestock

‏בקערה מערבבים את קוביות התפוחים עם הקמח, סוכר חום, לימון וקינמון עד שכל התפוחים מצופים בתערובת, מניחים בצד.

במיקסר עם וו גיטרה מעבדים סוכר וחמאה לתערובת אוורירית, מוסיפים קמח תופח ומעבדים לפירורים, מוסיפים תוך כדי עיבוד ביצה אחר ביצה ומעבדים להטמעה, מוסיפים את השמנת חמוצה ומעבדים לבלילה אחידה.

מוסיפים את תערובת התפוחים לבלילה ומערבבים מעט עם לקקן. משמנים היטב שתי תבניות קרטון או רינגים בקוטר 18 (אפשר גם שתי תבניות אינגליש קייק) מחלקים את הבלילה לחצי וכל חצי שופכים לתבנית אחת.

אופים את העוגות בחום של 170 מעלות כחצי שעה עד שקיסם שננעץ בעוגה יוצא יבש, מצננים היטב ומשחררים מהתבניות בזהירות. חשוב שהעוגות יהיו לא חמות כדי להרכיב.

© אור ויצמן

לקרם וניל:

250 מ"ל שמנת מתוקה

שלוש כפות אבקת סוכר

כף פודינג וניל

כפית תמצית וניל

מקציפים במיקסר עם וו הקצפה את כל החומרים לקרם יציב ומעבירים לשק זילוף עם צנטר חלק גדול (לא חובה צנטר אפשר פשוט לגזור חור). 

להרכבה:

חופן תאנים חתוכות לרבעים (לא חובה)

שתי כפות ממרח לוטוס מומס במיקרו 10 שניות (לא חובה)

בצלחת הגשה מניחים שכבה אחת של העוגה, מזלפים עליה טיפות עגולות מהקרם, מניחים בזהירות את השכבה השניה של העוגה, מזלפים שוב מהקרם. בעזרת כף מזלפים בעדינות פסים של ממרח לוטוס על גבי הקרם, מקשטים בתאנים ואוכלים.

שומרים במקרר.



תגובות