שלושה מתכונים לאופה המתחיל. adobestock

שלושה מתכונים לאופה המתחיל

להכנת קינוחים יש מוניטין של עיסוק שדורש מיומנות גבוהה במיוחד - יכול להיות שזה בגלל שאפייה דורשת בדרך כלל דיוק בכמויות, בטמפרטורות ובזמנים. אם גם אתם רוצים להתחיל להכין קינוחים אבל חוששים להיכשל, אנחנו פה כדי לנפץ את המיתוס - לא צריך להיות קונדיטורים כדי לאפות, וכל אחד יכול להיכנס למטבח ולהכין מתכונים פשוטים וטעימים

בשיתוף עם השף הלבן - תנובה

תוכן שיווקי

כמו בכל עיסוק, גם אפייה דורשת תרגול. יש סיכוי שהמנה שתנסו להכין לא תצא הכי טוב מהפעם הראשונה, אבל זה בסדר - מטעויות לומדים, ורק ככה אפשר להשתפר. לחיזוק הביטחון העצמי אנחנו ממליצים להתחיל עם מתכונים שעובדים תמיד, וכך להוריד את הלחץ: כדורי שוקולד, עוגת ביסקוויטים ועוגת שוקולד בחושה. 

כדורי שוקולד - קפיצה לילדות 

כדורי שוקולד הם זיכרון ילדות מתוק - לכולנו יצא לגלגל כדורי שוקולד בקייטנה, בבית או בחוג, ואז לרוץ להתגאות בפני ההורים שהכנו קינוח בעצמנו. כדי לשחרר קצת את שרירי האפייה שלנו אפשר להתחיל עם המתכון הזה, שיחזיר לכם את האמונה בעצמכם. והתוצאה? קינוח מתוק ורך שתמיד כיף לאכול. 

כדי להכין כדורי שוקולד תצטרכו חבילת ביסקוויטים מסוג פתי-בר, 200 גרם חמאה, 10 כפות סוכר, 5 כפות קקאו, כוס חלב, ושתי כפיות תמצית וניל. לציפוי תצטרכו חבילת קוקוס טחון או סוכריות. 

© adobestock

מתחילים בשבירה של הביסקוויטים לחתיכות קטנות בתוך קערה. ממיסים את החמאה ומוסיפים אותה לביסקוויטים. מערבבים היטב, ואז מוסיפים את שאר המרכיבים. מערבבים היטב (אפשר עם הידיים), וכשהתערובת אחידה מכניסים אותה למקרר לחצי שעה. 

אחר כך מכדררים כדורי שוקולד בידיים רטובות, כדי למנוע מהתערובת להידבק לידיים. מגלגלים כל כדור בקוקוס או בסוכריות לקישוט - ויש לכם את זה!

עוגת ביסקוויטים - כל אחד יכול 

עוגת ביסקוויטים היא אחד הקינוחים שמדהים כמה קל להכין אותם ביחס לכמה שהם טעימים. המתכון הוא רק טיפה יותר מורכב מהמתכון של כדורי שוקולד, וגם זה רק בגלל שתידרשו להקציף את הקרם. טיפ קטן להקצפה - שימו לב שאתם לא מקציפים יותר מדי, כדי שהקרם לא יאבד את המרקם האוורירי שלו ויתחיל להתגבש. 

כדי להכין את העוגה הזאת תזדקקו לביסקוויטים (מן הסתם), כוס חלב, מיכל שמנת מתוקה, 2 קופסאות גבינה לבנה, 3 כפות סוכר, ואינסטנט פודינג בטעם וניל.

מתחילים עם הקרם: שופכים לקערה מיכל שמנת מתוקה, חצי כוס חלב, את הפודינג, הגבינה והסוכר. מקציפים עד שמקבלים מרקם קרמי. אפשר להוסיף קצת גרידת לימון כדי לתת נגיעה של רעננות. 

© adobestock

השלב הבא הוא הרכבת העוגה: טובלים את הביסקוויטים בחלב ומסדרים שכבה בתחתית התבנית. מורחים מעל שכבה של הקרם. חוזרים על הפעולה עד שנגמר לכם הקרם (כדאי לחשב את זה ככה שיהיה לכם מספיק קרם לשכבה האחרונה). מקשטים בשוקולד מגורר. 

עוגת שוקולד למתחילים 

אחרי שלמדתם להכין כדורי שוקולד ועוגת ביסקוויטים, זה הזמן להדליק את התנור ולהתקדם לשלב הבא: עוגת שוקולד בחושה. כדי להכין עוגת שוקולד בחושה תצטרכו 2 כוסות של קמח מנופה, שקית אבקת אפייה, 3 כפות של קקאו, 3 ביצים, כוס וחצי סוכר,  240 גרם חמאה מומסת, וכוס מים רותחים. 

מערבבים את כל החומרים בקערה גדולה עד שמקבלים בלילה אחידה בלי גושים. שופכים אותה לתבנית ומכניסים לתנור שחיממתם מראש לחום של 170 מעלות. אופים 40 דקות - העוגה מוכנה כשתוקעים קיסם במרכזה והוא יוצא יבש. 

© adobestock

בזמן שהעוגה מתקררת מכינים קרם לציפוי: ממיסים 2 חבילות שוקולד עם מיכל שמנת מתוקה עד שמקבלים קרם חלק. מורחים את הקרם על העוגה הקרה. אפשר לקשט בסוכריות צבעוניות.