קינוחי שבועות קלים להכנה. adobestock

קינוחי שבועות קלים להכנה

בישלתם, אפיתם, ערבבתם, הפשרתם, טיגנתם וערכתם – והינה ניצבת לפניכם מוכנה ארוחת שבועות לתפארת. אבל אבוי! לא נשאר לכם זמן להכנת הקינוחים! נשמע מוכר? אם כן, אל דאגה – בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. לפניכם מספר מתכונים לקינוחים מענגים ומהירים להכנה, שיפארו את שולחן החג ויהוו סיום הולם לארוחה החגיגית. וכמובן – הכול על טהרת החלב

עוגת מייפל בחושה

סירופ מייפל טהור הוא לא רק מתוק וטעים במיוחד, הוא גם עשיר בויטמינים כמו סידן, אשלגן וחומצה פולית. לפניכם מתכון של עוגת מייפל בחושה מהירת הכנה, שכדאי במיוחד להתענג עליה לצד כוס תה רותחת. 

נטרוף ביצים ונוסיף להן לפי הסדר סוכר, שמן, סוכר וניל, סירופ מייפל וקמח. נערבב היטב וניצוק לתבנית משומנת. נאפה למשך כ-40 דקות בחום של 180 מעלות. כשהעוגה מוכנה, נחורר אותה בעדינות בעזרת קיסם, ניצוק עליה סירופ מייפל ונפזר אגוזים קצוצים. 

© adobestock

גלידת קפה ופקאן

חשבתם שגלידה ביתית היא מעבר ליכולותיכם? תחשבו שוב! המתכון הבא יוכיח לכם שלא רק שאתם יכולים להכין גלידה טעימה ומשובחת, אתם יכולים גם לעשות את זה תוך עשר דקות. 

נקציף שמנת מתוקה במשך כדקה. נוסיף בהדרגה חלב מרוכז, אינסטנט פודינג וכפית נס קפה מומסת בשלוש כפות של מים רותחים. נמשיך בהקצפה עד שנקבל קרם יציב וגמיש. נוסיף שברי פקאן ונערבב בעדינות. נעביר את הגלידה שלנו למקפיא בתוך קופסת פלסטיק סגורה היטב, ונשאיר אותה שם למשך שעתיים לפחות. נוציא את הגלידה מהמקפיא מספר דקות לפני ההגשה כדי שלא תהיה קשה מדי. ניתן להגיש עם רוטב מייפל, פירורי שוקולד או לצד פירות טריים. 

קרם ברולה מהיר הכנה

הוא אומנם נראה כאילו דרש שעות של עבודה, אך האמת היא שניתן להכין קרם ברולה מרשים ומשובח ממצרכים בסיסיים בלבד, כשהפעולה המורכבת ביותר שתידרשו לה היא הפרדת הביצים. והזמן? פחות משעה, כולל משך האפייה.  

נתחיל בטריפת חלמונים בקערה בינונית, יחד עם ביצים וסוכר, עד לקבלת קצף יציב וגמיש. נבשל בסיר קטן חלב, שמנת מתוקה ותמצית וניל למשך כמה דקות. נאחד את הרוטב שהתקבל עם קצף החלמונים בתנועות עטיפה. ניצוק את התערובת לתבניות אישיות ונמלא אותן כמעט עד גדותיהן. 

נמלא תבנית תנור במים עד חציה ונניח בתוכה את התבניות האישיות. נאפה למשך 45 דקות בטמפרטורה של 160 מעלות. לקראת ההגשה, נפזר מעל כל תבנית שכבה דקה של סוכר חום ונצרוב אותו עם ברנר לקבלת קראסט קריספי מתוק ומענג. 

כדורי אוראו וגבינה

גרסה מודרנית וגבינתית לכדורי השוקולד הקלסיים, המבוססת על עוגיות האוראו האהובות. 

נטחן או נרסק עוגיות אוראו מסוג שאנחנו אוהבים. נערבב אותן עם גבינה לבנה וניצור כדורים קטנים. נניח על מגש מכוסה בנייר אפייה ונכניס למקפיא למשך כרבע שעה. בינתיים, נמיס במיקרוגל שוקולד לבן עם חמאה. חשוב להקפיד לא לחמם את השוקולד מעבר לדרוש לשם המסתו. נערבב את תכולת הקערה עד לקבלת תערובת חלקה ומפתה. 

נוציא את כדורי האוראו מהמקפיא ונטבול אותם בעדינות בשוקולד המומס. נעביר לקופסה ונשמור במקפיא עד ההגשה. 

עוגת גבינה אפויה עם קוקוס

אי אפשר לדבר על קינוחים לשבועות בלי לכלול את הכלה הלבנה של הערב - עוגת הגבינה. למרות שזמננו קצר, נעדיף דווקא לבחור בעוגת גבינה אפויה, כיוון שעוגות גבינה קרות דורשות מספר שעות של צינון במקרר. לפניכם מתכון פשוט ומהיר במיוחד לעוגת גבינה בחושה, יפה ומתוקה-מתוקה. 

נערבב גבינה לבנה, סוכר, קוקוס, סוכר וניל ושמן. תוך כדי ערבוב נוסיף בהדרגה ביצים עד לקבלת בלילה אחידה. נוסיף קמח תופח (או קמח מעורב עם אבקת אפייה) ונערבב אותו בתנועות קיפול עד הטמעה בלבד. ניצוק את הבלילה לתבנית משומנת היטב עד כדי שלושה רבעים מגובהה. נאפה את העוגה למשך כ-40 דקות בחום של 180 מעלות עד להזהבה קלה. העוגה טעימה כשהיא חמה או קרה, וטעמה אפילו משתפר לאחר לילה במקרר. 

כוסיות תותים וקצפת

לסיום, הקלסיקה הגדולה מכולם – תותים בקצפת. 

נחתוך תותים לפלחים קטנים ונניח אותם בתחתיתן של כוסיות קינוח אישיות. בקערה בינונית נקציף שמנת מתוקה, נוסיף אינסטנט פודינג וניל בהדרגה, ונמשיך בהקצפה למשך מספר דקות נוספות עד לקבלת קצפת יציבה. בעזרת שקית זילוף (או שקית אוכל שגזרנו את פינתה), ניצוק את הקצפת על התותים שבכוסיות. נפזר פירורי פקאן או רוטב שוקולד ונשמור בקירור עד ההגשה.