כמה פשוט ככה מושלם: שתי עוגות קלות הכנה שנימוחות בפה. adobestock אילוסטרציה

כמה פשוט ככה מושלם: שתי עוגות קלות הכנה שנימוחות בפה

בעולם מושלם, לחובבי אפיה היה את כל הזמן שבעולם לאפות את המתכונים הכי מושקעים. למרבה המזל, מתכונים מסוימים של עוגות לוקחים פחות מרבע שעה ומספקים את אותו הביס שהיה נוצר בשעתיים עבודה, ובהרבה פחות שלבים. עוגות בחושות הן משפחת העוגות שהכי פשוט להכין, והכי משמח לקבל לשולחן. אז אם נתקעתם בלי עוגה לקפה של אחרי העבודה או נזכרתם שלא קניתם מתנה ליום הולדת בדקה ה-90, הנה שני מתכונים שכדאי לגזור ולשמור!

פרסומת

קלילה, טעימה, ונוסטלגית: עוגת מייפל

למרות הטעמים המדויקים, עוגת מייפל היא אחת עוגות הקלות ביותר להכנה. מתוקה בדיוק במידה, העוגה האוורירית הזו נועדה לאנשים שלא אוהבים להתאמץ ולא רוצים לוותר על משהו טעים ליד התה. קערה אחת, מוצרים שיש בכל בית, תנור ורבע שעה פנויה: זה כל מה שצריך כדי שבבית יתפזר ריח משכר שיגיע עד לקצה השני של השכונה. איך מכינים? החלו בחימום התנור ל180 מעלות והחלו במלאכת האפייה הקצרצרה בתבל: ערבבו היטב באותה הקערה ביצים, סוכר, שמן קנולה, מעט תמצית וניל, קמח תופח ויוגורט טבעי (אפשרות: לגרסת פרווה השתמשו בקצפת צמחית). 

לאחר קבלת תערובת אחידה, צקו את התערובת לתבנית ופזרו מעל את אגוזים קצוצים בשפע. כל אגוז יכול להתאים, אבל מומלץ במיוחד להשתמש בלוז או פקאן, שמשלימים את טעם המייפל בצורה מושלמת ממש. אפו למשך 40 דקות בערך עש שהחלק העליון מזהיב והקיסם יוצא יבש. כשהעוגה עוד חמה, חוררו אותה עם מזלג, שיפוד או קיסם ושפכו על כל פני העוגה סירופ מייפל. הערה חשובה: אמנם הכנת העוגה הזו פשוטה להפליא, אבל יש קאצ': חשוב להשתמש כאן בסירופ מייפל אמיתי, כי הסירופ הזול שניתן למצוא בכל מכולת עשוי בעיקר סוכר וחומרי טעם, ועיגול הפינות הזה יורגש בצורה חדה מאוד בטעם.

© adobestock אילוסטרציה

חומה, לבנה ונוסטלגית: עוגת שיש

בלי הקצפה, בלי שלבים מסובכים או חומרים יקרים- עוגה שנראית כמו יצירת אומנות ומזכירה מיד את סבתא. עוגת שיש היא פתרון מוצלח לכל אירוח או אירוע, וגם אם נזכרתם ברגע האחרון, לא נורא: אפשר להכין אותה על הדרך. לא משנה אם תבחרו בתבנית עגולה אחת או בשתי תבניות אינגליש קייק, דבר אחד בטוח: העוגה זו תתאים לכל אירוע, ותרשים ביחס לא פרופורציונלי למידת ההשקעה ששמתם בה. שנתחיל? 

חממו 170 מעלות ושמנו את התבנית. ערבבו בקערה אחת קמח, אבקת אפייה, סוכר ומעט תמצית וניל. בקערה נפרדת, טרפו את הביצים והוסיפו אליהן חלב ושמן. צקו את התערובת הרטובה לתערובת היבשה וערבבו עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. צקו 4\3 מהכמות לתבנית, ואז הוסיפו לתערובת שנותרה קקאו עד למרקם חלק ללא גושים. ועכשיו, לחלק האמנותי: צקו בעדינות את תערובת השוקולד ובאמצעות קיסם, ערבבו מעט. אפו את הטוב הזה במשך 45 דקות או עד שקיסם יוצא יבש. הוציאו לצינון, פרסו והגישו (עם שתייה חמה, כמובן). מומלץ להכין כמות כפולה מראש, וגם אם נשאר, תמיד תוכלו לשמח את השכנה או לשלוח לילדים לבית הספר תוספת טעימה במיוחד לארוחת ה-10.

© adobestock אילוסטרציה

גם לבחוש צריך לדעת- טיפים לבחושות באופן כללי

גם עוגות פשוטות כמו עוגות בחושות יכולות להיות טריקיות, ומאוד מבאס לגלות שהעוגה שציפיתם לא יצאה כמו שרציתם רק כי היה חסר מרכיב אחד או כי התערובת גלשה ולכלכה את התנור. הנה כמה טיפים שכדאי לזכור לפני שתופסים כף ובחושים: 

קודם כל, למרות שאפשר טכנית לאפות בכל תבנית, החומר האידיאלי לתבנית אפייה לצורך עוגה בחושה הוא מתכת (ולא קרטון או סיליקון, למשל). תבנית מתכת תבטיח קראסט נכון בעקבות הולכת חום אחידה.  דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא גובה התבנית. יש ליצוק 4\3 מגובה התבנית ולא יותר, כדי להשאיר לעוגה לתפוח. תבנית מלאה עלולה לעלות על גדותיה או לחלופין לא להיאפות עד הסוף במרכזה. אם בכל זאת נותר לכם אקסטרה תערובת, תוכלו ליצוק אותה למאפינס קטנים ולאפות אותם כ4\3 מזמן האפייה של התבנית הגדולה. 

ואגב זמן, למרות שבמתכונים נותנים אפשרות לעקוב אחר הזמן לצד בדיקה עם קיסם, בגלל שתנורים שונים אחד מהשני בעוצמת החום, עדיף לא להסתמך על הזמן במתכון ולהעדיף את מצב הקיסם בזמן אמת.