ציפויים מהירים לעוגות גבינה. pixabay

ציפויים מהירים לעוגות גבינה

השקעתם בעוגת גבינה עשירה ומלאת טעם? זה הזמן להשקיע עוד רגע בציפוי שיהפוך אותה מעוגה יפה וטעימה לעוגה שפשוט אי אפשר לסרב לה.

כתבה פרסומית

לציפוי טוב שני יתרונות עיקריים: אם הוא נכון, הוא יוסיף בטעם, ואם הוא מושקע, הוא ישדרג את המראה בכמה רמות. ונכון, למרות שרוב עוגות הגבינה עומדות גם בפני עצמן, ציפוי זריז הוא הזדמנות להפוך כל עוגה לבנה ליצירת אומנות שתשאיר אחריה פירורים, ועל הדרך לכסות סדקים שאולי נוצרו בטעות במהלך האפייה. כדי שתוכלו להשוויץ בעוגה שלכם תוך כדי הסידורים, אספנו רעיונות לציפויים מפתיעים ומרהיבים שאפשר להכין ברגע, 20 דקות לפני שכל האורחים מגיעים.

פירות

שכבת קצפת שמכינים בכמה דקות יכולה להיות בסיס מעולה לפרוסות דקות של פירות טריים, שיוסיפו צבע, עניין וטעם. פירות מציעים מתקתקות חמצמצה שמשתלבת נהדר עם טעמה העשיר של הגבינה, וכמעט כל פרי שיהיה בבית יוכל להתאים. ולמרות זאת, יש פירות שיעשו את העבודה טוב יותר מאחרים. בצורתם הגולמית, פרוסות אננס עגולות יקפיצו את הגלימה הלבנה של כל עוגה, בזמן שפרוסות תותים משולשות או כמה כדורי אוכמניות ופטל יוסיפו נגיעות צבע טעימות במיוחד לכל עוגת גבינה. חוץ מזה, פירות יער יעבדו נפלא גם בצורת רוטב, ואם יש לכם כמה דקות להתכונן כדאי להכין מבעוד מועד רוטב שיחגוג את הטעם הפירותי בגרסה הנוזלית שלו. אז, אם יש  קופסת תותים שמתחילה להתעייף במקרר- זה הזמן לשלוף אותה משם ולהכין בזריזות קולי תות שישמש אתכם גם לעוגה בשבוע הבא. 

גנאש 

מה יותר מפנק מגנאש מבריק במרקם חלקלק מעל עוגת גבינה דחוסה וקרה? כל מה שדרוש הוא שמנת, סוכר ותוספת בטעם שתבחרו. בזכות הטעם העדין של הגבינה, כמעט כל טעם בציפוי יוכל להוסיף לה עומק ועניין. לגנאש בטעם לא שגרתי תוכלו להוסיף קפה, מקלות וניל אמיתיים ואפילו תפוז ומעט זעפרן. ואם תרצו לבחור בגרסה השוקולדית, תוכלו להוסיף שוקולד מריר איכותי, שוקולד לבן או קרמל זהוב שיכסו כל עוגת גבינה במרבד בוהק של טעם וצבע.

ממרח משובח

לפעמים, אין רגע דל ואפילו גנאש אין זמן להכין. אבל, זו לא סיבה לוותר על כל הציפוי ועל המחמאות! למרבה המזל, קיימים ממרחים רבים באיכות גבוהה ובטעם מדהים שיהפכו את מלאכת הציפוי למהירה במיוחד. כמה דקות ויש לכם עוגה שנראית מקונדיטוריה, בלי שאף אחד ידע שהציפוי הוא מהארון מעל השיש. ממרח נוטלה, לוטוס, ריבת חלב או קרמל מלוח יכולים להיות תחליף זריז, פשוט וטעים, שיוסיף עוד נגיעה של טעם ועוד עומק במראה. כל מה שצריך הוא לחכות שהעוגה תתקרר, ואז למרוח עם סכין בעדינות ולהגיש לשולחן בביטחון. והבונוס: אפילו לא תצטרכו לשקר כשתגידו את האמת:  "שטויות, זה היה ממש קל".

לימון קרד: ציפוי חריף ומתוק שמוסיף פרץ של טעם הדרים לעוגת הגבינה.

אגוזים

בצורתם השלמה או הטחונה, ציפוי אגוזים על גנאש או קצפת יכול להיות פתרון שנראה מיליון דולר, בהשקעה של לא יותר מחמש דקות. אם יש פקאנים שלמים, סדרו אותם בצורה מעגלית ככה שתיווצר מנדלה מרהיבה שאף אורח לא יוכל לעמוד בפניה. ואם אין אגוזים שלמים (ואם אין אפילו חמש דקות), פזרו כציפוי אגוזים קצוצים לפי הטעם ביד חופשית, שינקדו כל פרוסה בטעם אגוזי ועשיר.

פירורי עוגיות

עם עוגת גבינה פירורים פשוט אי אפשר לטעות. אם אין לכם כוח או זמן להכין קרמבל איכותי מחמאה וקמח, נסו את הגרסה הזריזה להכין פירורים. פירורי עוגיות הן דרך קלסית ואלגנטית להוסיף לכל עוגת גבינה טוויסט קרנצ'י שהוא גם נימוח. פירורי ביסקוויטים בשחור או לבן, או פירורי עוגיות מיוחדות כמו אוראו או לוטוס יעניקו לכל עוגה גימור משמח בטעם טוב. אם בדיוק נגמרו העוגיות בבית, גם פתיתי קוקוס קלויים יעשו את העבודה ויעניקו לכל עוגה ארומה טרופית עדינה בכל ביס. 

סירופ

אם תרצו לצפות את העוגה בקלי קלות, בחרו ברוטב מוכן כמו מייפל, או ברוטב שוקולד שתכינו בכמה דקות. אם תבחרו במייפל, עדיף לבחור בגרסה האמיתית ולא זו שעמוסה בסוכר, להשגת טעם עדין ומשובח (הזול יוצא יקר, לכל הפחות במחמאות). אם תרצו להוסיף חמיצות עדינה בצהבהבות מחמיאה, נסו להכין קרם לימון (או בשמו הלועזי, למון קארד). זה ייקח בדיוק עשר דקות ואת התוצאה תרגישו כשתניחו את העוגה על השולחן.

© pixabay