טאטאמי: המסעדה האסייאתית החדשה ששווה ביקור. צילום: דן פרץ

טאטאמי: המסעדה האסייאתית החדשה ששווה ביקור

אכלנו בטאטאמי, המסעדה האסייאתית שהגיעה לתל אביב מחיפה ומציעה מגוון מנות מהמזרח הרחוק שעשויות בטוב טעם וחומרי גלם איכותיים

מסעדת טאטאמי המוכרת היטב לחיפאים, הגיעה למרכז - וזה בהחלט אחד הדברים היותר משמחים שקרו כאן לאחרונה בתחום הקולינריה. תל אביב ואזור המרכז באופן כללי מלא בסושיות ומסעדות אסייאתיות. הבעיה היא שרובן מציעות כמעט את אותו הדבר, בלי שום דבר מיוחד. אם רוצים משהו מיוחד - צריך לשלם, ולפעמים גם הרבה. לכן "טאטאמי" של ערן לוי היא בשורה נהדרת לחובבי האוכל האסייאתי - מכיוון שמדובר במסעדה עם אוכל מעולה, חומרי גלם איכותיים, מחירים נוחים וסבירים ותודעת שירות גבוהה מאוד. 

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

תפריט המסעדה עשיר ומגוון וכולל שלל מנות ראשונות, סלטים, מנות ווק, עיקריות מרקים וסושי. עם כזה גיוון  כל אחד יכול למצוא מה לאכול. ממה שהצלחנו לטעום מהתפריט, ומיד נפרט על הכל, אפשר להבין שלמסעדה כן חשוב לשמור על קו אסייתי אחיד מצד אחד, אך מנגד רואים גם את הניסיון לקלוע לטעם של כל אחד. התפריט כולל מנות חריפות ומתוקות (מי אמר רוטב בוטנים ולא קיבל?) לצד מנות "פראשיות", חמצמצות ומרעננות. ניכר שיש כאן שילובים של כמה מטבחים אסייאתים - סיני, יפני, תאילנדי, הודי ונוספים.  

את הארוחה שלנו פתחתנו עם שלוש מנות ראשונות - פישוקאטו: קרפצ'יו פילה מוסר מושרה בוויניגרט ליים וסוכר דקלים, מוגש עם מיונז סלק, אספרגוס, פילה תפוז, סיליקורניה ואפונת ווסאבי. לאוהבי הדגים הנאים מדובר במנת פתיחה קלילה ומרעננת שפותחת את התיאבון; נאשי צ'ו באן - שתי לחמניות מאודות עם שוק אווז, רוטב סאטה בוטנים, חסה אייסברג, כרוב לבן ובצל ירוק. מדור אומנם במנה ראשונה, אבל מבחינתו בכיף אפשר היה להזמין אותה כעיקרית. הלחמניות גדולות ומפנקות, אך עם זאת - אווריריות וכיפיות לאכילה. המילוי עשיר, טעים מאוד ומשביע; עוד מנה ראשונה שטעמנו היא הפיצה טונה שעשוייה מטורטייה קריספית עם טונה אדומה צרובה ברוטב חלפיניו-ליים , עגבניות שרי, מיקרו אפונה, עלי כוסברה ומיונז יוזו. עכשיו, בטח תגידו - מה הקשר בין פיצה איטלקית וטורטייה ספרדית למטבח האסייאתי. אז בואו נבהיר דבר אחד - גם האיטלקים העתיקו מהאסייאתים את הפסטה. יופי, עכשיו, אחרי שסיכמנו נקודות של "מי העתיק ממי", נציין כי מדובר במנה גאונית וטעימה בטירוף. הטורטייה קריספית, הטונה הצרובה מעולה וגם זו בהחלט מנה שיכולה להיחשב כעיקרית. 

© פרטי

בהמשך טעמנו גם את השוקובוצו נגי, שזה למעשה סלט שורשים (גזר, קולורבי, סלק, בצל סגול) עם מיקס עשבי תבלין ובוטנים קצוצים בוויניגרט סוכר דקלים וליים. גם פה מדובר במנה גדולה, מכובדת ומפנקת (שזה בכלל מוטיב חוזר לאורך כל הארוחה). הסלט מרענן, פרשי, הוא גם מתוק וגם מעט חמוץ ופשוט היה כיף לאכול אותו. 

© פרטי

בעיקריות טעמנו שני סוגים של סושי שאחד מהם היה סגול (בזכות הסלק שצבע את האורז. אבל אל דאגה - זה לא משפיע על הטעם). שני הרולים שהזמנו כללו טונה אדומה נאה ואפשר להגיד בלב שלם שמדובר באחת ממנות הסושי היותר טעימות וטובות שאכלנו. אין יותר מה להוסיף לגבי הסושי הזה, כי הוא פשוט היה מעולה, עם חומרי גלם איכותיים וביצוע טוב. בנוסף טעמנו את המומבאיי גולד קארי - תבשיל של חזה עוף בקארי צהוב  עם חלב קוקוס, תפוחי אדמה, אפונה, ברוקולי, כרובית, שעועית ירוקה ארוכה רחבה, בצל סגול ואגוזי קשיו. כל הטוב הזה הוגש לנו לצד אורז לבן מאודה. אז מלבד תפוח האדמה שלא הבנו את הקשר שלו למנה (אך בכל זאת היה טעים), מדובר במנה טעימה, הקארי מאוד עדין ולא משתלט על המנה בצורה קיצונית. מדובר במנה חמה, עשירה ומנחמת. 

טאטאמי היא בהחלט מסעדה שכדאי לבקר בה. מובטחת לכם חווייה של אוכל טעים, איכותי וטרי, מחירים נוחים ושירות מעולה. אנחנו בהחלט נחזור לשם. 

טאטאמי, איינשטיין 7, תל אביב, 03-5007040

 
 
 
 
תגובות