הנוסחה הנכונה: כך תלמדו נכון למבחן במתמטיקה. צילום: sutterstock

הנוסחה הנכונה: כך תלמדו נכון למבחן במתמטיקה

מתקשים בלמידה ושינון החומר במתמטיקה? הכנו לכם כמה טיפים טובים וחשובים שיסייעו לכם עם המקצוע הקשה

בשיתוף עם yschool

תלמידים רבים פוחדים מתמטיקה ויש כאלו שרק שומעים שיש מבחן שמתקרב והם כבר נכנסים לחרדות ולחץ. מתמטיקה נתפס בעיני הרבה מהתלמידים כמקצוע מאוד אינטנסיבי וקשה אבל כשמתכוננים טוב כמו שצריך, כל אחד יכול להבין ולצלוח את המבחן. אנחנו בטוחים שאתם רוצים להצליח, אחרת לא הייתם נכנסים לכתבה הזאת, ולכן החלטנו לעזור לכם להתכונן בצורה הטובה ביותר, החלטנו להביא פה כמה טיפים ללמידה למבחן במתמטיקה.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

טיפ #1

קודם כל - תנשמו עמוק. אם לא תילחצו ותיזכרו שבעזרת למידה נכונה, יעילה ומסודרת ובעזרת תרגול, אתם יכולים להבין את החומר היטב ואף להוציא ציון גבוה מאוד במתמטיקה - בין אם מדובר במבחן רגיל ובין אם מדובר בבחינת הבגרות. הכי חשוב, בתור התחלה זה לעשות שינוי תפיסתי ולהבין שאם לא תפחדו, תחששו ותבוא עם רגשות שליליים לקראת הלמידה והמבחן עצמו, יהיה לכם הרבה יותר קל - ללמוד, להבין ולפתור את המבחן. 

© צילום: shutterstock

טיפ #2

חשוב במבחן כמו מתמטיקה ללמוד ולעבור על כל החומר. אל תקחו פה שום הימור, כדאי ללמוד ולהבין את כל החומר בכל הנושאים כדי שלא תתקעו במבחן שלרוב יש בו אופציה של בחירה. תמיד כדאי לדעת את כל החומר, לכל מקרה שלא יהיה. חשוב לעבור על כל הנושאים, להבין את החוקים ואת דרך הפתרון. אם אתם מתקשים בנושא מסויים או סתם בא לכם לחזור על כל החומר תמיד תוכלו לצפות בשיעורים המוקלטים של yschool שמסכמים את כל הנושאים ומסבירים הכל בצורה ברורה ופשוטה ולגולשי פרוגי יש אפילו קוד הנחה לאתר! (פרטים בתחתית הכתבה)

ללמוד בקלות
ללמוד בקלות © fotolia

טיפ #3

תרגול - במתמטיקה, הדרך הכי יעילה וטובה ללמוד למבחן, מעבר להבנת החוקים, היא תרגול - תרגול של תרגילים מנושאים שונים וברמות קושי שונות. פתירת תרגילים עוזרת להבין את החומר, הכרה והבנה של תרגילים מסוגים שונים ודרך הפתירה שלהם, הכרת נקודות החוזקה והחולשה שלנו ובעיקר - זה פשוט עוזר להבין את החוקים ודרך פתירת התרגילים. אל תסתפקו רק בחזרה על החוקים וקריאת דף הנוסחאות, תשקיעו זמן, שבו ותפתרו תרגילים וכמה שיותר. 

© צילום: fotolia

טיפ #4

בדיקת הדרך - מהרגע שאתם מתחילים ללמוד למבחן הקפידו על כתיבת כל הדרך, גם אם זה ארוך ומסובך. תרגול כתיבת הדרך תעזור לכם להתרגל לכתיבת הדרך, שכן ידוע שגם הדרך עצמה יכולה להעניק לכם נקודות ולא רק התוצאה הסופית. מה גם שכתיבת הדרך יכולה לעשות לכם סדר במחשבה ובדרך פתירת התרגיל עצמו, מאיפה להתחיל ואיך לגשת. הדרך יכולה לעזור לכם להבין איפה אתם הטעויות שלכם. רק חשוב לזכור במבחן גם לכתוב את כל הדרך בצורה מסודרת ובלי קיצורים. ועוד יותר חשוב - לזכור לעבור על הכל לפני שאתם מגישים את המבחן למורה.

© צילום: fotolia

טיפ #5

קריאת הוראות - אומנם המבחן הוא במתמטיקה ובוחנים אתכם על הידע שלכם במקצוע הזה ועל פתרון תרגילים ובעיות חשבוניות. אבל, חשוב לזכור שבמבחן הזה לא הכל זה מספרים, יש כח מאוד גדול להבנה נכונה של השאלה עצמה. למעשה, אם לא תבינו מה שואלים אתכם ומה מבקשים, לא תוכלו לפתור את התרגיל בדרך הנכונה והראויה. המלצה שלנו - לקרוא היטב את השאלה, הוראות והבקשות ואפילו לסמן במרקר את מילות המפתח של השאלה והנתונים המוצגים בה.  

© צילום: gettyimages.IL

רוצים להצליח יותר בבחינות? מהיום לומדים עם yschool. הזינו את קוד הקופון של פרוגי (frogi2020) ותהנו מהנחה!

 

תגיות
תגובות