משרד האוצר דורש: התיכונים והחטיבות ילמדו עד ה-30 ביוני. צילום: adobestock

משרד האוצר דורש: התיכונים והחטיבות ילמדו עד ה-30 ביוני

על פי הפרסום באתר ynet, משרד האוצר דרש מארגון המורים להוסיף תשעה ימי לימודים אף שלא הגיע עימו להסדר ובכך למעשה לקבוע שהלימודים בתיכונים ובחטיבות יימשכו עד ה-30 ביוני

קרב בין האוצר לארגון המורים: משרד האוצר דרש היום (רביעי) כי בגלל ההגבלות הממושכות של נגיף הקורונה, החופש הגדול של תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים יתקצר - וכי שנת הלימודים תסתיים ב-30 ביוני, כפי שסוכם עם הגנים ובתי הספר היסודיים. כך נודע ל-ynet. כמו כן, באוצר מסרו כי המורים שמגישים תלמידים לבגרות ימשיכו ללמד אותם עד תום הבחינות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מנגד, יו"ר ארגון המורים רן ארז פנה באיגרת למורים ואמר כי אין כל שינוי, והלימודים יסתיימו ב-20 ביוני כרגיל. באוצר הסבירו כי אמנם ארגון המורים לא הגיע להסדר עמם כפי שעשו בהסתדרות המורים, אולם מדובר בהחלטת ממשלה ותקנות שעות חירום שמחייבת את המורים להמשיך ללמד.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © AdobeStock

במשרד החינוך מעדיפים שלא להתעמת עם המורים ולא לכפות עליהם את העבודה בקיץ - ותומכים בעמדת ההסתדרות. יחד עם זאת, במשרד החינוך שואפים להפעיל את בית הספר של החופש הגדול מיד לאחר תשעת הימים שהמורים הסכימו לעבוד בהם - ולהפעיל אותו עד השבוע הראשון של אוגוסט.

 

במשרד האוצר לא בטוחים שהדבר יוכל להתקיים בשל העלויות הכספיות הגדולות - מאות מיליוני שקלים לפי ההערכות - וטוענים שהשנה לא יהיה לכך תקציב. באוצר מעדיפים שהמורים ימשיכו ללמד כרגיל - מאחר שבמתכונת "בית הספר של החופש הגדול" הם אינם מחויבים לעבוד, ורק מי שמסכים לכך מקבל תוספת שכר.

תגובות