כל אחד יכול: כך נמשיך לשמור על הסביבה שלנו. AdobeStock

כל אחד יכול: כך נמשיך לשמור על הסביבה שלנו

בזמן שאנחנו היינו עסוקים במסכות וכמה זה בכלל 100 מטר מהבית, הטבע השתקם, חיות הבר התחילו לצאת ממקום המסתור שלהן גם בשעות היום וזיהום האוויר פחת בצורה משמעותית. כעת, כשכולנו מתחילים לחזור לשגרה זה הזמן לקחת חריות ולהמשיך לשמור על כדור הארץ שלנוץ כל הטיפים - בכתבה הבאה

דבר אחד טוב קרה בזמן שכל העולם היה בהסגר בבתים - רוב כלי התחבורה לא היו בשימוש, מפעלים יצאו להפסקה, בני האדם לא לכלכו את הטבע ורמת זיהום האוויר פחתה משמעותית. כעת, כשכולנו מתחילים לחזור לשגרה זה הזמן להזכיר שכדאי ורצוי להמשיך לשמור על כדור הארץ שלנו. הנה כמה פעולות פשוטות שכל אחד יכול לעשות כדי לתרום קצת יותר לאיכות הסביבה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


מיחזור, מיחזור, מיחזור! 

אחד הדברים המשמעותיים שיכולים לעזור לסביבה על מנת להפחית את זיהום האוויר,
שאותו כל אחד מכם בבית יכול לעשות הוא – למחזר! כדי למחזר חשוב לחלק את הפסולת לפחים השונים: זבל – פח ירוק, נייר – פח כחול ואריזות – פח כתום וכן הלאה. אתם יכולים להעמיד פחים או סלסלאות ייעודיות לבקבוקים, נייר ואריזות וכל למיין את פרטי המיחזור עוד לפני שיוצאים לזרוק את הזבל. קל נכון? אז למה אתם מחכים? תתחילו למחזר!

שקיות רב פעמיות

לשקיות רב פעמיות יש שימוש רב, החל מקניות בסופר, אחסון פריטים ושימוש יום-יומי.
לכן, גם שאתם הולכים לסופר חשוב להשתדל להשתמש בכמה שפחות שקיות ניילון. הנזק הסביבתי של זקיות הניילון הוא כפול, מכיוון שגם תהליך הייצור של אותן שקיות מזהם את האוויר מאוד וגם השימוש וזריקתן לפח גורמים לנזק סביסתי. שקיות קלות מאוד מבחינת משקל ולכן יש להן יותר נטייה להתפזר ברוח, להיקרע ולהתפורר מהשמש. חלקיהן מגיעים לא פעם למקורות המים ונשטפים עם הנחלים לים. ואם זה לא שכנע אתכם - פשוט תזכרו ששקיות רב פעמיות הן חזקות ועמידות, שלא יקרעו לכם כל כך בקלות ובניניו - הרבה יותר נח לסחוב אותן על הכתף.

© adobestock

שימוש בכלים רב פעמיים

כמו ששקיות ניילון מזהמות את הסביבה, כך גם מוצרי פלסטיק אחרים. יש לנו נטייה מאוד חזקה להשתמש בכלים חד פעמיים העשויים פלסטיק (שכבר הבנו שהוא מזהם גם בתהליך הייצור וגם בסיום השימוש). כיום, יש המון כלים אחרים שימושיים. כמובן שישנה עדיפות גדולה לכלים רב פעמיים, שניתנים לשטיפה ושימוש חוזר ולצידם יש גם כלים מנייר או מחומרים מתכלים אחרים.

שימוש נוסף בנייר

אז נכון שהיום רוב המסמכים והעבודות נמצאים בקבצים דיגיטליים ולא על גבי נייר מודפס ועדייין - אנו יוכלים להפחית את השימוש בנייר.  על מנת למזער כמה שיותר את השימוש בנייר מומלץ למחזר דפים במדפסת, הדפסה דו צדדית או שימוש בדפים ישנים כדפי טיוטא. פתרון נוסף שיכול להועיל ולגרום להפחתת זיהום האוויר באופן משמעותי, הוא שימוש בדפים ממחוזרים. בנוסף, נסו להעביר כמה שיותר מהקבצים המודפסים לדיגיטליים, שלכם ושל שאר בני הבית. כך למשל תוכלו להציע להורים לקבל ישירות למייל את פירוט חשבונות הבנק והדרישות לתשלום חשבונות שונים כמו מים וחשמל, ובכך לחסוך את הדפסתם כל פעם מחדש. 

,תעברו לקבצים דיגיטליים © adobestock

חיסכון בחשמל

לא מעט פעמים יצא לנו בטעות לשכוח את האור בחדר דולק או את המזגן פועל. כדי להיות כמה שיותר אקולוגיים אנו ממליצים לנצל את שעות האור ולפתוח את החלון כדי לחסוך בחשמל ולשים לב שאתם לא שוכחים מוצרי חשמל דולקים בבית. כאשר אתם לא משתמשים במחשב או בטלוויזיה, חשוב לזכור לכבות אותם כיוון שהם צורכים הרבה חשמל, גם שאתם לא משתמשים בהם.

 

תגובות